סקיפרית והעיר הגדולה | ראיון עם ניצן לוי בעלת מועדון שייט בניו יורק

יש דברים שחייבים לעשות בניו יורק. לא, לא לעלות לאמפייר סטייט, לא לבקר בטיימז סקוור וגם לא לעשות שופינג בסוהו (למרות שלזה אני אף פעם לא מתנגדת).  לעלות על המים שמקיפים את האי. את מנהטן כמובן. אפשר כמובן במעבורת לגדה ממול אבל הכי מיוחד שבעולם זה על סירה שלכם, מקסימום עם עוד כמה אנשים שיצאו לכבוש את הים, או במקרה הזה – את ההדסון. 

ניו יורק שכל כולה בניינים שמככבים בכל תמונת אינסטוש שבעצם נראית הכי טוב כשלוקחים צעד אחורה, נכנסים למפרשית ונותנים לרוח (בקיץ) לנפנף את הפן. זה הרבה יותר שווה מכל תמונה מהשדרה החמישית, שכבודה במקומה מונח, אבל השילוב של האספלט עם חודש אוגוסט לא עושה טוב לעור הפנים. 

 

שייט לכל המשפחה בניו יורק
שטים בניו יורק סיטי. באמאשלי Sailors NYC

 

אז הכרתי אחת, אחת הטובות, שלבד מהבית פלוס חולצת פולו לבנה פלוס פלוס חגורת הצלה בנתה עסק שכולו מבוסס על הים, על הנהר למי שגר, שמבקר, למשפחות, לכאלו עם חלום  to step off the island גם אם זה רק לכמה שעות. 

ניצן לוי. ישבתי עם האישה שעשתה קפיצת ראש למים ולא נתנה לקרקע הבטוחה לבלבל אותה: 

הפרטים היבשים

ניצן לוי,  נשואה, 3 שנים, חוגגת 9 שנים ב-3 ביולי בניו יורק סיטי וגרה באפר איסט סייד.

למה עברת לכאן?

כי יכולתי! אני ילידת ארה״ב להורים ישראלים שהגיעו ללמוד באמריקה. הפעם הראשונה שביקרתי בניו יורק היתה בגיל 18 ובכל ביקור מאז הרגשתי את הקשר החזק שלי אל העיר הזו. תמיד חלמתי לגור פה, ולפני 9 שנים בלי לתכנן יותר מידי החלטתי לעשות את זה. ואני לא מצטערת!

איך היה המעבר ולהתחיל הכל מההתחלה?

לא קל… כשעברתי לניו יורק הייתי בת 32 – גיל בו כבר יש סטנדרטים, גיל בו כבר הוכחתי את עצמי מקצועית, חברתית ואישית – ופתאום צריך להתחיל הכל מחדש. התברכתי בחברים, מכרים וקרובי משפחה שאירחו אותי על הספות שלהם בחודש הראשון ואז מצאתי סאבלט עם שני שותפים סטודנטים למוסיקה באפר ווסט. הפעם האחרונה שגרתי עם שותפים היתה כמעט 10 שנים לפני כן… כמו כן, עברתי לניו יורק בשיא המשבר הכלכלי של 2009 והיה לי קשה למצוא עבודה סדירה. 

Sailors NYC
ניצן כובשת את המים מסביב למנהטן. SailorsNYC

למה האפר איסט?

כשהגעתי לעיר יצא לי לשהות בשכונות שונות וגם חיפשתי דירה עם שותפה בברוקלין. בסוף לקחתי סאבלט באפר ווסט – שכונה שהיתה חביבה עלי, אבל גם זאת גם קצת מעיקה לרווקה ניו יורקרית… הרחובות מלאים בדוחפי עגלות, בתי ספר, מסעדות גדולות והאוכלוסייה פחות או יותר הומוגנית. כשהגיע הזמן לעבור לדירה משל עצמי רציתי להשאר במנהטן ודירות באפר איסט היו במחירים הכי שפויים. עברתי לאפר איסט בלי להכיר יותר מידי, אבל מהר מאוד התאהבתי בשכונה! בקיצור – מרגישה כאן בבית!

