בוקר ב Morningside Heights ו Harlem | סיבוב רגלי

ניו יורק לא מפסיקה להפתיע אותי וכל פעם אני מוצאת מקום, זווית, פינה שאני מכירה בתאוריה אבל בפועל זה עולם אחר לגמרי. אמנם אני לגמרי Downtown Girl וביום יום קשה קצת להזיז אותי מהשכונה שלי (שלי, שלי מהבית שלי) אבל יש אנשים (מעצבת, עם פריטים הורסים, תקתקנית כזאת) ושמות של מקומות (Harlem, Community, Levain) שפשוט לא אומרים להם ׳לא׳. אז ארזתי את עצמי (כולה תיק מרק ג׳ייקובז, מחברת – צהובה יפה כזאת, סקסית, מצלמה, ליפ גלוס, משקפי פלסטיק אבל הורסים, וסניקרז של קואוץ׳) עליתי על ה 2 ואז על ה1 והרגשתי שעוד דקה יגישו לי Chicken or Beef מרוב המרחק או לפחות מספר הרחובות שעברתי. 

סיור רגלי בהארלם ומורנינג סייד הייטס
טיול בוקר בmorningside heights

 

מה יש לנו כאן

ארוחת בוקר על המדרכה, כנסיה שהיא גם סלב, פארק שיש בו הכל, מאפיה, מוזיאון, עוד אוכל, ועוד אוכל עם מוזיקה, וגם בירה ושוק איכרים. התעייפתי רק מהרשימה.

 

אוניברסיטת Columbia

 

עליתי מהסאבווי ברחוב 116 (מודה שאף פעם לא הייתי במספר רחוב כזה גבוהה….כאילו הייתי אבל עוד יותר צפונה – לא בין לבין). שמים כחולים וכולי מוקפת בילדים בני 12 וחצי. סתם, כנראה קצת יותר גדולים כי הם עשו פרצוף של ׳למה אני צריך לעשות השכמה ב12 בצהריים לשיעור של ׳אנטרופולוגיה של הממותות׳?׳…כאילו כזה סטודנטים עם IQ שפורץ את תקרת הזכוכית בעבועבוע ומממנים את הדירקטוריון של אוניברסיטת קולומביה בלי להניד עפעף. כן, הגענו לאחת האוניברסיטאות הכי טובות שיש ב ע ו ל ם. ועל רחוב 115 ושדרת Broadway אפשר להכנס לקמפוס שכולו עולם אחר מרחובות ניו יורק. נראה יותר כמו אוניברסיטה בUpstate מאשר מרכז לימודים באמצע מנהטן. דבר ראשון המרחבים – ברחבה הגדולה ניתן להכניס לפחות איזה 7 גורדי שחקים אם לא לפחות 5 חנויות פראדה. גם השקט והרוגע – מה??? איך זה יכול להיות? לא ברור. הכל נקי, ירוק, מוקף בניינים שנראה כאילו אריסטוטל הגה בהם הגיגים (לא בדיוק יודעת איזה….אבל זרמו איתי – בטח משהו חכם כזה). 

טוב, שוטטו קצת באוניברסיטה – אומרים שהחכמה שם מדבקת. אולי, נהייה אופטימים. גם אם יושבים על הדשא ועושים פרצוף של ׳צריכה היום להגיש עבודה באלגברה לינארית ואח״כ ללכת לקבוצת לימוד בהסטוריה תאורטית׳ אז ישר מרגישים שייכים. 

סיבוב בין בנייני האוניברסיטה
מתחילים מסלול בקצת חינוך. כל היופי שבתבונה. באמאשלי

יאללה – מספיק לשחק אותה אינטיליגנטים. לעבודה. ארוחת בוקר. 

יש כמה אפשרויות. נתחיל בפייבוריטית

 

Community Restaurant


2893 Broadway
New York, NY 10025
(Between 112TH & 113TH Streets)

 

אם יום יפה – תמיד כדאי לשבת בחוץ. Eggs Benedecit, Toast and Avocado, Frittata ועוד. הכל טעים. וממלא. גם מיץ תפוזים סחוטרי או מימוסה של בוקר. 

מקום עם אוירה שכונתית מתוקה, כשיושבים בחוץ מרגישים קצת סקס אנד דה סיטי בלי הסקס – רק הסיטי וחברות.

אין לחץ של זמן והשמיים העירוניים ושדרת ברודוואי משרים חוויה עירונית טעימה של כיבוש העיר עוד לפני שהתחלנו.

אה – אני הזמנתי את ה Eggs Benedict  עם לחם בלי גלוטן. בשביל הפרוטוקול

איפה עוד לאכול בסביבה- אחת פה למטה, והשניה בהמשך. (ואח״כ יש עוד מקום לערב….)

