ברחתי מניו יורק | דולפינים, לוויתנים ומרגריטה

* שניה לפני שמתחילים – זהו פוסט ראשון מתוך שלושה על טיול מטורף של כמעט שבועיים בחופה המערבי של ארה״ב ובאחה מקסיקו. החלטתי להתחיל מהסוף, פשוט כי אני עוד לא מתאוששת. לטיול הוזמנתי ע״י חברת Tierra Marina Tours שיצרה חבילות טיולים פרטיים שכאלו עוד לא חוויתי אף פעם ונסעתי עם עוד שתי כותבות תוכן מהממות.

ועכשיו...מקסיקו

שבועיים של שמש, ים, הרים, נופים, טיסות, אדרנלין ושקט. טיול כזה שפעם ב. שהיה בו גם תיירותי וגם קצת סוף העולם.

נופש בארצות הברית

אפרט. הזמינו אותי, וכפי שאתם יודעים כשאומרים לי ׳בואי׳ מי אני שאתנגד. אז ארזתי לבד (ביקיני ושורטס), השארתי את הפוך במנהטן ויצאתי לסיבוב הופעות שהתחיל בלוס אנג׳לס משם קפץ לסן דייגו ואת הסיום סיומת עשה בלורטו מקסיקו.

דמיון מודרך במקסיקו

תדמיינו עיירת חוף עם רקע מדברי, מים צלולים, דולפינים באופק (כן כן דולפינים), גוואקמולה טרי כל יום ושקט. אחרי כמעט עשרה ימים לאורך חופי קליפורניה, אחרי מעבר גבול מסן דייגו לטיחואנה, עלינו על טיסה של שעה ונחתנו בלורטו, בבאחה מקסיקו, בצידה המזרחי של הלשון. המיקום הוא לחופה של ה Sea of Cortez ורחוק ממקסיקו עצמה וכל המשתמע מכך.

תרבות במקסיקו

לורטו, מקסיקו | עיירת חוף פסטורלית בבאחה קליפורניה

לורטו ממוקמת בחופה המזרחי של לשון באחה קליפורניה שבמדינת מקסיקו. היא נוסדה ב 1697 ע״י מסיונרים שנהנו מהמיקום היפה לצד מקורות מים מתוקים. העיירה עצמה קטנה, ישנונית, רגועה. המרכז, העיר העתיקה, עם כנסיה ישנה, מסעדות חוץ עם אוכל טרי, חנויות מזכרות ומלון במבנה ישן שמחזיר אותך 100 שנה אחורה. העיירה נמצאת על חוף הים ולה גם נמל קטן כשהרקע הוא הרי מדבר חומים וירוקים שמגיעים כמעט עד למים. בפאתי העיר בתים מפנקים וגדולים ממש על המים.

אז מה בדיוק עושים שם?

טוב ששאלתם.  דבר ראשון התמקמתי בבית על המים. לא, לא דירה בפתח תקווה או צמוד קרקע בשכונת ביצרון בתל אביב. בית שכל כולו מדבר ים. דה – כי הוא על החוף.

כל החלונות פונים לים עם חמישה חדרי שינה שמעוצבים בעיצוב שמשלב אלמנטים מקומיים ומשופע מנוף המים מסביב. לכל חדר, כמובן, חדר אמבטיה מרווח והסלון, מטבח, פינת אוכל משודרגים ומפנקים מאוד. אבל גולת הכותרת היא החוץ – בריכה שמקיפה את הבית, שער לכיוון הים, קאייקים וסאפים לשימוש האורחים ונוף לכיוון השמש הזורחת. כל רגע פנוי ביליתי פה – קפה של בוקר, נשנוש של אחר הצהריים, ארוחות מפנקות, מנוחה, חשיבה וגם פשוט סתם, סתם רביצה.

בית סבבה, מה עוד?

שייט עם דולפינים

בעונה הנכונה (או במקרה כמו אצלינו), צפיה בלוויתנים

רביצה על חול לבן

טרקטורונים במדבר אל תוך השקיעה

שיטוט בעיר העתיקה

קיאקים

הצמידו אלינו מדריכים מקומיים מ ק ס י מ י ם. ואיתם יצאנו להרפתקאות. שני חבר׳ה מקצועיים, אנרגטים, דוברי אנגלית ברמה מעולה שפינקו ודאגו לכל דבר – מהזמנות לפעילויות, אוכל בבית, בלת״מים על הסירה, גמישות בלו״ז הכל!

