אני סנובית | איפה לעשות קניות בניו יורק

יש דבר אחד שאני שונאת יותר מלעשות שעווה במפשעה, בעצם אולי שניים. אחד זה לקפל כביסה (לא, זה ממש לא מרגיע אותי) והשני והעיקרי זה לבלות במקומות גדולים, עמוסים וצפופים. אני לא לוקחת את הילדים לראות את עוז זהבי בפסטיגל, אין מצב שאני מגיעה לסופרלנד בחול המועד פסח וממש לא נוסעת לגן גורו באוגוסט. לילדים עד כה אין ממש חסך ממקומות עשירי התרבות הללו (בדרך מעמיסה אותם על איזה סבא, סבתא, דוד או חברה שעוד לא חוו את האסון הזה) אז אתם יכולים לישון בשקט בלילה.
 
 
והכלל הזה תקף גם מחוץ לגבולות הארץ. בעיקר פה בניו יורק.

דקה לפני שעלינו על המטוס במעבר לפה ההמלצות לאופן המגורים פה עוד זרמו אלי "את חייבת לגור באפר ווסט – שם כל היהודים גרים וזה ממש קרוב למכולת ישראלית כדי שהילדים יוכלו להרגיש קצת טעם של בית עם קוטג' 5% וקרמבו" "אתם חייבים ישר כשאתם נוחתים באמצע אוגוסט לקנות מעיל פוך למינוס 485 מעלות כי את לא יודעת מתי תגיע הסופה "את חייבת לאכול בטאו ליד הפארק – תגידי שמוטי שלח אותך". ועוד ועוד. אני קיבלתי את זרם ה "את חייבת" בהנאה צרופה עד שהשכנה מעבר לפינה זרקה לי "את חייבת לעשות את כל הקניות רק רק רק ב Century 21   – הכל מה זה בזול – אני קניתי לי ג'ינס מרק ג'ייקובס בשקל וחצי ומעיל פרווה פראדה לבת ב45 אגורות. בחיי – כל  שבוע בניו יורק ביליתי רק שם. עזבי אותי ממיוזיקל שמוזיקל." פה כבר הגיעו מיים עד נפש – סובבתי את הראש אליה, עיניי הפכו לחריצים דקים דקים, הפה נקפץ ועשן ג'ינג'י יצא לי מהאוזנים…….שאני אכניס את רגלי ל Century 21 !?!?!*
 
  • למי שלא יודעת Century 21  היא חנות כל בו ענקית שבה אפשר למצוא בגדים ואביזרי בית של "ה" מותגים במחירים מעולים. הכניסה לחנות מתלווה בריח עובש, דריכה על שטיח דביק והכרות עם תיירים מדרום ספרד שהתקלחו באפטר שייב פקו רבן שנת 1983.
שאני אתחכך "בעמחה" בעודי מחפשת ג'ינס של seven ? שאני אזיע כשאני חופרת בערימות השמלות למצוא את חברתי מאת vera wang??? שאני אדחוף מרפקים כדי להגיע לזוג המשקפיים של סטלה מקרטני??? נראה לה??? מי היא חושבת שאני??? אני חן, חברתה האבודה של קרי ברדשאו ואני עושה את כל קניותי בשדרה החמישית מצוידת בעקבי 17 אינצ', שמלה פרחונית מתנפנפת וכפפות משי לבנות קטנות. ככה עושים שופינג בניו יורק. אין שום דרך אחרת !!!!
 
הגענו לניו יורק, התמקמנו בבטרי פארק, והדבר הראשון ששמתי לב אליו פה בעיר זה שאין לי מה ללבוש!! (גילי טוען שזה רלוונטי לכל מקום שאליו אני מגיעה ונכנסת….גם אם זה החדר שינה שלנו מזה 17 שנה שנכנסתי אליו פעם 83 באותו היום).
 
אבל פה באמת לא היה לי מה ללבוש (באמת!!!) כל מה הבאתי מהפרברים בארץ ממש לא היה 'זה'. ולא רק אני חשבתי ככה – כמה ימים לפני שעלינו על המטוס נפגשנו לפרידה אחרונה ("אבל זאת באמת האחרונה") מחברים קרובים שכמה שבועות קודם "עשו עליה" מהתפוח הגדול. ככה שניה לפני שהגענו, ודי בנינו עליהם, הם קצת נלחצו מלשהות בעיר איתנו וכל המיליון ילדים שלנו, ארזו את הפקלאות, נפרדו מהעיר התוססת וחזרו לרוגע של הארץ. אפוטימים משהו. לפני שהם הגיעו – עמדתי מול הארון בתחושה קשה של "אין לי מה ללבוש" אבל במאמץ אילעי הצלחתי לגרד משהו שחשבתי שהוא מייצג קוסמופוליטיות של חו"ל עם קומץ ישראליות ונוחות של "אה – זה – ממש כלום- זה 'ה' טרנינג של הבית". הייתי מרוצה מעצמי.

