איך אוכל ועיצוב משתלבים בניו יורק | מקומות מפתיעים

את שירלי הניו יורקרית פגשתי במקום הכי מתבקש שיש – בקייטנת התעמלות קרקע של בת 7 ובת 5 באולם עם ריח חמצמץ ובגדי גוף בצבע פוקסיה וזהב בקצה שכונת טרייבקה בדרום העיר.

 

היא משלנו. גם ניו יורקרית, גם ישראלית, גם אוהבת ללכת לאיבוד בעיר וגם יש לה את זה. אה…והיא גם יפה. זה תמיד טוב והיא מכירה מקומות בניו יורק. ועוד יותר טוב – את המקומות שבתוך המקומות.

 

שירלי ורד עציוני. גרה פה, במנהטן, כבר 12 שנה עם חוש לעיצוב, לאמנות ולכל דבר יפה. היא הסכימה לספר על הסודות והמקומות הסודיים שלה בעיר. אולי תכירו את חלקם הגדולים אבל לא חושבת שאת ׳התוספת שתופסת׳ שחבויה בפנים, או עוד יותר טוב, עם הגג. take it away Shirly –

 

יחסים למרחקים ארוכים

 

שירלי ורד, פשיניסטה בהזמנה
שירלי בניו יורק, אמא, מעצבת, מגלה

 

הרומן של עם ניו יורק התחיל ב”טיול אחרי הצבא״ כשהתחנה האחרונה הייתה ניו יורק. מרגע שכף רגלי דרכה בשדה התעופה מצאתי את עצמי מתגלגלת מאירוע סוריאליסטי אחד לשני. החל מנסיעה מהשדה בלימוזינה ועד מסיבות VIP כשאני חולקת משקה עם בריטני ספירס…

 

לאחר השבוע הראשון בחיי בעיר מטריפת החושים הזו הבנתי שאני לא עולה על הטיסה חזור לארץ ויושבת בתצוגות אופנה ומתחככת בסלבס.

 

אבל אחד הדברים שאהבתי במיוחד זה ״ללכת לאיבוד״ בעיר ,לחרוש אותה ברגל ולמצוא ולהכיר דווקא את המקומות הפחות מוכרים – מסעדות מגניבות, תערוכות זמניות, חנויות בגדים ומכירות מיוחדות היו בהחלט התחביב המועדף עלי.

 

לסיבוב השני שלי, חזרתי לעיר כמעצבת, אחרי לימודי טקסטיל בשנקר ושנה בברצלונה. המשכתי ליצור בחומר שפתחתי בטכניקה מיוחדת, שמופיע כיום בספריות החומרים הגדולות בעולם, כגון: MatériO ,Material Connexion NYC בפריז, וכמובן גם בספריית החומרים בחולון. המשכתי ופיתחתי את החומר לליינים שונים של תכשיטים,כל אחד one of a kind. גם כאן shirlyvered.com.

 

מקומות שמשלבים אוכל ועיצוב | לא מה שחשבתם

 

ABC
ABC עם שלושת המסעדות

 

אהבה שלי לעיר תמיד הייתה מחוברת לאומנות ועיצוב. כיום אני עם פז”מ של 12 השנים, שעפות בקצב ניו יורק, בעל סטארטפיסט וכאמא לפאשניסטה בת 5 וניו יורקית מלידה.

 

אם אפשר היה להיות בכמה מקומות בו זמנית בניו יורק אני מניחה שכולנו היינו מנסים לחיות את החלום. אבל עד אז נסתפק במקומות שהם יותר מקונספט אחד, שחווית הקניה שלהם היא בלתי רגילה. מעבר לכך שהחנות נראית כמו גלריה היא משלבת בתוכה גם חוויה קולינרית לא פחות מעוצבת וטעימה.

 

Restoration Hardware והמסעדה על הגג

 

restoration hardware
קולינריה ורהיטים בניו יורק

 

אם בא לכם להתרווח על ספה או מיטה יוקרתית עם כוס יין ביד ולהרגיש בתוך סצנה ניו יורקית קלאסית, זה המקום בשבילכם.

 

showroom בין 6 קומות של עיצוב פנים וריהוט, כשכל קומה שונה ויפה יותר מהשנייה, בתוך מבנה שמזכיר מלון מהסרטים וממוקם באזור המיט פאקינג.

 

במסעדה הממוקמת על גג הבניין אפשר ליהנות משילוב של נוף ואוכל בטרסה. בקומה ה-3 ישנו בר עשיר במשקאות איתם ניתן להסתובב בין הקומות

 

Dover Street Market והמאפייה של הסלבז

 

Dover Street באמאשלי
מותגים ואוכל בסטייל בניו יורק

 

אחד המקומות היותר נסתרים ומיוחדים בעיר, בעיקר לחובבי אומנות ואופנה, מקרה קלאסי של מקום ללא שלט בחוץ ולא תכירו עד שלא תיכנסו אליו.

