מצלמים את ניו יורק | המלצת מקומות לצילומים מרהיבים של העיר

שבע שעות אחורה
תמונות ניו יורקיות איתן ריקליס

 

יש דבר אחד שאני לא מוותרת עליו כשאני מסתובבת בניו יורק. לא, לא סטילטו עצבני (זאת אומרת כן, אבל לא לזה התכוונתי), גם לא כרטיס אשראי (שהוא הכרחי אבל לעיתים…לעיתים…אפשר גם בלי), וגם לא משהו כזה שאומר ׳בלינג בלינג׳ בלי להתכוון (כשמורידים את הכלב לא תמיד חייבים).

מ צ ל מ ה.

של האייפון, סמסונג, go pro, או של ה Canon 3845. אי אפשר לדעת מה יוליד יום, או יותר נכון, כל שניה בעיר.

אז אמנם יש לי שמונה׳תאלפים מאתיים עשרים ושלוש תמונות על הסלולרי של כל צ׳ופצ׳יק ניו יורקי אפשרי (עם ילדים, בלי הבעל, עם השקיעה, בלי העננים, עם השלוליות או בלי ההשתקפות) גייסתי הפעם אחד (כן….ממש גבר גבר נכנס פה לבלוג) שמבין. מבין בצילומים עם תעודות. איתן ריקליס שלא סתם מצלם, גם עושה סיורי צילום בניו יורק, יש לו תעודות מ NYU ובכלל אחלה חמוד שפירט פה המלצות ניו יורקיות לשיטוט צילומי בניו יורק סיטי. בבקשה!

 

מגרש המשחקים האידיאלי לצילומים

 

מדריך לאוהבי ניו יורק
תמונות ניו יורקיות בצילומים, קרדיט: איתן ריקליס

 

ניו יורק, ומנהטן בפרט, היא אחת הערים המתויירות והמצולמות ביותר בעולם. אינספור סרטים וצילומי סטילס צולמו בשכונותייה ורחובותייה, רבים מהם הפכו לאייקונים, ובכל זאת כל אחד שמגיע לניו יורק, בין אם זו פעם ראשונה או ביקור חוזר, עדיין יכול לגלות את העיר ולמצוא זויות צילום מקוריות ונושאים רבים לצילום. מאחר ואני צלם אורבני וצלם פורטרטים, ניו יורק היא ״מגרש המשחקים״ האידיאלי בשבילי.

בעיר ישנם מבנים מרהיבים, שכונות בעלות צביון ואופי שונה ובעיקר אנשים מכל הסוגים והמינים המעניקים לניו יורק את אופייה המיוחד. בין אם אתם חובבי צילום ארכיטקטוני, צילום רחוב, צילום פורטרטים או סתם אוהבים לתעד את המקומות בהם אתם מטיילים, ניו יורק תעניק לכל אחד מכם את מבוקשו.

 

עשרות אלפי איש ביום

 

שבע שעות אחורה | מדריך לאוהבי ניו יורק
פינות נסתרות דרך המצלמה בניו יורק, קרדיט: איתן ריקליס

 

אחד המקומות האהובים עלי הוא Grand Central Terminal ,תחנת הרכבת המרכזית של ניו יורק. מקום שהוא נקודת מפגש בין אלו שחיים בעיר לבין אלו שמגיעים לעבוד או לבקר בה. עשרות אלפי אנשים חולפים בתוך התחנה מדי יום, ונותנים לנו אינספור אפשרויות לצילומים. כדאי תמיד להסתובב בכל המסדרונות המקיפים את החלל המרכזי, הם פחות עמוסים אך לא פחות יפים ומאפשרים אופציות צילום רבות.

במרחק מספר תחנות Subway ספורות מ – Grand Central Terminal נמצא ה – High Line ,מסלול הליכה שנבנה על שרידי מסילה ישנה ומאפשר הליכה במעין פארק עירוני יוצא דופן המשקיף על נהר ההדסון וניו ג׳רזי מצד אחד ועל צידה המערבי של מנהטן מצדו השני. לאורך המסלול יש אפשרויות צילום רבות של הנוף וגם של עבודות אומנות הפזורות לאורך המסלול כולל אמנות קיר על ביניינים רבים. מומלץ ללכת ב – High Line בשעת השקיעה.