לפני שמתקדמים ממש – בשביל הקטע, עוברים ליד פינת הרחוב של Toms Restaurant האגדי מסיינפלד. אפילו על המחיצות בחוץ יש את השמות Jerry, George – את אילו של Elaine ו Kramer לא ראיתי. די מדליק (מילה שהומצאה בערך כשהסידרה החלה).  על הפינה של רחוב 112. 

Toms Diner בניו יורק
סיינפלד באמצא סיור עירוני, באמאשלי

משם, פונים מזרחה על רחוב 112 לכיוון שדרת אמסטרדם. הרחוב נעים, שקט ופריחה משגעת. מולי כנסיה מאוד מרשימה. רק אחרי הסברים הבנתי שיש פה קטע קטע. 

 

The Cathedral of St John the Divine

 

1047 Amsterdam Avenue at 112th Street
New York, NY 10025

 

אחת הקתדרלות הגדולות בעולם מסתבר שמעבר לתפילה ואירועים דתיים מאפשרת לעשות בה אירועים שונים של מוסיקה והתכנסות לא קשורים לדת. היא מאוד מאוד יפה ועצומה.  אחד הקטעים שבה נעשה טקס ההשכבה של  James Gandolfini כוכב הסופרנוז. ממליצה להציץ בפנים ולשמוע קצת הסברים.

מהכנסיה ממשיכים מזרחה על רחוב 113 ויורדם איתו למטה לפארק. אויש, Morningside Park – הצלחת להפתיע.

כנסיה בהארלם ועוד
Cathedral of Saint John the Divine, סיור יום בשכונה

Morningside Park

 

W 110 St To W 123 St, Manhattan Av To Morningside Av

 

פינת חמד יפיפיה ומפתיעה באמצע הכרך. באביב, הכל פורח בגוונים של ורוד, ירוק, כחול, לבן, אדום, צהוב ועוד. לרדת לאט לאט לפארק ולשים לב לכל פרט – לצמחיה המגוונת, לאגם, לצבים ולחסידות במים, למדשאה, למפלים, לספספלים, לרקע הבתים ההסטורים בצידו השני, לשביל המדויק ולטיפוח באופן כללי. פארק שחולש על 13 רחובות ועובר בגבול תלול ומצוקי בין שכונת Harlem לשכונת Morning Side Heights. בהחלט יש הרגשה פה של קהילה כשרואים את המשפחות עם הילדים בגני השעשועים והזוגות על הדשא על שמיכה. מי שנמצא בפארק הזה כנראה גם גר ממש בסמיכות. תכנון ובניית הפארק החל בסביבות 1880 ועד שנות החמישים עוד נעשו בו שינויים על בסיס פוליטי כמובן. הרי שאת ניו יורק. היום אין זכר לבלגן שהיה ואחת שיודעת דיווחה שנעים להסתובב בו גם עד שעות הערב המאוחרות. 

אל תמהרו.

אם אתם בפארק בשבת – בדקו את שוק האיכרים – מתוק, קטן עם תוצרים ישר לסל הקלוע והביתה להכין איזה משהו אורגני שמצטלם הורס ישר לאינסטוש. 

Morningside Park באמצא סיור עירוני
Morningside Park, פינת חמד נחבאת באמצא אורבניות ניו יורקית. באמאשלי

הלכנו קצת? נו, טוב, חייבים לנשנש משהו. כזה לא מחייב. עם הרבה גלוטן.

 

Levain Bakery

 

2167 Frederick Douglass Blvd

 

על רחוב 117 פינת Frederick Douglas יש את המאיפה שהוכרזה ע״י אופרה ווינפרי (הרי היא הכוהנת הגדולה ל…הכל בערך) לטובה ביקום. מ ס כ י מ ה. כל הקטע פה התחיל עם שני חברים ועוגית צ׳וקולט צ׳יפ אחת. היום יש כבר הרבה ולא רק צ׳וקולט צ׳יפ.  הכל פה מדיוק, עשיר (בכל מה שרק תרצו), מלא גלוטן וטעים למות. 

אין לי מה להרחיב – חוץ מאת הקיף הסקיני, שהוא כבר ממש לא. 

 

Studio Museum

 

144 West 125th Street
New York, New York 10027

 

ממשיכים על רחוב Frederick Douglas – יש פה קצת אקשיין אבל לא משהו יוצא דופן. אוירה נעימה, הרבה מסעדות ובארים. לא חושבת שאתם רעבים, אבל תמיד יש מקום לעוד איזה נשנוש. ברחוב 125 פונים ימינה בלוק וחצי ל Studio Museum. קצת קלטורה מקומית. המוזיאון מציג אומנות של אומנים אפריקאים או צאצאים של אפריקאים, מניו יורק, מארצות הברית או בינלאומיים. כמו כן ניתן לראות פה מיצגים שהושפעו מההסטוריה והקהילה השחורה. כמובן שהארלם פה היא השכונה האידיאלית למוזיאון כזה, וההסטוריה המקומית נותנת במה לכל מה שמוצג פה. 