לורטו מקסיקו

כל יום עשינו בין פעילות אחת לשתיים.  ת׳כלס אין פה מה לספר – רק להשוויץ בתמונות. אבל, לטובת הכלל אני אפרט ישר אחריהן:

עוד תמונות מהטיול במקסיקו | לא לבעלי לב חלש nofilter#

יום א | שחייה עם אריות ים, חול לבן, טרקטורונים לשקיעה ומרגריטה

יצאנו מוקדם בבוקר לכיוון המרינה הקטנה ועלינו על סירה לא גדולה, רק שלנו, עם קפטן חמוד, מים ונשנושים. יצאנו ליום יפיפה על המים ב Sea of Cortez לכיוון האיים ממול. המים רגועים, כמעט ואין גלים ומגיעים למרבץ של אריות ים. משתהה מולם בסביבתם הכי טבעית בעולם ואז דויד, המדריך (החתיך מאוד, לא שזה משנה אבל חשוב שיהיה לכן את הויז׳ואל המתאים) מציע לנו להכנס למים ולשחות איתם. קצת קיוויתי לשחות איתו אבל הסתפקתי גם בכלבי ים (גם איתם הייתי צריכה לשמור על מרחק מסוים כי אחרת זה יכול להיות מסוכן…).

המים צלולים, קרירים אבל ב׳קטע טוב׳ והשמנמנים שוחים מסביבי. בתחילה לא מתקרבים ואז מתחילים לבדוק מי זאת שנראית כמו נגטיב שלהם במים (לבנה אבל בערך עם אותו מבנה גוף). אני שכולו מפונקת ים (קר לי, חם לי, רטוב לי, יותר מידי חול) יכולתי להשאר שם שעות עם השנורקל והמסיכה.

אריות ים

נפרדים בחיבוקים ונשיקות (לפחות בתיאוריה) ואין ברירה ממשיכים הלאה לעוד חוויה ׳לא פשוטה׳. אם לא היינו רגועות עד עכשיו אז עכשיו קבלו…טוב, אין לי ממש מילים. חוף לבן, מים בצבע של גן עדן, 4 סירות קטנות על החוף, פליקנים שמידי פעם צוללים לתפוס דגיגים במים. וזהו. זהו. סותמת עכשיו כדי שתוכלו להזיל ריר מהתמונות.

לורטו מקסיקו

בוקר קשה עבר על כוחותינו. חוזרים ללורטו לעיר העתיקה לצהריים עם מרגריטה שישר עלתה לי לראש עם המראות מהבוקר. סייסטה (כי הרי המילה מחייבת במקום הזה) ולסיים את היום אל תוך השקיעה.

יום ב | טיול בנקיקי המדבר, מעיינות נחבאים ותצפיות

שוב יוצאים לבוקר קשה. הפעם למדבר. דמיינתי יום של זיעה, שמש קופחת ואולי איזה נחש צפע. אז זהו, שלא. יצאנו עם מדריך מקומי מאובזר (ממש לא הלחיץ אותי…) לכיוון דרום לשמורת רכס הרים מדבריים למרות שכולו עצים, שיחים וירוק. יצאנו ברגל אל תוך נקיק בין מצוקים שכולו מוצל לאורך נחל מלווה במעיינות ומפלים קטנים. המסלול מתאים לכולם (גם משפחות עם ילדים שיכולים ללכת יפה).

הלכנו לאט, טבלנו את הרגליים במים ובסוף, כמו בכיתה ח׳3, לא היתה ברירה קפצנו למים (מה שהילדים שלי בחיים לא היו מצליחים לשכנע אותי לעשות במדבר יהודה) לשכשוך, בעיקר בשביל התמונה. מה שהיה כיף זה שאין פה לחץ של זמן – זה רק אנחנו והמדריכים. אנחנו הכתבתנו את הקצב.

מפה, אחרי כמה שעות טובות ומאוד רגועות מתחת למצוקים המקסימים, צפינו על המפרץ, הלכנו לאכול צהריים, נחנו, ובהינו, לפנות ערב, בירח עולה מהים.

עוד יום קשה עבר על כוחותינו. But somebody has got to do it.

איים מסביב ללורטו מקסיקו

יום ג | דולפינים, שני ליוותנים וארוחת ערב בעיר העתיקה

היום קמתי לראות זריחה (אף אחד לא האמין לי שמיוזמנתי קמתי בשעה כזאת) ממליצה! טוב, אחרי יום שלם ללא ים (ממש תקלה) יצאנו שוב מהמרינה השקטה הימה. יצאנו לכיוון שונה הפעם, לאיים הדרומיים.

