אמנות בניו יורק | לראות, לטייל, לעשות

לניו יורק יש המון להציע. אני הבנתי את זה אחרי שכמה שבועות אחרי המעבר לפה, אחרי תקופה של רחמים עצמיים, ש׳הוא׳ ברח לפרוח בעבודה, ׳הם׳ הופקדו בידיים נאמנות ופריג׳ידיות של גננות ומורות אמריקאיות, ואני והכלב נשארנו להסתכל אחד על השני. אני קילפתי את עצמי מהספה (מ-pottery barn) קניתי time out (כשהוא עוד לא היה בחינם) ובין החזה עוף לשניצלים ל ben and jerrys, עליתי על משהו שנראה קצת יותר מכנסי Fox למתקדמים ויצאתי לעיר לראות אמנות בניו יורק, לגלריות, למוזיאונים. לא, ממש לא הכל בבת אחת. כל פעם טיפההרי עדיין השעון של סינדרלה, או במקרה שלי לכלוכית, צלצל, ונעל הזכוכית (או האדידס) איימה להפוך לקרוקס אם לא אגיע לאסוף את זאטוט א׳, תינוקת ב׳, ומתבגרת ג׳ לפני שהמורות חמורות הסבר ומתוקתקות המגף יעשו לי פרצוף של ׳עוד איחור אחד ואותך למשרד הרווחה׳.

מוזיאונים, גלריות, סיורים, חוגים, סדנאות בניו יורק

אז למרות שאנ׳לא מבינה כלום באמנות גיליתי עולם חדש של דברים יפים, מעוצבים, לראות, לחוש לחוות. ואין שום מקום בעולם כמו ניו יורק עם שפע כזה באמנות. אל תנסו להתווכח איתי. ממליצה פה על המועדפים שלי. 

אז איפה מוצאים אמנות בעיר?

גם ליצור, גם לראות, גם לסייר, גם ללמוד.

חללים אהובים

יש המון מוזיאונים בניו יורק, חלקם מאוד מתוירים וחלקם קצת פחות (אבל גם פחות זה הרבה…), ממליצה על שלושה שהם שילוב של נגישים וקלים, דאונטאון, יחודיים

מוזיאון הוויטני בצ׳לסי במנהטן
תערוכות פורצות דרך בוויטני מיוזיאום

The Whitney Museum

מיקומו החדש של מוזיאון הוויטני יכול הלכתיר אותו כ׳מלך׳ בקטגורית ׳מה בא לי לעשות היום׳. אז ככה, מה יש לנו פה? בניין מהמם, עם נוף לנהר ההדסון, בלב שכונת המיטפאקינג כשטיילת ההייליין מגיע ממש אליו, מרפסות עם נוף לכל כיוון בעיר וחללים מרווחים, גדולים אבל לא גדולים מידי. למי? גם לגדולים וגם לקטניםגם הילדים נהנו פה ואפילו הגענו בשבתות כשיש סדנאות עבורם (אבל ת׳אמת הכי כיף להשאיר אותם בבית…) אני גם ממליצה לעשות מנוי – הוא לא יקר ואם אתם מתכננים להגיע למוזיאון יותר מפעמיים שלוש, הוא כבר מכסה את העלות.
קצת מהחוויות שלי, של המשפחה במוזיאון .
 Gansevoort Street New York, NY 

The New Museum

לא כולם מתים על המוזיאון הזה ולא לגמרי מבינים ׳מה בדיוק המשורר, או האומן, במקרה הזה, ניסה להגיד׳. אבל אני כן. הוא לא גדול בכלל. אני מתחילה מלמעלה ולאט, או מהר (תלוי כמה זמן יש לי) אני יורדת קומה קומה. התערוכות הם של אומנים פורצי דרך, לעיתים לא ידועים, עם מסרים חזקים. צעירים וכאלו שכבר התבגרו טיפה (….יענו זקנים…..).  המיקום שלו בלואר איסט סייד, מנצח מבחינתי ולא שיגרתי בכלל. אה ויש נוף הורס מהקומה העליונה – שלא תמיד פתוחה.  Bowery New York, NY

המיצגים כל פעם מפתיעים וכל חלל משתנה בהתאם לאומן וליצירות. יש פה סיורים, אירועים וגם סדנאות לילדים, שאנחנו מאוד מאוד נהננו מהם. פה קצת חוויות מביקור קודם. 

