מתחם Hudson Yards | כל מה שרציתם לדעת

לא יאומן שניו יורק הצליחה להמציא את עצמה מחדש ולהקים שכונה חדשה לגמרי במנהטן. איפה עוד יש מקום??? מסתבר שיש. כנראה שאם ממש רוצים, ממש מתכננים בחכמה ומפזרים על זה סכום כסף שיכול להפיל ממשלות או  לדאוג לאספקת נעלים לקרי ברדשאו לחמש השנים הקרובות, אז אפשר.

 

בואו נדבר שניה על Hudson Yards

 

the vessel new york city
משהו מהמם וגבוה. תעלו ותראו The Vessel

 

השכונה כולה נבנתה על פלטפורמה מעל למתחם החניה של רכבת לונג איילנד. לא יאומן! היא כוללת בתי עסק, מסעדות, מרכז קניות, פארק עירוני, בנייני מגורים, מלון, מוזיאון ובעתיד יהיה גם בית ספר ועוד מבנים. נפתחה באופן רישמי באמצע 2019 כאשר הבניה החלה ב2012. כיום היא מתהווה כ׳ה׳שכונה ׳ה׳יקרה ביותר במנהטן ונמצאת בסמיכות לצ׳לסי.

איפה השכונה נמצאת? בין רחוב 38 ורחוב 30. מערבית לשדרה ה 11 ונהר ההדסון. ניתן להגיע לשם עם עם רכבת מספר 7 ולרדת ברחוב 34 – Hudson Yards

 

view hudson yards new york city
We're on a train to nowhere….

 

טוב, הבנו.

אז מה בדיוק יש שם?

 

נתחיל מגולת הכותרת  The Vessel

ניו יורק עם ילדים
The Vessel מטפסים ונהנים. גם וגם.

 

מבנה או מיצג או פארק או פסל סביבתי? כל התשובות נכונות. מבנה שנבנה בצורת כוורת ע״י האדריכל טומס היטרוויק. מה עוד? 16 קומות, 154 גרמי מדרגות, 46 מטר גובה, 2,500 מדרגות, 200 מיליון דולר ומעלית אחת. כולו מעוצב במתכת בצבע ברונזה מבריקה כאשר המטיילים משתקפים בה וצבעיה משתנים עם האור הטבעי. מקום נהדר לתמונות, תצפית ואתנחתא (אחרי הטיפוס) עירונית.

 

The Shed | אמנות, הופעות, בר

the shed new york city
מתחם הופעות ואמנות בניו יורק, The Shed

 

מבנה שכולו אמנות. כל סוג של אמנות למגוון קהלים. מבנה גדול ומאוד מרווח שבו גלריות שונות, מתחם הופעות, לובי ענק ובר. מתחמי ההופעות מזמינים אליהם הופעות ייחודיות שכוללות ריקוד, שירה וכל דבר שיפתיע את הקהל ונעים בין 450-1,200 איש . הגלריות, לרוב חינמיות, מאוד גדולות ובהם תצוגות שמתאימות לכולם (גם הילדים וגם אני מאוד נהננו). בלובי ניתן לעצור שניה ולנשום. כל המבנה בנוי על גלגלי ענק וניתן לתנועה קלה במרחב (לא ראיתי בפועל…).

 

Snark Park | גם לילדים וגם למבוגרים

snark park
אמנות ופעילות לילדים בניו יורק

 

חלל תצוגה משתנה שהוא מעין הכלאה של גן שעשועים ומיצג אמנות גם לגדולים וגם לקטנים. המקום משתנה כל כמה זמן ומשלב ארכיטקטורה, עיצוב וקניות (איך לא….). מה שיפה פה הוא אפקט ה׳וואוו׳ שחווים כשרק רואים אותו. אפשר לגעת ולהשתולל ( במידה אמריקאית) גם הילדים. לא גדול אבל ממש מתוק.
כל הפרטים פה

 

Observation Deck The Edge בקרוב 

התצפית הזאת עוד לא פתוחה! אבל כשהיא תהייה זה יהיה משהו! תרשמו לעדכונים באתר כדי שתהיו הראשונים לראות את הנוף מ1,100 feet מעל פני האדמה. אז אין לי הרבה מה להגיד….רק תחכו בסבלנות. גם אני!