 

סמטאות ואוכל

 

ניו יורק בתמונות
אנשים ושכונות דרך העדשה, קרדיט: איתן ריקליס

 

Chinatown היא אחת השכונות התוססות ביותר בניו יורק. ערב רב של אנשים, חנויות, אוכל רחוב ומסעדות משובחות. אפשר להסתובב ברחוב הראשי, Canal Street ,וגם להכנס לתוך הסימטאות הקטנות. תושבי Chinatown הסינים לרוב פחות אוהבים להצטלם אבל זו הזדמנות טובה ליישם טכניקות של צילום דיסקרטי האופייני לצילום רחוב וכמובן שאין שום בעיה לצלם את כל מה שיש לשכונה להציע וגם סלפי עם חלון ראווה של מסעדה או חנות מתוקים סינית הולך.

אחד הדברים האהובים עלי ביותר, בתור צלם רחוב, הוא להתמקם בפינת רחוב, לצפות בעוברים ושבים ולחכות ל – moment decisive ,הרגע הזה שבו משהו מתרחש מול עיניך ואתה מרים את המצלמה ולוחץ על ה – shutter בדיוק ברגע הנכון. אני תמיד מוודא שיש מקום לקפה טוב באזור מאחר ולפעמים אני מבלה באותה נקודה די הרבה זמן.

 

קצת ירוק

 

שבע שעות אחורה | מדריך לאוהבי ניו יורק
אנשים בפארק, קרדיט:איתן ריקליס

 

בניו יורק כמובן לא חסרים מקומות מעניינים להתמקם בהם, כמה מהחביבים עלי ביותר הם Union Square אשר מתפרשת בין רחוב 14 עד רחוב 17 ,Washington Square Park וכמובן Broadway פינת Prince ב – Soho .שלושת המקומות תמיד שוקקי חיים אבל מומלץ לבקר בהם בסוף השבוע כדי לחוות אותם באמת. בכל הלוקיישנים יש אינספור אפשרויות לצילומים. מאות רבות של אנשים מכל הסוגים מתהלכים בהם, וחלקם ישמחו לעמוד ״ולדגמן״ עבורכם. במידה ואתם רוצים לצלם מישהו, אל תהססו לבקש אבל הקפידו להיות אדיבים ומקצועיים. חשבו על איך אתם רוצים לצלם עוד לפני שעצרתם ושאלתם אם אפשר לצלם. רוב הניו יורקים הם מסבירי פנים אבל הם לא אוהבים שמבזבזים להם את הזמן. היכולת לזהות מצולם טוב ולתכנן את התמונה עוד לפני שצולמה היא מיומנות שמצריכה הרבה מאוד ניסיונות והרבה מאוד פריימים. ניו יורק והלוקיישנים הנ״ל הם מקום אידיאלי להתנסות בו.

 

איתן ריקליס
זוויות צילום אחרות, קרדיט: איתן ריקליס

 

במידה ועייפתם מהמולת העיר וברצונכם להרגע מעט ולצלם באופן יותר נינוח, אני ממליץ שתכינו סל פיקניק מלא כל טוב וסעו לרחוב 59 על השדרה השנייה. שם תעלו על הרכבל ל – Roosevelt Island. הכינו את המצלמה ובדרך תוכלו לצלם את מנהטן ואת ה – River East משני הכיוונים, דרום וצפון. Roosevelt Island היה בעבר אי ששכנו בו בתקופות שונות, בית כלא, בית חולים לחולי נפש, בית חולים לטיפול באבעבועות רוח ומגורים לעניים. עדיין ישנם שרידים מהמבנים הישנים והם בהחלט שווים צילום. כיום האי מלא בבנייני מגורים מודרנים אבל עדיין שליו מאוד ביחס למנהטן. ישנם פארקים מרהיבים משני צידיו של האי. בקצה הצפוני ישנו Park Lighthouse עם מגדלור שניתן לעלות אליו לנקודת תצפית מרהיבה. הביאו אתכם עדשה רחבה כדי לתפוס את מנהטן מצד אחד ואת Roosevelt Island מצד שני כאשר ה – River East באמצע. בצד הדרומי של האי ישנו Park Freedoms Four Roosevelt. D Franklin , פארק יפהפה עם אווזי בר ותצפית מרהיבה על בניין האו״ם וצידה המזרחי של מנהטן. ניתן לבקר ב – Roosevelt Island בכל שעות היום אך מבחינה צילומית, כמו ברוב המקרים של צילום נוף גם אם הוא אורבני, השעות העדיפות הן זריחה ושקיעה.