השיחה קלחה והגיעה ל נושא הסטייל בעיר. "כן , העיר באמת מאוד סטייליסטית, חייבים לכל דבר לדפוק הופעה" א', חברתי הטובה אומרת ומלכסנת אלי מבט "אאאמממ….למשל לרדת למטה לשכונה להוציא את הזבל את ממש לא יכולה לרדת כמו שאת עכשיו" היא המשיכה בתמימות. טוב…את שאר הערב אני כבר לא זוכרת – הייתי בדיכדוך נוראי אבל אופטימית לגבי חידוש המלתחה שם מעבר לים.
 
טוב- אז, הילדים הופקדו במסגרות אני התחמשתי במצב רוח טוב, מוטיבציה וכרטיסי אשראי ישר לשדרה החמישית. כולי רוח וצילצולים. (הצילצולים היו בעיקר כל 4 דקות מהבייביסטר החדשה למה הילדה לועסת את השרוול ולמה הקקי בצבע ירוק מטאלי….). 
 
השדרה לפני, האויר מחשמל ואני מתחילה להכנס ולצאת ל Desigual, Marc Jacobs, Barneys,Burberry, Ralph Lauren, Abercrombie, ועוד ועוד

אחרי שלוש ורבע שעות – אני מובסת. כולי נבולה. בידי רק שקית מיניאטורית אחת שבקושי מתנפנפת כשאני הולכת, ונראת יותר כמו טישו משומש, של גרביים שאחרי שקניתי אותם כבר הגעתי בכרטיס אשראי למקסימום. אוף. חשבתי שהקצת חסכונות, קצת המשכורת וקצת על חשבון החוגים לילדים  – אוכל לצ'פר את עצמי באיזה מעילון קטן או מגפיים עם ריח של עור חדש. 

או שלא – שני הדברים האילו ביחד הם כמו משכנתא לדירת 3 חדרים פה. מה עושים??? איך ב"סקס אנד דה סיטי" היא קונה את כל השדרה עם משכורת של כתבת על סקס?? זה היה אמור להיות יותר קל…..איך עושים את זה? איך קורעים את העיר עם מותגים מתוקתקים בלי לקרוע את הבנק??…..או אז קולות בעברית תקנית מהעבר עלו באזניי "ממממאאאזזזזה דילים חבל על הזמן……פראדה בשקל וחצי……מרק ג'ייקובס באגורה……ססססנננננטטטטוווריייי טוונטי וואן……"
 
 
?מה- אני אבדוק את החנות? אני ממש אלך לשם? מישהו יראה אותי? איייככססס…לא בא לי.." אני מנהלת עם עצמי דיאלוג….".אבל חן, אין ברירה – את חייבת את זה לעצמך. רק תנסי….בשביל הבריאות הנפשית ובשביל הפאסון האורבני." "טוב, נו" אני עונה, חובשת כובע גדול (איבנקה טראמפ של העונה הקודמת) ועונדת משקפיים כהים (אירוקה, קניון פולג) . רק שאף אחד לא יראה.
 
ירדתי דרומה, נכנסתי בדלתות ענק בזהירות ונשאבתי אל תוך הטירוף. שלוש שעות אח"כ, נראתי מרושלת וסחוטה כמו אחרי האבקות עם הקטנה שלא רוצה מעיל במינוס 17 מעלות, מזיעה כמו אחרי בילוי בחוף פולג ב11 בבוקר באוגוסט ומתנשפת כמו אחרי אתם יודעים מה.
מאושרת!!!!! 

2 זוגות מגפיים (עור שחור מבריק עם ריצרצ מוזהב, עור זמש חום שיתאים לתרמיל של הקטן כשאני מלווה אותו לבה"ס בבוקר), תיק ערב (שחור), אחה"צ (ורוד) ובוקר (אפור), ג'ינס דיזל שממש עולים עלי (הישג!!) ו2 חזיות של קלווין קליין – מאוד אוהבת אותו על החזה שלי. כן , גילי יודע.

