טיול יום Governors Island

למי? ל כ ו ל ם. מי שרוצה לראות קצת ירוק ולנוח מהאטרף של העיר.

https://govisland.com/

 

פנינה ניו יורקית אבל שהיא ממש לא בעיר אבל מרחק שיט של 7 דקות מטכ"לי במעבורת. אי קטנטן בקצה הדרומי של המנהטן שכולו ירוק, משחקים, מבנים מתוקים, אוכל ונוף. לגוברנורז איילנד היסטוריה חתכת היסטוריה. מהילדים, למתיישבים הראשונים, למיקום אסטרטגי צבאי, למלחמת העולם הראשונה והשניה, כאנדרטה ולבסוף לתחילת שנות ה90 שהוכרז כפארק היסטורי עבור הציבור.

 

אבל ת׳אמת כשהילדים מגיעים לשם ממש לא מעניין אותם איזה חייל גר באיזה מבנה, אלא לרוץ במרחבים ירוקים ובטוחים בין מיצגי אומנות, גני שעשועים מושקעים, מזרקות מים ושבילים סודיים.  (אה…גם נורא כיף לבוא לפה עם אופניים ..אין בעיה לעלות אותם על המעבורת וניתן גם להשכיר במקום)

The View to Governor's Island

יצאנו ממנהטן הסואנת על הבוקר למעבורת. ברגע שהסירה יצאה מהמעגן, כולנו התרגשות. גם רעש הסירה, המים מתחתינו והנוף העירוני מאחורינו. כן, כל אחד מהילדים בתורו הוא כמעט עשה איזה סלטה למים וכן, בן זוגי הגברבר עשה פרצופים של ׳אין לי מושג של מי הילדים האלו׳. בשיט הארוך והמייגע של ה6 וחצי דקות, הילדים הספיקו לגמור את חבילת הבייגלה, שקית גזרים ושתי סוכריות על מקל שהם מצאו לי בתיק כנראה ממסיבת סיום זו או אחרת לפני 3 שנים. מיינד יו, דקה לפני שעלינו על המעבורת סיימנו אחרות בוקר של פנקייקים, חביתות ומלפפון.  נהדר.

 

יאללה, ירדנו מהסירה, לקחנו מפה (זאת אומרת אני לקחתי מפה וגם היא והוא וההוא השני). ולאט לאט התחלנו להקיף את האי משמאל או מזרח.

מתחם אומנות של הChildren's Museum of Art

תחנה ראשונה מתחם אומנות בטבע של המוזיאון לאומנות לילדים (שאנחנו כ״כ כ״כ אוהבים ואפילו היינו פה באי בקייטנה שלו CMA). פסל חוטים מהפנט, הדבקות עם פריטים מהטבע ואפילו לגבר גבר היה אתגר אומנותי. רק בשבת ראשון

Play:ground

משם למתחם שעשועים אבל אסלי כמו לפני 50 שנה כשאף אמא לא ממש התרגשה מילדים שמתרוצצים במגרש גרוטאות ואוספים מסמרים חלודים וקרשים למדורה, כל עוד אף אחד לא ישב לה על הראש אחר הצהרים עם הקפה וערגליות. רק בשבת ראשון.

אז ממש כזה, רק פה כן הייתי צריכה למלא 17 טפסים שאני אתבע אף אחד אם במקרה הילד ישרט בקצה הפוני מהמסור החשמלי שמונך למשחק עבור כל ילד מגיל 5. 

הילדים היו בעננים. גם הגבר גבר שהלך לנמנם על הדשא ואני עשיתי כאילו אני זורמת אבל די שקשקתי.

בקושי גררנו את הילדים משם אחרי שעתיים, כדי לנשנש משהו מהמבחר של הfood trucks לדוכנים.

Junkyard or Playground?

ערסלים!

מדשאה חבויה עם המון ערסלים לפינוק. כמובן הכל בשקט האמריקאי רק עם הקריאות האינדיאניות של הילדים שלי…..

מתערסלים….בלי לק.

ומה עוד?

וגם…מגרש שעשועים מקסים, שבילים בין צמחיה שעאלק גדלה פרא (זה נראה ככה אבל ברור שמטפלים בה עם פינצטה), אומגה!!! מבוך!!! שפריצים לקטנים, מגלשה ענקית והכל בטוב טעם עם נוף הנהר, העיר, הירוק כל הזמן מול העיניים. זה סוג של יוגה לנפש. בחיי.

וכמובן איך אפשר בלי אוכל….. פה תוכלו למצוא פירוט של מה שיש באי

מה שהתחיל כ׳נקפוץ ככה לשעה ונחזור לעיר׳ הפך ל 7 שעות, עד שתפסנו את המעבורת האחרונה בחזרה הביתה וגם זה אחרי שהיינו צריכים להבטיח לילדים שנגיע שוב.

באמת ממליצה. באמאשלי!

https://govisland.com/

שימו לב שימו לב: רוב הדברים פעילים רק בסופי שבוע, שימו לב מתי ניתן להגיע, שימו לב לשעות המעבורת, שימו לב למזג אויר ושימו לב באיזה חודשים לא ניתן להגיע לעיר. כל המידע פה: Governors Island Info

עד לפעם הבאה……

עוד פעילות עם סירה ….אבל מירוץ הפעם

עוד מרחבים ירוקים בעיר

עוד ימי כיף עם הילדים

 

7 שעות אחורה
מדריך לאוהבי ניו יורק

ספר עם מסלולים יחודיים ומקומות נסתרים,

מניו יורק אליכם ישר למייל

בואו לחוות איתי את ניו יורק
הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

חנות מוצרים ומסלולים

תכנון מסלולים

משפחות, ילדים, זוגות, אמנות ועוד

הרצאות

סודות ניו יורקים ומסלולים ייחודיים
השראה, מהרילוקיישן לכתיבת הספר

ניו יורק עם הילדים

העיר שלא מפסיקה, בהחלט גם לא מפסיקה להפתיע ילדים ואת הגדולים שאיתם.
הצטרפו וקבלו את כל ההמלצות אליכם למייל

אמא, אשתו של, באלגניסטית והייטקיסטית.

קצת פולניה, טיפה אמריקאית אבל לגמרי ישראלית בניו יורק המדהימה. מג'נגלת ילדים, קציצות, שופינג, אמנות וחוויות בעיר הגדולה עם הרבה כייף, תסכול, אהבה וקומץ בדידות.

קרי ברדשאו היר איי קם!!

פוסטים מומלצים

אפשר למצוא אותי גם פה

רוצים את ניו יורק אצלכם במייל?
הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים באותו נושא

גלילה למעלה