 

מחוץ למנהטן

 

איתן ריקליס צלם
רחובות פוטוגנים, קרדיט: איתן ריקליס

 

ניו יורק היא לא רק מנהטן ובהחלט שווה לבקר גם את הרובעים האחרים ובעיקר את ברוקלין שבה יש את כמה מהשכונות היותר ססגוניות. Bushwick עם הגרפיטי וציורי הקיר, Williamsburg ,בירת ההיפסטרים, עם בתי הקפה וחנויות הבוטיק וכמובן Dumbo ,השכונה הציורית עם כבישי ה – Cobblestone והנוף המרהיב של הסקייליין של מנהטן עם Bridge Brooklyn .

מומלץ להגיע ל Park Bridge Brooklyn לקראת שקיעה, לקנות קפה או בירה, למקם את החצובה ולצלם את Manhattan משנה את גווניה מאור שקיעה חם לאור הכחול של ה – Hour Blue והלאה לתוך אורות העיר המאירים את חשכת הלילה.

 

איתן אמר את דברו ואני אחריו.

 

עוד כמה המלצות שלי לצילומים מרהיבים:
Brooklyn Botanical Gardens כשפריחת הדובדבן בשיאה

הגראפיטי ב Lower East Side

 

קצת על איתן : איתן ריקליס, צלם סטילס קולנוע וטלוויזיה, בוגר NYU – Arts The of School Tisch ובעלים של Motion in Stills – Photography Riklis Eitan ,סטודיו לצילום .איתן גם, מעביר סדנאות צילום אורבני בתל אביב ובניו יורק במסגרת חווית צילום .New York Frame Of Mind סדנת הצילום האורבני הבאה בניו יורק תהיה באוקטובר 2018  www.eitanriklis.com :אתר Facebook: Eitan Riklis Photography Instagram: eitanriklis_ Email: eitanriklis@gmail.com

 

לעוד תמונות עירוניות אישיות יחד עם מסלולים, המלצות, מסעדות, בוטיקים, סיפורים ועוד
שבע שעות אחורה | מדריך לאוהבי ניו יורק

7 שעות אחורה
מדריך לאוהבי ניו יורק

ספר עם מסלולים יחודיים ומקומות נסתרים,

מניו יורק אליכם ישר למייל

בואו לחוות איתי את ניו יורק
הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

חנות מוצרים ומסלולים

תכנון מסלולים

משפחות, ילדים, זוגות, אמנות ועוד

הרצאות

סודות ניו יורקים ומסלולים ייחודיים
השראה, מהרילוקיישן לכתיבת הספר

ניו יורק עם הילדים

העיר שלא מפסיקה, בהחלט גם לא מפסיקה להפתיע ילדים ואת הגדולים שאיתם.
הצטרפו וקבלו את כל ההמלצות אליכם למייל

אמא, אשתו של, באלגניסטית והייטקיסטית.

קצת פולניה, טיפה אמריקאית אבל לגמרי ישראלית בניו יורק המדהימה. מג'נגלת ילדים, קציצות, שופינג, אמנות וחוויות בעיר הגדולה עם הרבה כייף, תסכול, אהבה וקומץ בדידות.

קרי ברדשאו היר איי קם!!

פוסטים מומלצים

אפשר למצוא אותי גם פה

רוצים את ניו יורק אצלכם במייל?
הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

1 מחשבה על “מצלמים את ניו יורק | המלצת מקומות לצילומים מרהיבים של העיר”

  1. תודה לך ולאיתן על הפוסט הזה! המון שנים לאהייתי בניו יורק וממש מתחשק לי לחרוש אותה בצילומים. תודה רבה על הרעיונות!

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים באותו נושא

גלילה למעלה