זהו, אני מכורה, מצאתי את עגל הזהב שלי פה, אפילו אם לפעמים זה רק ציפוי. ממש לא אכפת לי. אבל פליז פליז פליז, תשאירו את זה ביננו – שיחשבו שאני כמו פריס הילטון עם הלימוזינות והשקיות מותגים מקפצת מאולם תצוגה לחדרי מדידה פרטיים, שותה לי שמפניה וציפצופי כרטיסי האשראי ברקע מתגהצים.
 
אוקי – לעניינו – אז איפה באמת קונים בניו יורק
 
·        מותגים בכייף: Bloomingdales
1000 Third Ave., at 59th St.; 212-705-2000. 504 Broadway, nr. Spring St.; 212-729-5900;bloomingdales.com.
·        יקר אבל שווה Barney's New York
660 Madison Ave., nr. 61st St.; 212-826-8900; barneys.com
·        מותגים אבל חוסכים בגדול Century 21
22 Cortlandt St., nr. Broadway; 212-227-9092; c21stores.com,
·        לגיקים Apple Store– אבל בעצם לכולם, שווה להציץ
103 Prince St., nr. Greene St.; 212-226-3126.
·        כל החנויות בדאונטאון סטייל – Soho
המון חנויות יפות וכייפיות – הגדולות על
Broadway בין רח Canal  ל Houstonוכל הסמטאות מסביב. אחד הפייבוריטים זה Old Navy –  לא רק לילדים!!
·        צעצועים סטייל FAO Schwarz
767 Fifth Ave.; nr. 58th St.; 212-644-9400; fao.com.
·        שוק אוכל
o       Chelsea Market
Chelsea Market, 75 Ninth Ave., nr. 15th St.; 212-243-6005; chelseamarket.com
o       Union Square
Union Square Greenmarket, 17th St., at Broadway; 212-788-7476; cenyc.org
o       Eataly (גם מסעדה אבל גם החנות מקסימה ואיכותית)
www.eataly.com
·        איך אפשר בלי H&M
www.hm.com
·        הכי ניו יורקי לקריסמס Macy's
151 W. 34th St., nr. Broadway; 212-695-4400; macys.com.
·        הנשים של שדרית מדיסון – Madison Avenue
Calvin KleinGiorgio ArmaniKate Spade, PradaHermèsChanel, Mulberry, Ralph Lauren
Madison Ave., 57th St. to 72nd St.
·        קלאסי Saks Fifth Avenue
611 Fifth Ave., nr. 50th St.; 212-753-4000; saksfifthavenue.com.
·         וינטאג' ועוד Henri Bendel
  712 Fifth Ave., nr. 56th St.; 212-247-1100; henribendel.com.
·         ביגוד ספורט Lululemon
408 W. 14th St., nr. Ninth Ave.; 212-255-2978; lululemon.com.
·         נעלי ספורט ועוד Adidas Original Store
136 Wooster St., nr. Prince St.; 212-673-0398; adidas.com.
 
איחלתי לחיילת בהצלחה ושלחתי אותה לדרכה!!
 
 

7 שעות אחורה
מדריך לאוהבי ניו יורק

ספר עם מסלולים יחודיים ומקומות נסתרים,

מניו יורק אליכם ישר למייל

בואו לחוות איתי את ניו יורק
הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

חנות מוצרים ומסלולים

תכנון מסלולים

משפחות, ילדים, זוגות, אמנות ועוד

הרצאות

סודות ניו יורקים ומסלולים ייחודיים
השראה, מהרילוקיישן לכתיבת הספר

ניו יורק עם הילדים

העיר שלא מפסיקה, בהחלט גם לא מפסיקה להפתיע ילדים ואת הגדולים שאיתם.
הצטרפו וקבלו את כל ההמלצות אליכם למייל

אמא, אשתו של, באלגניסטית והייטקיסטית.

קצת פולניה, טיפה אמריקאית אבל לגמרי ישראלית בניו יורק המדהימה. מג'נגלת ילדים, קציצות, שופינג, אמנות וחוויות בעיר הגדולה עם הרבה כייף, תסכול, אהבה וקומץ בדידות.

קרי ברדשאו היר איי קם!!

פוסטים מומלצים

אפשר למצוא אותי גם פה

רוצים את ניו יורק אצלכם במייל?
הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים באותו נושא

גלילה למעלה