וויליאמסבורג, ברוקלין, וחברה מחודשת מפתיעה

Shoes, Shoes I know

אמרה פעם אשה אחת חכמה, או לפחות קרי ברדשאו אחת כשלרגע הטילו בידע המקצועי שלה בתחום הנעלים ספק.

ואני הרי הולכת בדרכה, shoes and all, ומחקה אותה בעיר הגדולה.

 

אז אולי לא נעלים, אבל Manhattan, Manhattan I know, כמה שכבר אפשר להכיר עיר שמתחדשת כל שניה וחצי. אבל את ברוקלין, not so much. מכירה טעימות, הייתי לא מעט אבל לא חייתי או נשמתי. מודה, וחיה עם זה בשלום (כן, יודעת שיש פה כל מיני שמעקמים עכשיו את האף בסנוביות זהירה…..יודעת שברוקלין זה ׳ה׳מקום עכשיו….אבל מנהטן היא שלי…אז שחררו).

 

טוב, שלפתי מן האוב חברה ישנה והפלתי עליה משימה משימתית ליום סיור בברוקלין.
לא סתם ברוקלין, ווילאמסבורג, ברוקלין עם חברה מחודשת ומפתיעה.

נכון, זה קצת כמו להגיד ׳איפה אני מוצאת נעלים?׳…. איפה? סגנון? כמה רחוק? של איזה שנה? נוחות או מכאיבות? הכל תקף גם לעיר.  אבל מיכל לא התבלבלה (זאת לא בחורה שבד״כ מתבלבלת) וקלעה בול.

brooklyn bitch

מיכל גרה בניו יורק 12 שנה – נעה בין ברוקלין וצ׳לסי ותוך כדי בהחלט כבשה את העיר ואת המסך הגדול, מאחורי המצלמה. נתחיל מהסוף – היא ביימה סרט עטור פרסים, Call For Help, על הייטי באירועי והבלאגן אחרי רעידת האדמה הגדולה. אבל חוץ מזה היא מורה לקולנוע, צלמת ועובדת על סדרות טלוויזיה שונות. היא קולית, חריפה, מאוד מצחיקה ופשוט…הצליח לי לבלות איתה יום באמת אחד הטובים.

 

אחרי בוקר רווי ילדים הצלחתי לברוח אל מתחת לאדמה ולעלות לעולם אחר, של גדולים. Williamsburg – רחוב 7 נורת׳ פינת בדפורד. שילוב של גראנג׳, חנויות, אשפה, לופטים חדשים ולקסוסים חונים ליד המדרכה. הזוי.

 

קפה ראשון (עליתם עלי….אתם יודעים שאני לא חזקה בקפה – אבל הקיץ אני מציפה את הגוף בIce Tea).
Swedish Espresso Bar Konditori – רק ככה למלא את המצברים לפני הדבר האמיתי:

 

ועכשיו, אחרי הסיפתח….לקפה האמיתי…..

Toby’s Estate.

Toby's Estate Williamsburg – אוקי, קצת מתתי ועליתי לגן עדן של הקפה – ואם כבר לעבור לצד שותי הקפה (בערך 97% מאוכלוסית העולם) אז זה פה. גדול, לא צפוף, שקט, זימזום מכונת מטחנת הקפה ברקע, עיצוב סוף (הרי ברור…זה ווילאמסבורג), הרבה עץ, ספרים, ואור. לצערי, גם פה שתיתי Ice Tea ועשיתי פיפי. ישבנו, השלמנו פערים, בכינו זו על כתפי זו על געגועינו לניו יורק והחיבור שלנו לארץ. אבל לפי קצת ניו יורקי……הקצבנו לזה 7 דקות שלמות ויאללה ליעד הבא. לא באנו להנות.

 

עצירה הבאה:

A&G Merch Williamsburg

A&G Merch

חנות רהיטים ואביזרים לבית שבא למות : 111 נורת׳ רחוב 6th. מיזמזתי כל אננס זהוב וליטפתי כל ברווז במעיל גשם. דגמתי גם מצב פרקדן על ספות. תכנסו, תשטפו את העיניים ותמשיכו הלאה. לא חייבים לקנות.

 

המשכנו וכל הזמן העיניים שלי נעצרו על גראפיטי סוף. בקטנה ובגדולה. (לא מכירה אבל יש פה סיורי גרפיטי באיזור…שווה לנסות)

Williamsburg Art

Bakeri

 עוד ממש בשכונה, מאפיה. לא באתי לאכול (חס וחלילה …אני עכשיו בשטות שללא גלוטן…וכן…בא לי למות) אבל גם פה הסנפתי, צילמתי ורציתי לחבק את האופה. בניגוד לToby's זה פצפון, הכי אולד סקול שיש עם מאפים ממכרים. תטעמו וספרו לי מה הפסדתי.

Bakeri Williamsburg Brooklyn

 

עכשיו מיכל כבר הפשילה שרוולים לקראת exhibit a. השכונה השקטה הזאת, של מאחרי קום ומקומות סודיים כבר עכשיו בליגה של היפים והאמיצים, המעוצבים והמתוקתקים. אי אפשר להלין אותם על הספה של בן של השכן מיד אליהו ….צריך לתת להם משהו to write home about.