מה את עושה בניו יורק, או יותר נכון בנהרות בסביבה?

בשנת 2013 הקמתי מועדון ובית ספר לשייט בשם Sailors NYC. בבעלות המועדון שתי יאכטות מפרשיות העוגנות בג׳רזי סיטי וחברי המועדון יכולים להפליג עליהן באשר חפצה נפשם בחודשים אפריל-נובמבר. יש גם כל מיני פעילויות בoff season. וגם טיולים בינלאומיים. – טסים ליעד מסויים, שוכרים יאכטות מפרשיות לשבוע ומפליגים באזור.השנה אנחנו מפליגים שוב ביוון, בקרואטיה, קובה, בהאמס ותאילנד. 

איך המועדון השייט שלך שונה מעסקים אחרים באותו התחום?

כשעברתי לניו יורק כבר הייתי שייטת וחיפשתי מועדון דומה למועדון שהייתי חברה בו בארץ כדי להצטרף אליו. חברי המועדון מקבלים גישה להפלגה על סירות בבעלות המועדון, לומדים שייט ומכירים ומתחברים עם חברי מועדון אחרים – קהילה. להפתעתי לא מצאתי מועדון שכזה בניו יורק. אחרי כמה שנים בעיר החלטתי לבדוק היתכנות עסקית למועדון שכזה, פתחתי קבוצת meetup ב-2012 ממנה קיבלתי פידבק נהדר, כתבתי תוכנית עסקית, מצאתי משקיע ובמאי 2013 פתחתי את Sailors NYC. ההבדל העיקרי בין המועדון שלנו למועדונים (ספורים בלבד!) אחרים הוא שאנחנו משייטים בשביל הכיף (recreational sailing, cruising) והסירות שבבעלות המועדון הן סירות המתאימות להפלגה נעימה עם חברים או משפחה.  הצלחתי לייצר את חווית השייט שאני אוהבת בתוך המועדון שלי וחברי המועדון אוהבים את זה 🙂

מה עושים עם ילדים בניו יורק
חוויה משפחתית עם Sailors NYC בניו יורק. באמאשלי

התגלגלות ההצלחה שלך 

העסק הראשון שלי – חנות הפרחים ״בשביל הפרחים״ ברחוב לינקולן בתל אביב – בשותפות עם אמא שלי – סמדר הדרי. אחרי 4 שנים מכרנו את העסק ובמקביל בערך באותה תקופה סיימתי את לימודי השייט שארכו כשנה וקיבלתי תעודת סקיפר ישראלי.  ״התפשרתי״ על לנסוע לקריביים לעבוד על יאכטות. ביליתי בחיפושי עבודה בתעשיית המגה-יאכטס במשך 3 חודשים בסנט מרטין שבקריביים ובפאלמה דה מיורקה – ספרד ומאחר ולא נחלתי הצלחה כבירה התחלתי לחשב מסלול מחדש. ההתלבטות היתה בין חזרה לארץ או מעבר לניו יורק – עיר חלומותי. אני בן אדם מאוד תכליתי וגם אם נשמע שיש לי חיים יוצאי דופן – את כל הבחירות שלי עשיתי לאחר בדיקה קפדנית והבנה מה המחיר ומה התועלת שאוכל להפיק מבחירה זו או אחרת. דבר נוסף שתמיד היה חשוב לי הוא קשר עם אנשים. אני טובה בלהכיר אנשים, לעשות פולו אפ ולשמור על קשר ואני חושבת שזה מפתח להצלחה שלי בחיים בכלל ובעסקים בפרט. לדוגמה: כשפתחתי את Sailors NYC אף אחד לא ידע על הסקיפרית הישראלית שהחליטה להציע אלטרנטיבה לעולם השייט הניו יורקי. היום – שש שנים אחרי – פונים אלי כדי להשתתף באירועים שונים, מבקשים את עצתי ושולחים אלי לקוחות. אני מרגישה שהעבודה שעשיתי היא בבחינת חריש עמוק שנתן בסיס להכל, ואני ממשיכה באופן קבוע לתחזק את הקרקע על מנת להתפתח ולגדול לכיוונים נוספים.

