מתחת למים במנהטן | זהר כרמי מגלה את הוואטסו לניו יורקרים

על זהר ווואטסו בניו יורק לראשונה שמעתי מזאתי שיודעת הכל על הניו יורק ובמיוחד על כל ישראלית תותחית שמגיעה לניו יורק, דנה. הרעיון להביא לניו יורק סיטי את האנטיתזה של העיר סיקרן אותי וישר ידעתי שאני רוצה להכיר את המוכשרת הזאת. אז לא היתה ברירה והיה ברור שהיא צריכה להתארח פה.

 

וואטסו. מים, רוגע, תנועה, טיפול, מגע, אינטימיות, שקט. כמו שאמרתי, זה ההפך מניו יורק ודווקא בגלל זה – זה גאוני לחוות את זה פה, בעיר הגדולה. אבל כמו תמיד, אותי מרתק הסיפור מאחורי אחת שהחליטה להרים את השליחות שלה דווקא בעיר לא פשוטה ושלא מקבלת כל אחת.

 

זהר כרמי וואטסו ניו יורק
זהר מגלה לניו יורקרים את טיפולי הוואטסו

 

זהר כרמי עשתה את זה ועדיין. מלמדת את הניו יורקרים מאיפה הדג שוחה ואיך לשרוד את האספלט העירוני דרך המים בבריכה. היא הראשונה (שזה בכלל לא יאומן) שמטפלת בוואטסו בניו יורק. היא עוזרת לאנשים לנשום, להגשים יעדים, להרגיש טוב יותר ולנקות את הראש. לצערי, אין לי שום דבר ציני להגיד על זה, כי אני יודעת כמה הטיפול הזה עוזר. מנסיון! גם למבוגרים וגם לילדים.

אז לפני שאני מתחילה להשפך פה, יאללה, זהר- ספרי לנו.

 

זהר כרמי, אמא לשלושה כבר שנתיים בניו יורק ומחלקת את זמנה בין העיר, באפר ווסט סייד, לפילדלפיה. 

 

אז, למה עברת לכאן?

הגעתי בעקבות האהבה. בפעם הראשונה שנסעתי לכיוון העיר וראיתי את הסקיי-ליין של ניו יורק, עלו לי דמעות בעיניים. הרגשתי שהעיר הזאת היא בית בשבילי ורק רציתי להיות בה עוד ועוד. אני עדיין רוצה. (הערת המחברת….בחורה כלבבי עם דמעות בעיניים).  היום אני מחלקת את זמני בין בית פרטי, דשא, במבים בחצר והסעות ילדים לבין העיר שכל כולה אקשן, תזוזה וצפיפות שממלאים אותי באדרנלין ועשייה.

 

אנשים אפילו לא יודעים כמה וואטסו מרגיע, מרפה, מרפא. ככל שנתקלתי ביותר קשיים, כך הייתי יותר נחושה להצליח להביא את הריפוי של הוואטסו לעיר האהובה הזאת. עד שיום אחד, בזכות קבוצת פייסבוק אגדית, מאמנהטן, מצאתי בריכה! ואז עוד אחת! ואז עוד אחת! והתחלתי לטפל. הטיפול הראשון שלי היה ב24 בינואר 2019 ומאז עברו עשרות רבות של טיפולים תחת ידיי ואני רק רוצה עוד.

 

ספרי קצת על העסק היום

אני עובדת בשלוש שיטות ריפוי במים – וואטסו, ווטר דאנס ואקווה סטרץ'. וואטסו ו-ווטר דאנס למדתי בתאילנד, אקווה סטרץ' נסעתי לוגאס ללמוד אצל מורה שהוא היחיד שמוסמך להכשיר מטפלים בשיטה, מטעם המטפל שהמציא את השיטה. וואטסו זה החלק שעל פני המים, ווטר דאנס זה החלק שמתחת לפני המים (הצללות), ואקווה סטרץ' זו גישה אורטופדית במקורה.  הגישה מביאה את יסודות האוסתיאופטיה לעולם המים. אני משלבת בסשן כמעט תמיד את שלוש השיטות הללו, כדי ליצור מרחב שיש בו גם ריפוי, גם הקלה מכאבים ותסמינים שונים, גם מסע רגשי עמוק.

 

יש לי לקוחה שכשהיא צריכה להחליט החלטה חשובה בקריירה שלה, היא באה לסשן וואטסו. היתה לי לקוחה שבאה כדי לחדד את עולם העבודה שלה, כעבור שבוע היא מצאה עבודה מדויקת עבורה, ועל הדרך הפסיקה לעשן. לקוחה אחרת, קבועה, הפסיקה להזדקק למיכל החמצן שלה אחרי הסשן השני.

 

מה עושים בניו יורק בחורף
מתנה מיוחדת במינה בניו יורק

 

אני לא קוסמת, אני פשוט מאפשרת את הריפוי של הגוף הפיזי והרגשי באמצעות עבודה מדויקת והחזקת מרחב בטוח לתהליך הריפוי שהגוף והלב שלנו יודעים לעשות בעצמם.