Park Avenue Armory

האנגר ענק על שדרת פארק באפר איסט סייד. בעבר שימש כשמפקדה לאירועים של הצבא האמריקאי וכיום כחלל אומנות עצום באמצע העיר. ממש לא יאומן בעיר שכל ס״מ פה מדוד וקצוב שיש מתחם בכזה גודל באמצע הצפיפות. מה יש פה? יש כמה חללים קטנים שמנוצלים למיצגים יחודיים וחלל אחד עצום שכבר ראיתי בו הצגות עם כבשים (אמיתיות), הצגת סלבז עם רצפה מסתובבות, נדנדות עם חבלים באורך 10 מטרים, ואגם מים על רצפת פרקט. אין גבולות ליצירתיות. כמובן שכל תערוכה ומיצג כזה הם תלויי זמן, הזמנת כרטיסים מראש, ושעות מדויקות. קצת רשמים מביקור קודם.

פארק אווניו ארמורי בניו יורק סיטי
חלל ענק לאמנות בניו יורק

למי? תלוי תערוכה, תבדקו מראש Park Avenue New York, NY

Cooper Hewitt 

באפר איסט, לאורך הפארק (סנטרל פארק), במבנה מאוד מרשים עם חיפוי קיר מהמאה הקודמת (שהם קונטרסט מוחלט למיצגים המודרנים), תערוכות שנבחרו בפינצטה, של וידאו, בדים, איורים, אור, פלסטיק ומה לא. לכל תערוכה יש סיפור. המקום קטן, אינטימי עם חצר נהדרת לקפה, אויר והשראה. התחושה היא שונה מהמוזיאונים הגדולים. חדרים קטנים ועיצוב שונה וכמעט ביתי.91st St,  New York, NY

PS1

למוזיאום אוף מודרן ארט  (הידוע בציבור כ MOMA ) יש שלוחה מיוחדת, קטנה עם אופי עצמאי, צעיר וקליל מעבר לנהר בQueens. בחלל הזה, מעבר לתערוכות שחיות על הקצה, יש מסיבות (ממש עם די ג׳יי וכאלו), אירועים חד פעמים והרצאות בלייב. להגיע לשם ממרכז מנהטן טיפה מרתיע, אבל הסאבווי מגיעה ממש מעבר לפינה ואם אתם רוצים משהו קצת אחר, זה המקום.

סיורים מומלצים

אני סיורים מודרכים??? פחחחחח. אז זהו שכן! יש כמה מדהימות בעיר, נשים שחיות אומנות מהבוקר עד הלילה, אומניות, מרצות שגם לוקחות אותכם למקומות הפחות צפויים ועושות את כל עבודת ההכנה מראש. בעברית. וכל חודש הדברים משתנים, כל פעם לתערוכות והפתעות אחרות. כן, יש כל מיני סיורים אחרים של גרפיטי וכואבל אצלן אני יודעת שכל פעם אקבל משהו חדש והן בוחרות את הבסט אוף דה בסט. ולאלא מקבלת אצלן אחוזים 🙂

הסיורים של עופרי וגבריאלה

 שתי אמניות שגרות בניו יורק, שעובדות, מלמדות ומציגות תערוכות בכל העולם. עופרי כנעני הציגה בMet, במוזיאון ישראל, בגוגנהיים ועוד. גבריאלה הציגה ברחבי אירופה וכותבת על אמנות בהפינגטון פוסט ועוד. הידע שלהן עצום. חייבים להרשם מראש (המקומות מתמלאים מאוד מהר) וכמובן להגיע בזמן. הסיור בדרך כלל אורך כשעתיים.

סיור גלריות בניו יורק
המון גלריות, ללא תשלום ואושר גדול. ניו יורק

Chelsea Gallery Tour

 סיור המתמקד בחידושים בגלריות בשכונת צ׳לסי אבל לא רק. מאיה, המקימה של הסיור הייחודי, היא אמנית ישראלית ניו יורקית שחיה את העיר, למדה בארץ ובניו יורק ומציגה מסביב לעולם. עם צוות של אמניות נוספות היא מגלה תערוכות גדולות וקטנות בעיר והידע שלה עצום.

יערה קידר, סיורי אופנה

הסטוריונית ואוצרת תערוכות אופנה? מה זה…..יערה (אחת ׳ה׳שוות…) מרצה ומעבירה סיורי אופנה הסטורים בניו יורק. היא מבינה בהכל מהכל והידע שלה עצום. ממה לבשו הגברות במאה ה-17 עד הכובע הימאים שעיצב Jean Paul Gualtier. לראות איתה תערוכת קוטור ניו יורקית עם הידע של מאחורי הקלעים…משהו באמת מיוחד. כל תקופה, גם תלוי תערוכה, יערה מפרסמת סיורים חדשים. ממליצה לעקוב ולבדוק.