 

The Shops | גם וגם וגם

קרי ברדשאו ואני מתנו ועלינו לגן עדן בלי לצאת ממנהטן (וזה גם חרוז…). מרכז קניות עם כל הטוב שבעולם. לא, שום דבר לא בחינם פה חוץ משיטוט בין החנויות והשירותים.  אופנה, אוכל, פינוק אישי, ריהוט, ילדים (לא קונים אותם, אלא עבורם 🙂 ), תכשיטים ועוד. אין לזה סוף!!!!

 

אוכל | מסעדות, משקאות, משהו מהיר, שוק

אוכל, שתיה, קניות בניו יורק
אוכל, קדימה אוכל ושתיה. באמאשלי

 

אז גם כאן, יש הכל. וכן, ביוקר. אבל אפשר למצוא נשנוש בלי למכור כיליה והקפה מעולה. גם הגלידה. טוב, ת׳אמת  – יש פה המון מקומות טובים. יש מסעדות של מיטב השפים בעולם וגם את ההמבורגרים של שייק שק. יש גם סופר עם בר סלטים ענקי שאפשר לבחור ולמלא לבד קופסאת אוכל ולשלם לפי משקל. ממליצה שתעשו עבודת הכנה ותזמינו מראש או שפשוט תגיעו ותעשו סיבוב אוכל. לעיתים, גם ברחבה בין הבניינים יש משאיות אוכל ובעונות המאפשרות יש גם שוק אוכל פתוח מסודר (בחודשי מאי-אוגוסט).

 

3Den | מתחם עבודה ומנוחה

תשמעו קטע – גם לעבוד, גם לנוח, גם להתקלח, גם וגם. יש מקום כזה. פה. וגם יפה ומעוצב.

 

מפה של מתחם Hudson Yards

 

hudson yards map
מגלים את hudson yards, באמאשלי

 

High Line | טיילת עילית שאתם כבר מכירים

אז כל Hudson Yards נמצא בדיוק בשפיץ הצפוני של טיילת ההייליין. תסיימו למצות את המתחם ותתחילו לטייל דרומה על הטיילת העילית הירוקה והאמנותית הזאת. משגעת, לעיתים עמוסה אבל תמיד מיוחד ויפה.

האיזור הזה הינו התחלה מעולה לשיטוט יום במערב מנהטן ואיזור צ׳לסי.

מה עוד יש לא רחוק:

המכון הטכנולוגי לאופנה

סירת מירוץ על המים

טרפז על המים

ודבר אחרון – אמנם השכונה הזאת לא כלולה בספר שלי ׳שבע שעות אחורה׳ כי היא רק נפתחה, אבל עוד המון מסלולים, המלצות, מסעדות, סיפורים ומקומות ערב למבוגרים והפתעות לילדים ומתבגרים תוכלו למצוא פה:

באמא שלי שבע שעות אחורה
הספר החתיך עם הנוף ההורס

7 שעות אחורה
מדריך לאוהבי ניו יורק

ספר עם מסלולים יחודיים ומקומות נסתרים,

מניו יורק אליכם ישר למייל

בואו לחוות איתי את ניו יורק
הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

חנות מוצרים ומסלולים

תכנון מסלולים

משפחות, ילדים, זוגות, אמנות ועוד

הרצאות

סודות ניו יורקים ומסלולים ייחודיים
השראה, מהרילוקיישן לכתיבת הספר

ניו יורק עם הילדים

העיר שלא מפסיקה, בהחלט גם לא מפסיקה להפתיע ילדים ואת הגדולים שאיתם.
הצטרפו וקבלו את כל ההמלצות אליכם למייל

אמא, אשתו של, באלגניסטית והייטקיסטית.

קצת פולניה, טיפה אמריקאית אבל לגמרי ישראלית בניו יורק המדהימה. מג'נגלת ילדים, קציצות, שופינג, אמנות וחוויות בעיר הגדולה עם הרבה כייף, תסכול, אהבה וקומץ בדידות.

קרי ברדשאו היר איי קם!!

פוסטים מומלצים

אפשר למצוא אותי גם פה

רוצים את ניו יורק אצלכם במייל?
הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים באותו נושא

גלילה למעלה