בדרך הצטרפה אלינו להקת דולפינים ענקית של חמודים לא גדולים (לא פליפר וחבריו). הפעם קצת ים, מערה, שחיה במעגן לא גדול ו…פתאום בקשר עדכון על לוויתן. זה ממש לא היה בתכנון – זאת בכלל לא עונת ההגירה של הלוויתנים באיזור אבל אחד…לא, שניים !!!! הגיעו. בשקט התקרבנו (הים היה ריק…רק אנחנו וסנפיר אחד קטן שמידי פעם מציץ. ממש עוצר נשימה וכל כך כל כך כל כך מרגש! לסיום בדרך הביתה (כן, כבר אימצתי את המקום כ׳הבית שלי׳) עוד להקת דולפינים הצטרפה לחגיגה. נסיתי להשאר אדישה, לא ממש הצלחתי.

יום ד | ספורט ימי, פינוק בבריכה ואסטה לאוויסטה בייבי

הבוקר קמתי לאט (לעומת הימים האחרונים שקמתי בהם ….לאט), עליתי על בגד ים. צעדתי 4 וחצי צעדים לים הפתוח עם סאפ. את מי פגשתי בדרך – שני פנסיורים בקיאקים, כמה דגיגים, כלב אחד שקפץ לשכשוך בוקר ועוד סאפיסט שסיפר לי שהאניה שבאופק היא בעצם יאכטה פרטית עם 43 אנשי צוות, 30 אורחים, הליקופטר ו4 בריכות.למי היא שייכת? לקרטל כמובן…Yiykes!

פעילות ים במקסיקו

שכשכוך אחרון בבריכה וזהו. החלום נגמר.לא!!!!! עוד טיפה! עוד קצת!

מקסיקו, הו, מקסיקו, לורטו – פנינה חבויה בבאחה קליפורניה – אחד המקומות ׳ה׳. מקום של גם וגם וגם. ושל הרבה ׳בלי המונים ויותר מידי תיירים׳. טיול בלתי נשכח.

אז איך אני מסכמת, לדברי בחור כמוני כמוכם שגם בטח כשהגיע ללורטו הוריד את הגלימה ושנירקל עם ספידו אדום לצד כלבי הים:

“Once a year, go someplace you’ve never been before.” – Dalai Lama

אז אם אתם אכן הולכים בדרכו ורוצים לטייל פעם בשנה (אבל נכון שגם הרבה יותר) תגיעו לגן עדן הזה ותנו למקום לפנק. מגיע לכם. ות׳אמת גם לדאלי לאמה עם כל מה שהוא עבר.

דבר אחרון. אחת הסיבות שהטיול היה חלומי היא השותפות שהיו לי למסע. היתרון עם
 Tierra Marina Tours הוא שאתם יוצרים לבד את הקבוצה שאיתה תטיילו – משפחה, חברים, חברות, חמותכם (טוב…זה כבר דורש חשיבה אחרת….). הקבוצה היא שלכם

שנירקול בלורטו

סתם שתדעו, עם מי נסעתי שהיה חלק בלתי נפרד מהחוויה שלי? אז בבקשה, אתן בטח מכירות אותן – אלה קינן, צלמת בחסד ועם אינסטגרם למות, מ Ella Travels World וטליה קליין פרז שמנהלת את הקהילה המטורפת של ׳מטיילים עם ילדים בחו״ל׳ויש לה גם את האתר מושלם לטיול עם ילדים בחו"ל Hulwithkids.

זהו. תורכם. צאו לטייל.

סודות ניו יורקים ומסלולים ייחודיים
השראה, מהרילוקיישן לכתיבת הספר

ניו יורק עם הילדים

העיר שלא מפסיקה, בהחלט גם לא מפסיקה להפתיע ילדים ואת הגדולים שאיתם.
הצטרפו וקבלו את כל ההמלצות אליכם למייל

אמא, אשתו של, באלגניסטית והייטקיסטית.

קצת פולניה, טיפה אמריקאית אבל לגמרי ישראלית בניו יורק המדהימה. מג'נגלת ילדים, קציצות, שופינג, אמנות וחוויות בעיר הגדולה עם הרבה כייף, תסכול, אהבה וקומץ בדידות.

קרי ברדשאו היר איי קם!!

פוסטים מומלצים

אפשר למצוא אותי גם פה

רוצים את ניו יורק אצלכם במייל?
הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

2 מחשבות על “ברחתי מניו יורק | דולפינים, לוויתנים ומרגריטה”