אופנה ומוזיאונים בניו יורק באמאשלי
סיורי אופנה בניו יורק

סצינת אמנות שונה ומיוחדת מעל ומתחת לאדמה

2nd Avenue Subway

אין יותר ניו יורקי מזה – סצינת אמנות שכולה מתחת לאדמה. לאורך הרכבת התחתית לאורך השדרה השניה. בתחנות של רחוב 63, 72, 86 ו-96. אמנות מושקעת, יצירות פיספס על קירות התחנה, של מיצגים מודרנים לחלוטין, צבעוניים שאי אפשר לפספס. העיר ממש בחרה בפיצטה אמנים שיוכלו להתחבר לקהל העיר והרכבת כשכל אחד בחר מימד אחר של בשורה להמונים. קר ה Q לאורך השדרה השניה במנהטן.

אמנות וגלריות בניו יורק
אפשר למצוא אמנות בכל מקום בעיר. באמאשלי

Front Room

גלריה לא גדולה אבל מזמינה אליה אמנים לא צעירים עם רעיונות אחרים קצת מתחום הצילום, וידאו, ציור ועוד. מעניין לראות איך בחלל קטן ניתן עדיין למצוא משהו אחר ומפתיע מאוד.

The Collective Council

מרגישים לגמרי דאונטון אבל זה לגמרי באפטאון. קבוצת אמנים צעירים החליטו להנגיש את נושא האמנות לכל הסנובים לבאפטאון. מקום עם כל המדיות האפשריות – חדש, ישן, מתכת, קרמיקה, יקר וזול. המטרה זה לעודד את המבקר לאסוף, או להמסיך לאסוף פרטי אמנות לא משנה מה התקציב או היכולת. שווה הצצה.

Studio Museum in Harlem

מוזיאון אמנות בשכונת הארלם שמושפע ומאפיין את צאצאי אפריקה. היצירות המוצגות שם הן השראה ישירה של תרבות האפרו אמריקאית והינו דינמי ומהווה בסיס לרעיונות חדשניים. תוכלו למצוא פה מיצגים מודרנים לצד קצת הסטוריה.

חנויות לחומרי יצירה שבהם גם סדנאות יצירה בתחומים שונים

Michaels

הכי מוכרת. חנות ענק שמכילה כל פריט לכל יצירת אומנות אפשרית. אבל הקטע הכייפי שיש להם סדנאות יצירה רבות, גם למבוגרים וגם לילדים. החנות הגדולה על השדרה השישית במנהטן. 6th Avenue New York,NY

The Ink Pad

חותמות בכל כיוון ומוצרי נייר שונים אבל גם סדנאות. קהל היעד הוא מבוגרים ותוצרים מיוחדים – סדנת עבודה עם מתכת, עבודה בשכבות חומר שונות, כרטיסי ברכה עונתיים כמובן ועוד.7th Ave, New York, NY

Paper Source

רשת שחולשת על ארצות הברית עם המון סניפים מקומיים. החנות פשוט מטעמים לעיניים שכולה פריטים מנצנצים לשולחן העבודה אבל יש גם סדנאות עם חומרים מאוד איכותיים, עדכניים ויפים. בסוהו ועוד מקומות ברחבי מנהטן, ברוקלין והסביבה.

(פה עוד כל מיני חנויות יצירה שוות בעיר)

מקומות לסדנאות יצירה | ציור, פיסול, תכשיטנות ועוד

 

אוקי, אז ראינו, חווינו, עכשיו רוצים גם ליצור ממש.

איפה עושים את זה? רוב המקומות הם עבור חוגים ארוכי טווח, אבל בהחלט יש סדנאות יום או משהו קצר של כמה ימים מרוכזים. ממש ממליצה לבדוק. משהו חד פעמי ומיוחד בניו יורק.

תכשיטנות, חוג ממש או מפגשים חד פעמיים

The Art Student League

איגוד של יוצרים שמספקים חוגים וסדנאות מרוכזות בריתוך, רישום, פיסול ועוד ועוד. פה תוכלו לבחור את התחום, משך החוג, אם חד פעמי או לא, סוג החומר, ושעת מפגש.West 57th Street

The Art Studio

מתחם מדהים של חוגי יצירה מגילאי שנתיים ועד מאה. פה החוגים  מתמשכים, אבל כן יש שיעורים פרטיים חד פעמיים במתחם או בבית הנרשם.W 96th St   New York, NY

אמנות וחוגים בניו יורק
סדנאות יום וחוגים ארוכי טווח בניו יורק

 

Choplet

סטודיו לעבודה על אובניים עם חמר בברוקלין. יש פה סדנאות חד פעמיות למבוגרים (וגם חוגים ארוכי טווח לכולם). הזדמנות נהדרת לקפוץ ולנסות או אם בביקור להתרענן קצת מכל האטרקציות התיירותיות ולנסות משהו אחר. Grand St. Brooklyn, NY