 

הוקמו בפאתי השכונה על שאריות ביניינים וקרקע עם הנוף הכי יפה בעולם (הרי הוא מנהטן) שני בתי מלון. כשכל אחד מהם נתן את חלקו לאנושות בפיתוח סביבתו בעולם שכולו טוב. קצת לבנים חומות, קצת דשא, קצת אוכל ושתיה (ככה משהו קטן להרטיב את השפתיים) והרבה דאווין של עיצוב בטוב טעם למות.

The Williamsburg Hotel

המלון בנוי בהשראת השכונה של פעם עם קריצה לעכשיו ולעולם החדש. הרבה פריטי ווינטג׳, הרבה זכוכית ומתכת. חלל מטורף בפנים ובחוץ כאילו הם שכחו שהם בניו יורק וצפוף….הכניסה פולשת על איזור לא קטן במפלסים.

The William Vale

פה זאת כבר מפלצת אחרת. מבנה מטורף וע נ ק י. מעבר לאדריכלות העתידנית ומאלפת המלון פיתח איזור ירוק מסביב (לא בטוחה שמטוב ליבו או שחויב ע״י העיר…אבל זה לא ממש משנה) עם מדשאות, פינות חמד לישיבה, food truck לקפה ונישנושים, נוף באמת אחד הטובים וחנות דונאט אחת שדורשת מישכון כליה כדי לאכול שם. אבל נראה די שווה.

The William Vale

מאוד מציעה, אחרי הצילמונים, להתרפק על הדשא ולנשום.

Williamsburg Hotel

נחנו, ממשיכים.

The William Vale Garden

בשמים וקפה. מסתבר שזה הולך ביחד

Le Labo

לא רקחנו, אבל אפשר בפרפומרי אולד סקול, לרקוח בושם אישי – לפי מצב הרוח, היופי, והזכרונות ילדות. מכיוון שזה דורש מאמץ עילאי, ממש צמוד יש קפה – כולו אורגני וטבעוני. ידוע הרי שמי שמריח טוב גם הפסיק לאכול חביתות עין. כאילו דה!

Le Labo

זה סתם ראינו בדרך  – ורשמתי לי – Beer Hall. לא יכולה בירה בשעה הזאת.

עוד דבר בדרך, ככה להעמיס קלוריות רק מהריח – בוטיק השוקולד Mast. מה שנקרא –  I Mast have this .

שני אחים מברוקלין הקימו עסק לשוקולד מעולה כשהם מחפשים את הפרודוקטים המיוחדים ביותר. אנארף….מה זה משנה – העיקר שהשוקולד מעולה.

 

הצצנו למתחם חנויות קטנטן של כל מיני – סבונים, בגדים, שטויות, קעקועים. תציצו . The Little Brooklyn Market.

 

הצצתי גם פה:

Whisk – חנות כלי אוכל אוכל ואביזרים למטבח

Whisk Williamsburg

Peurh Teashop  – חווית טקס תה ייחודית ומאוד מאוד מיוחד

Samurai Mama – סושי ובכלל יפני בכוך שלא נגמר כאילו עברתי בזמן לעיר העתיקה בקיוטו

Little Choc Apothecary – מסעדת קרפים טבעונית. עשתה לי קצת חשק גם לוותר על כל מה שלא וויגן (לא יודעת בדיוק במה זה כרוך…..)

 

זהו, בטוחה שיש עוד המון אבל יחד עם מיכל, שקיבלה ממני את אות המדריכה חלומית, כבשתי את השכונה שקודם היתה עוד סתם נקודה בצד הלא נכון של הנהר. מודה שקצת התאהבתי, שקצת בא לי עוד והרבה הרבה הרבה היה לי כיף. ווילאמסבורג, ראי הוזהרת. באמאשלי, אני מגיעה.

 

NY NY

 

7 שעות אחורה
מדריך לאוהבי ניו יורק

ספר עם מסלולים יחודיים ומקומות נסתרים,

מניו יורק אליכם ישר למייל

בואו לחוות איתי את ניו יורק
הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

חנות מוצרים ומסלולים

תכנון מסלולים

משפחות, ילדים, זוגות, אמנות ועוד

הרצאות

סודות ניו יורקים ומסלולים ייחודיים
השראה, מהרילוקיישן לכתיבת הספר

ניו יורק עם הילדים

העיר שלא מפסיקה, בהחלט גם לא מפסיקה להפתיע ילדים ואת הגדולים שאיתם.
הצטרפו וקבלו את כל ההמלצות אליכם למייל

אמא, אשתו של, באלגניסטית והייטקיסטית.

קצת פולניה, טיפה אמריקאית אבל לגמרי ישראלית בניו יורק המדהימה. מג'נגלת ילדים, קציצות, שופינג, אמנות וחוויות בעיר הגדולה עם הרבה כייף, תסכול, אהבה וקומץ בדידות.

קרי ברדשאו היר איי קם!!

פוסטים מומלצים

אפשר למצוא אותי גם פה

רוצים את ניו יורק אצלכם במייל?
הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

2 מחשבות על “וויליאמסבורג, ברוקלין, וחברה מחודשת מפתיעה”

  1. נויה קומיסר

    אוצרות את משתפת כאן! תודה ! חגיגה של צבעים והמון רעיונות לפעם הבאה כשאני מגיעה. גזור ושמור ..

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים באותו נושא

גלילה למעלה