 

ספרי איך בכלל התגלגלת למה שאת עושה היום וכמובן הקשר הניו יורקי

בישראל הייתי דולה, מורה לדולות, מובילת דעה ואקטיביסטית בעולם ההריון והלידה, בעלת טורים ב-YNET וב-XNET בתחום ההריון והלידה, בעלת אתר אינטרנט מוביל בתחום.

 

באוקטובר 2014 יצאנו לטיול משפחתי ארוך טווח בדרום מזרח אסיה. אני, הנשוי לי, ושלושת ילדינו. הטיול היה מתוכנן לשנה. בתום השנה הזאת, הרגשנו שממש לא מיצינו. נשארנו לחיות עוד שנה וקצת על חוף בקופנגן, תאילנד. שם פגשתי את המורה שלי לוואטסו. כבר חוויתי וואטסו בעבר, בישראל, וכמורה לדולות אפילו הכנסתי יום וואטסו לסילבוס של קורס הדולות שריכזתי. זה היה קורס הדולות היחיד בישראל שנתן מקום לאמנות הוואטסו, והתלמידות של אחד הקורסים שלי קנו לי טיפול וואטסו כמתנת סיום הקורס. כך שהוואטסו קרא לי בכל מיני דרכים כבר במהלך הקריירה הקודמת שלי, אבל שמעתי את הקריאה והתמסרתי לוואטסו שם, על החוף בתאילנד.

 

מתאילנד לניו יורק

בפגישה הראשונה עם המורה שלי, הוא נתן לי טיפול הכרות ואני פשוט עפתי. לבי היה מלא כל כך, שהרגשתי צורך עז לתת משהו בחזרה. הצעתי לו להציף אותו מעט במים, ועשיתי באופן אינטואיטיבי מה שהרגשתי שהגוף שלו מבקש ממני. בסוף הטיפול הוא פקח את עיניו הכחולות כמו ים, ואמר, אוקיי, את עושה את זה כבר הרבה זמן? לא הבנתי, גמגמתי, לא, זו הפעם הראשונה שאני מחזיקה גוף של מישהו במים… הוא הכריז שאני "נצ'ורל" ושאני יכולה להיות תלמידה שלו, ומאותו רגע פשוט הייתי איתו במים, שנה שלמה. צברתי מאות שעות של עבודה במים. שם, במפרץ תאילנד, התחברתי למהות שלי כמטפלת, הסכמתי להחזיק תהליך ריפוי בידיים שלי, והתמסרתי לייעוד חדש.

 

כשהגעתי לניו יורק התחלתי לחפש בריכה לטיפולים. חיפשתי המון זמן, כל מי ששאלתי אמרו לי שאין וואטסו בעיר, ואין בריכות מתאימות ואין ואין ואין. חודשים שמעתי רק לא. לא הצלחתי להבין איך זה יכול להיות שבעיר שיש בה כמעט הכל, אין וואטסו. איך זה שבעיר שחיים בה בכזה סטרס, אין מקום להירגע.

 

איך טיפול בווטסו מתחבר לעיר שהיא כ״כ תוססת – ההפך מהטיפול?

החיבור בין העיר התוססת ומלאת הסטרס לבין הוואטסו שכולו הרפיה, ריפוי והקלה בסטרס, הוא בעיניי חיבור מתבקש. הרגע שאני הכי אוהבת בטיפול זה הרגע שבו המטופל.ת פוקח.ת עיניים במבט שאומר לי וואוווווו מההההה זהההההה. אני מתה על זה! (אמרתי לכן!)

 

איפה הטיפולים שלך?

אני מטפלת בבריכה באיסט וילג', בבריכה בטרייבקה ובבריכה בברוקלין

 

מטפלת במים בניו יורק
מתנה וחוויה בלתי נשכחת מתחת למים בניו יורק

 

הקשיים בעבודה, הרי לא הכל ורוד (או כחול)

הקשיים שלי הם בעיקר התיאומים מול הבריכות, שיווק של העסק כמו כל עסק. בנייה של קליניקה טיפולית מאפס היא תהליך שיש בו אתגרים וקשיים. הקהל הישראלי מכיר וואטסו ומגיע לטיפולים, אבל תופס את הוואטסו כטיפול של פעם ב… לעומת זאת האמריקאים לא מכירים בכלל, ואם מכירים – מגיעים ובדרך כלל מתמכרים. בקיצור, עם כל סוג של קהל יש אתגר שונה.

 

נקודות אור מקצועיות

כל כניסה למים עם מטופל.ת היא אור בשבילי. כל פעם שמטופל.ת פוקח.ת עיניים בסוף סשן המום.ה וכמובן כל פעם שמצאתי בריכה חדשה זה היה אור ענק. הנה כמה פעמים שבאמת התרגשתי -כשמטופל.ת עם אינסומניה אומר.ת לי שישנה כמה לילות מעולים אחרי סשן וכל פעם שמטופל.ת עם טחורים אומר.ת לי שהטחורים ירדו בחצי אחרי סשן אחד בלבד. הצלחות מקצועיות שממלאות אותי כל פעם מחדש. חיזוק אישי שמה שאני עושה באמת משמעותי.