The NY Sewing Center

חוגי תפירה בניו יורק
סדנאות תפירה ועיצוב בניו יורק

מקוםק קטן ומתוק מתוק לתפירה. כמובן יש חוגים, אבל יש גם סדנאות חד פעמיות לעבודה עם עור (הכנת קלאצ׳ים!!!), תפירת בגדים תחתונים, לימוד עבודה עם מכונת תפירה ועוד המון רעיונות מקסימים, פרקטים ומאוד עכשוויים. ממש ממש שווה!W 38th Street,

ירידי אמנות במהלך השנה

Frieze

אני מחכה לו כל השנה! אומנים וגלריות מכל העולם מציגים את תכולתם על Randall's Island על הEast River. מגיעים לשם בשיט קצר במעבורת, עוברים לאט לאט בין המיצגים תחת אוהל ענק, שומעים הרצאות ולוגמים יין או מנשנשים סושי. בהחלט חוויה יחודית לניו יורק. בתחילת מאי.Randall's Island Park ( ב Frieze לפני שנתיים )

אמנות בניו יורק סיטי. Frieze NYC
תערוכת אמנות בינלאומית בניו יורק.Frieze NYC

Affordable Art Fair

לא אפורדל ולא נעליים….סתם, אולי טיפה. לא ממש תצאו מהיריד עם אומנות בעלות של בזוקה, אבל יהיו גם פריטים שלא תצטרכו עבורם למשכן כיליה. המון במקום אחד, אפשר לדבר עם האומנים, מבחר ענק של יצירות באמת בכל המחירים אבל גם ממש לא צריכים לקנות. תזמינו כרטיס אונליין (אפשר גם במקום) ובואו לנשום קצר קלטורה. בד״כ באביב בניו יורק. 125 W 18th St, New York, NY 10011, USA (כתבתי על זה גם פה )

רגע – ושניה לפני הסוף, אין כמו אמנות רחוב. סיור בלואר איסט סייד הם המון גרפיטי בסביבה.

 

גם אם לא תצאו מפה פיקאסו או וורהול, לפחות תוכלו להגיד שנשמתם אותם. כמובן שיש עוד הרבה מעבר לרשימה פה אבל אילו הפייבוריטים שלי. באמאשלי!

שתי תערוכות מדהימות שראיתי

 

אה – ואם תרצו להיות ראשונים שמקבלים את כל ההמלצות והשטויות שלי אליכם למייל, אז תרשמו פה ממש:

www.beemasheli.com/contact

 

 

 

 

7 שעות אחורה
מדריך לאוהבי ניו יורק

ספר עם מסלולים יחודיים ומקומות נסתרים,

מניו יורק אליכם ישר למייל

בואו לחוות איתי את ניו יורק
הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

חנות מוצרים ומסלולים

תכנון מסלולים

משפחות, ילדים, זוגות, אמנות ועוד

הרצאות

סודות ניו יורקים ומסלולים ייחודיים
השראה, מהרילוקיישן לכתיבת הספר

ניו יורק עם הילדים

העיר שלא מפסיקה, בהחלט גם לא מפסיקה להפתיע ילדים ואת הגדולים שאיתם.
הצטרפו וקבלו את כל ההמלצות אליכם למייל

אמא, אשתו של, באלגניסטית והייטקיסטית.

קצת פולניה, טיפה אמריקאית אבל לגמרי ישראלית בניו יורק המדהימה. מג'נגלת ילדים, קציצות, שופינג, אמנות וחוויות בעיר הגדולה עם הרבה כייף, תסכול, אהבה וקומץ בדידות.

קרי ברדשאו היר איי קם!!

פוסטים מומלצים

אפשר למצוא אותי גם פה

רוצים את ניו יורק אצלכם במייל?
הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

5 מחשבות על “אמנות בניו יורק | לראות, לטייל, לעשות”

  1. לאה רווה

    אשמח
    להתעדכן בפרטים עדכניים לעיר ניו יורק,
    אני שם פעמייים בשנה
    אוהבת אומנות ובכלל

  2. גילה אורון

    קראתי בעניין רב את המלצותיך. מתכננת להגיע באמצע יוני לכמה ימים לניו יורק, אשמח מאוד להשתתף בסדנאת פיסול למשך שלושה ימים ככל שיש, אודה להמלצתך, גילה אורון

    1. הי גילה, שמחה שיצרת קשרץ אני לא מכירה בשלוף סדנאות פיסול. אם אתקל במומלצות, אשמח להצליץ.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים באותו נושא

גלילה למעלה