׳ה׳מקום שלך בניו יורק 

אומרים שנתיבי המים הם הרובע השישי של ניו יורק (בנוסף למנהטן, ברונקס, קווינס, ברוקלין וסטטן איילנד). כמובן שהמקום שלי בעיר הוא המים. יש משהו מאוד מיוחד בלצפות בעיר מהמים. מצד אחד מעריכים את העוצמה של העיר בצורה אחרת ומצד שני – יש שקט שעוזר להכיל את העוצמה הזו. כמובן שאני נהנית גם מלהסתובב בעיר ולצרוך את כל מה שיש לה להציע מבחינה תרבותית, אומנותית וארכיטקטונית. אבל רק כאשר אני על המים – אני יכולה להבין את חוויות היבשה שלי בצורה עמוקה יותר.

 

קיץ בניו יורק סיטי
הנוף הכי יפה של ניו יורק מהמים. Sailors NYC


חברות ניו יורקיות- ישראליות או אמריקאיות?

גם וגם. באופן טבעי קל יותר להתחבר לישראליות, אבל עם השנים אספתי גם הרבה חברות אמריקאיות. ללא ספק החברות שונה, ויש הרבה דברים שאני לעולם לא אוכל לחלוק עם החברות האמריקאיות, אבל אחרי כל כך הרבה שנות מגורים בניו יורק ועבודה עם לא ישראלים – יש דברים שקשה לתרגם לחברות הישראליות.

 

Sailors NYC
נוף עירוני בניו יורק. צולם מהמים עם Sailors NYC


הדבר הכי משמעותי|כייפי|מדהים|שעשית בעיר בזמן המגורים פה

אורח החיים של ניו יורק הוא מאוד עסוק אך מאפשר יותר ספונטניות. וככל שאת יותר ספונטנית – ככה דברים מדהימים יותר קורים… קשה לי להצביע על דבר אחד משמעותי או כיפי במיוחד, אבל בשנות חיי פה ביליתי במקומות נחשבים, הגעתי למסיבות פרטיות בבתים של אנשים מפורסמים/עשירים/בעלי השפעה וקיבלתי גישה למקומות נחשקים והזויים. אבל הכי הכי מדהים אלה אנשים שאני פוגשת פה מכל העולם. הדבר הכי מדהים בניו יורק הוא שביום רגיל אני פוגשת אנשים מלפחות 6 מדינות שונות, עוברת בשכונות בעלות צביון לאומי מגוון ואוכלת במסעדות עם מטבחים מכל העולם.

הguilty pleasure שלך בעיר

16 Handles

פרוזן יוגורט במבחר של 16 טעמים עם אפשרות להוסיף תוספות כמו: פירות, שוקולדים, גרנולה, עוגיות… לצערי יש לי אחד כזה בפינת הרחוב שלי ואני תמיד עושה מאמצים לא לעבור ליד כדי לא להתפתות… אמנם זה פרוזן יוגורט – אבל זה כמו הפרוזן יוגורט שקרמר מכר בסיינפלד – מלאאאאא קלוריות…

חוץ משייט מה הן ההמלצות ניו יורקיות שלך?

ממליצה לכם לגלות את הטבע האורבני שלי ניו יורק בביקור באתרים הבאים:

  • סנטרל פארק – במיוחד באזורים פחות מוכרים כמו ה- Conservatory Garden בצפון מזרח הפארק, החורש הצפוני בפינה הצפון מערבית של הפארק (בעיקר בתקופת השלכת!) וכמובן אגם הסירות המופעלות בשלט רחוק ליד הפסל של עליסה בארץ הפלאות – מזרח הפארק מצפון לרחוב 72
  • Highline – הטיילת שהוקמה לאורך תוואי הרכבת העילית ההיסטורית. הטיילת מתחילה בווסט וילג׳ וממשיכה עד לרחוב 34 במערב העיר. מעבר לאדריכלות הגנים, נופי ההדסון ויצירות הארכיטקטורה של מיטב אדריכלי העולם – לעיתים קרובות אפשר להנות מהופעות של מוזיקה, מחול ואומנות סביבתית.
  • טיילת קרל שורץ שלאורך האיסט ריבר – מתחילה ברחוב 81 מזרח ועולה עד לרחוב 92. בתוך הפארק מצוי המעון הרשמי של ראש עיריית ניו יורק – Gracie Mansion. ממליצה על הליכה לאורך הנהר בכיוון אחד וחזור דרך הפארק.
  • הגנים הבוטניים של ברוקלין – בתחילת האביב פורחות המגנוליות והאדמוניות (peony) ומאוחר יותר פריחת הדובדבן המרהיבה
  • Wave Hill בברונקס – פנינה שמורה ליודעי דבר. האחוזה של משפחת רוזוולט הוסבה לפארק מרהיב עם נופי ההדסון והפליסיידס (Palisades) של ניו ג׳רזי, חממות ורדים, גן בוטני, מבנים היסטוריים של משפחת רוזוולט ועוד.
  • Fort Tryon Park בוושינגטון הייטס שבליבו שוכן הקלויסטרס (Cloisters)טירה בה שוכנת שלוחת אומנות של ימי הביניים של מוזיאון המטרופוליטן.

זהו. ניצן, הסיפור, המים, ההמלצות. אין ברירה עכשיו ולצאת לנהר לקצת השראה, פינוק ואולי אפילו אלמד משהו.

 

שיעורי שייט למשפחות
משפחה לדוגמא בשיעור שייט.

אבל ת׳אמת….מה שהכי בא לי זה לקחת את כל המשפחה לשיעור על ההדסון. אולי פתאום כל הבאלגן, לחץ והמתח מהעיר הזאת יפוג ולכמה שעות ונהייה תמונה מושלמת ליום המשפחה עם הנוף הכי יפה בעולם.

אז אם בא לכם ללמוד, לחוות או סתם להרגע מול הנוף ההורס – לבד, עם חברים או עם משפחה, לכו על זה:

דברו עם ניצן –

על היבשה:

ANDCO  201 Montgomery St. 2nd Fl, Jersey City, NJ 07302

בים: Liberty Harbor Marina – B Dock 11 Marin Blvd. Jersey City, NJ 07302

1-800-777-6493

 

הנה עוד כמה נשים שפתחו לי את הצ׳אקרות:

 

טל והמקרונים – טרי טרי מהתנור

נופר והעסק שבנתה – כנסו לקרוא

יערה כובשת את אופנה העיר – בפוסט הזה

דנה מנצחת על קהילת ניו יורק – ממש פה

 

 

7 שעות אחורה
מדריך לאוהבי ניו יורק

ספר עם מסלולים יחודיים ומקומות נסתרים,

מניו יורק אליכם ישר למייל

בואו לחוות איתי את ניו יורק
הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

חנות מוצרים ומסלולים

תכנון מסלולים

משפחות, ילדים, זוגות, אמנות ועוד

הרצאות

סודות ניו יורקים ומסלולים ייחודיים
השראה, מהרילוקיישן לכתיבת הספר

ניו יורק עם הילדים

העיר שלא מפסיקה, בהחלט גם לא מפסיקה להפתיע ילדים ואת הגדולים שאיתם.
הצטרפו וקבלו את כל ההמלצות אליכם למייל

אמא, אשתו של, באלגניסטית והייטקיסטית.

קצת פולניה, טיפה אמריקאית אבל לגמרי ישראלית בניו יורק המדהימה. מג'נגלת ילדים, קציצות, שופינג, אמנות וחוויות בעיר הגדולה עם הרבה כייף, תסכול, אהבה וקומץ בדידות.

קרי ברדשאו היר איי קם!!

פוסטים מומלצים

אפשר למצוא אותי גם פה

רוצים את ניו יורק אצלכם במייל?
הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

3 מחשבות על “סקיפרית והעיר הגדולה | ראיון עם ניצן לוי בעלת מועדון שייט בניו יורק”

  1. ארלוזורוב עופר

    היי ניצן אשמח שתיצרי איתי קשר אני מגיע בספטמבר 21/9 לניו יורק אולי הפתיע את המשפחה בשייט מסביב למנהטן הנייד שלי
    0504545457 תודה והמשך יום מקסים

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים באותו נושא

גלילה למעלה