 

קצת על ג׳ינגול ביזנס ופרסונל

יש לי כמה עסקים, כמה ילדים, אני משתדלת רוב הזמן לזכור איך קוראים לי, וזהו דוקטור, יותר מזה אני לא זוכרת.(חחחח…)

 

למה השכונה שלך, האפר ווסט סייד?

תמיד מוצאת בה חניה, היא מרגיעה אותי ועדיין, היא במרחק סבוויי מכל מה שמעיף לי את הראש.

 

האם את ׳על הקו׳ או לגמרי in the moment? כשאת בניו יורק את לגמרי ממוקדת ניו יורק וכשאת בארץ את מפוקסת ישראל?

אני על הקו אבל לא בין ניו יורק לישראל אלא בין ניו יורק לפרבר בפנסילבניה. אני משתדלת להיות ברגע, לפעמים אני מצליחה ולפעמים אני קרועה בין העולמות שלי.

 

watsu in the city
טיפול וואטסו בניו יורק עם זהר כרמי |צילום: איילת לנדאו

 

הדבר הכי משמעותי|כייפי|מדהים|שעשית בעיר בזמן המגורים פה?

הפלגה פרטית לפסל החירות. בפעם הראשונה פשוט צרחתי כמו מטורפת.

 

הזדמנויות שנוצרו בעקבות עבודה או חיים בניו יורק?

אני מטפלת הוואטסו היחידה הפעילה בניו יורק. זה די משוגע כשחושבות על זה.

  

ועכשיו, שאלה עמוקה וחשובה ! פריט הכי שווה שרכשת בעיר?

חולצה שאני מכנה אותה "החולצה היפה ביקום", של מעצבת שהיא לא פחות ולא יותר מבת הדודה שלי שגדלתי איתה ביחד באותה כיתה בקיבוץ אפיקים. החנות שלה היא על אמסטרדם ושמונים ומשהו. LIA KES , שווה בדיקה ואני לא משוחדת בכלל 🙂

 

לסיום סיומת, המקום אליו את בורחת בניו יורק

ניו יורק *היא* המקום אליו אני בורחת. לא בורחת ממנה…

 

מה עוד? אני ממליצה. לכו לזהר, היא כבר תעשה את הקסמים שלה ואתם תמשיכו לצוף בהמשך היום שלכם בעיר. כי שניה, אם שמים את הצחוקים בצד, ניו יורק לא פשוטה. אנחנו אוהבות אותה והיא מחייה אותנו אבל ביננו, היא גם מעייפת, מתזזת ולא מרפה. מידי פעם צריך להתנתק ולעצור. אמנם ביקור בקריבים יכול לעשות את העבודה אבל לעיתים הטיפול והפינוק צריכים להיות יותר נגישים וקבועים. בוואטסו זה בדיוק מה שקורה ועם גישת ושיטת הטיפול של זהר החוויה היא ייחודית. אז תזרמו.

 

כנסו לאתר וואטסו בניו יורק לראות מה, מי, מו. לדף הפייסבוק WatsuNYC. והכי כייפי לצ׳פר את עצמכם או מישהו שאתם ממש אוהבים בגיפט קארד לוואטסו בניו יורק.

 

לעוד נשים מעוררות השראה בניו יורק:

 

כובשת את ברודווי, עדי המדהימה

נעמה, אוצרת תכשיטים ופריטים נדירים

 

יש לכן גם סיפור מעניין על עיסוקכן בניו יורק? רוצות להתראיין ל׳באמאשלי׳? אשמח לשמוע מכן

annie@dudkiewicz.com

 

חוץ מוואטסו יש עוד המון פעילויות חורף שאפשר לחוות ממש עכשיו בניו יורק

 

דצמבר בניו יורק סיטי

 

7 שעות אחורה
מדריך לאוהבי ניו יורק

ספר עם מסלולים יחודיים ומקומות נסתרים,

מניו יורק אליכם ישר למייל

בואו לחוות איתי את ניו יורק
הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

חנות מוצרים ומסלולים

תכנון מסלולים

משפחות, ילדים, זוגות, אמנות ועוד

הרצאות

סודות ניו יורקים ומסלולים ייחודיים
השראה, מהרילוקיישן לכתיבת הספר

ניו יורק עם הילדים

העיר שלא מפסיקה, בהחלט גם לא מפסיקה להפתיע ילדים ואת הגדולים שאיתם.
הצטרפו וקבלו את כל ההמלצות אליכם למייל

אמא, אשתו של, באלגניסטית והייטקיסטית.

קצת פולניה, טיפה אמריקאית אבל לגמרי ישראלית בניו יורק המדהימה. מג'נגלת ילדים, קציצות, שופינג, אמנות וחוויות בעיר הגדולה עם הרבה כייף, תסכול, אהבה וקומץ בדידות.

קרי ברדשאו היר איי קם!!

פוסטים מומלצים

אפשר למצוא אותי גם פה

רוצים את ניו יורק אצלכם במייל?
הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים באותו נושא

גלילה למעלה