 

הקימה את המקום ריי קאוואקובו, המוכרת בתור מעצבת המותג ״קום דה גרסו״ וכל 7 הקומות מורכבות מ״מיני חנויות״ של מותגי על מובילים שבגדיהם משתלבים בעיצוב החלל האומנותי המקורי המוצג בכל קומה.

 

בקומת הכניסה ישנה מסעדת Rose Bakery עם שולחנות משותפים, ואם תשהו שם מספיק זמן רוב הסיכויים שתפגשו בסלב.

 

ABC ושלוש מסעדות ממש בפנים

 

מסעדה ועיצוב abc בניו יורק
abc זה לא רק עיצוב. מסעדות מתחבאות בפנים

 

חנות חלומית בת 6 קומות בלב שכונת flatiron המאגדת בתוכה עיצובים מיוחדים של מעצבים נבחרים. הקומות מחולקות לפי נושאים הכוללים: כלי הגשה, תכשיטים, משחקים וביגוד לילדים, מצעים, ריהוט לבית, שטיחים ועוד. ובסוף היום פשוט תרצו לעבור לגור שם…

 

אבל לא תצטרכו לצאת כדי להתאושש, המקום מציע שלוש מסעדות שף מצוינות-

 

מסעדה טבעוניתABCV

מסעדה אורגנית בסגנון אמריקאי מודרניABC Kitchen

מסעדה בסגנון פיוז׳ן ABC Cocina

 

MAD Museum ומסעדה עם נוף מהמם

 

Museum of Art and Design
עיצוב, אמנות ומה שבינהם ב MAD

 

בלב העיר ישנו מוזיאון עיצוב מיוחד אשר מסתתר בין כל האטרקציות סביב קולומבוס סירקל וסנטרל פארק, ואינו נופל משאר המוזיאונים המפורסמים בעיר. (אחד האהובים וסודיים שלי…..באמאשלי)

 

ב-MAD MUSEUM – MUSEUM OF ART AND DESIGN מוצגות תערוכות עיצוב ואומנות מעניינות ועכשוויות. התערוכות אינן גדולות מדיי כך שאפשר לדלג בין הקומות ולראות יותר מתערוכה אחת בביקור. בקומה ה-6 המוזיאון מציע ביקור בסטודיו של מעצבים מתחלפים שנותן הצצה ואינטראקציה עם עבודות המעצבים. בימי חמישי המוזיאון פתוח עד 21:00 כך שאפשר גם לתכנן דייט נייט במוזיאון. ולקינוח, בקומה האחרונה ישנה מסעדה Robert שמציעה אוכל טעים ונוף מרהיב הצופה על קולומבוס סירקל והפארק. ואיך אפשר מבלי לקפוץ לחנות המוזיאון? היא ממוקמת בכניסה ולא כדאי לפספס את פרטי המעצבים, מתכשיטים ועד חפצי בית מעוצבים.

 

Enjoy!

 

זהו, עכשיו אתם מסודרים – גם עיצוב, גם שיטוט, גם אוכל וגם נוף עירוני או אנושי. אולי גם וגם. ואולי גם תפגשו שם את שירלי, ישראלית פטיט, יפה עם זיק בעיניים של ׳היוש, אני בדרך לגלות את המקום הבא׳.

 

אוקי, הכל סגור…אבל, אם אתם מחפשים עוד מקומות כאלו סודיים, מיוחדים, גם מסלולים ואת הסיפורים מאחורי המקומות והאנשים. אז…. הספר ׳שבע שעות אחורה׳.

מסלולים בניו יורק
מדריך לאוהבי ניו יורק ׳שבע שעות אחורה׳

 

 

7 שעות אחורה
מדריך לאוהבי ניו יורק

ספר עם מסלולים יחודיים ומקומות נסתרים,

מניו יורק אליכם ישר למייל

בואו לחוות איתי את ניו יורק
הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

חנות מוצרים ומסלולים

תכנון מסלולים

משפחות, ילדים, זוגות, אמנות ועוד

הרצאות

סודות ניו יורקים ומסלולים ייחודיים
השראה, מהרילוקיישן לכתיבת הספר

ניו יורק עם הילדים

העיר שלא מפסיקה, בהחלט גם לא מפסיקה להפתיע ילדים ואת הגדולים שאיתם.
הצטרפו וקבלו את כל ההמלצות אליכם למייל

אמא, אשתו של, באלגניסטית והייטקיסטית.

קצת פולניה, טיפה אמריקאית אבל לגמרי ישראלית בניו יורק המדהימה. מג'נגלת ילדים, קציצות, שופינג, אמנות וחוויות בעיר הגדולה עם הרבה כייף, תסכול, אהבה וקומץ בדידות.

קרי ברדשאו היר איי קם!!

פוסטים מומלצים

אפשר למצוא אותי גם פה

רוצים את ניו יורק אצלכם במייל?
הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים באותו נושא

גלילה למעלה