האומנות המודרנית (שאני אוהבת במיוחד) מעניינת, מיוחדת ובהחלט ׳עשתה לי את זה׳. בהחלט שווה ביקור. ממליצה גם לעקוב אחרי התערוכות. 

טוב, יום ארוך עבר על כוחותינו, אבל לא חייבים עדיין לוותר ולמשוך אל תוך הערב (או לעשות הפסקה ולחזור בערב או כל ערב אחר). 

שני מקומות ממש א ה ו ב י ם. 

Red Rooster – מסעדה שכבר כתבתי עליה – האוירה, האוכל, המוסיקה ובכלל הסיפור של המקום. 

Morningside Heights בצפון מנהטן
העיר פורחת, Morningside Heights ו Harlem. סיור יום באמאשלי

Red Rooster

 

310 Lenox Avenue
(between 125th and 126th)
Harlem, NY 10027

 

בחור אתיופי שאומץ ע״י הורים שוודים וגדל באירופה עם אחותו. כשגדל החליט לחזור למקורות האפריקאיים שלו ומאון לאון נהייה סלבריטי שף, פתח מסעדות ואחת גם בלב הארלם עם אוכל דרומי אסלי (כזה של לואיזיאנה ומיסיסיפי) כשברקע מוסיקת ג׳ז או בלוז ועם צריך עוד טיפה לוריד אז יש גם מרתף אפל להופעות כמו בסרטים. אי אפשר לא לקום ולנוע למוסיקה אחרי איזה פרייד צ׳יקן טוב. אבל הכי שווה להעיף מבט על הטיפוסים שמגיעים למסעדה – הרד קור מהשכונה. הלבוש, הכובעים, ההליכה – ממש מסרט של סוף שנות השישים של סמטאות ניו יורק. ל מ ו ת !

 

 

Apollo Theatre

 

253 W 125th St,

New York, NY 10027

 

אוקי – עכשיו איזה Show טוב. בתאטרון האגדי של השכונה – שממנו יצאו לא מעט כוכבים ממוצא אפריקאי כמו אלה פיצ׳ג׳רלד ואריט׳ה פרנקלין. למקום יש הסטוריה מכובדת וגם היום רוב ההופעות נעשות ע״י אומנים עם קשר למוצא אפרקאי וכך גם רוב הקהל. ההופעות מגוונות ומיוחדות, אני ראיתי שם תחרות מוזיקה וברייקדנס שמה שנקרא Raised the Roof. שמרו פה על המבנה המקורי, שכולו צועק – עיצוב הסטורי ששומר. אל תשכחו להצטלם מתחת לשלט בחוץ. 

Apollo Theatre בהארלם כחוויה אורבנית
Apollo Theatre לסוף יום אורבני בניו יורק

זהו – נגמר להפעם. אז מה היה לנו? אוכל, טבע, נשנוש, קצת הסטוריה, סלפיז, עוד אוכל ועוד אוכל ובסוף גם משהו לנשמה. כן, בהארלם יש עוד הרבה לראות. אבל בהחלט אפשר להתחיל פה. 

 

 

טוב, עוד כמה המלצות לסיורים בעיר:

וויליאמסבורג בברוקלין

חצי יום באיזור וושינגטון סקוור פארק עם ילדים

עוד המון המלצות בספר החדש: שבע שעות אחורה | מדריך לאוהבי ניו יורק

7 שעות אחורה
מדריך לאוהבי ניו יורק

ספר עם מסלולים יחודיים ומקומות נסתרים,

מניו יורק אליכם ישר למייל

בואו לחוות איתי את ניו יורק
הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

חנות מוצרים ומסלולים

תכנון מסלולים

משפחות, ילדים, זוגות, אמנות ועוד

הרצאות

סודות ניו יורקים ומסלולים ייחודיים
השראה, מהרילוקיישן לכתיבת הספר

ניו יורק עם הילדים

העיר שלא מפסיקה, בהחלט גם לא מפסיקה להפתיע ילדים ואת הגדולים שאיתם.
הצטרפו וקבלו את כל ההמלצות אליכם למייל

אמא, אשתו של, באלגניסטית והייטקיסטית.

קצת פולניה, טיפה אמריקאית אבל לגמרי ישראלית בניו יורק המדהימה. מג'נגלת ילדים, קציצות, שופינג, אמנות וחוויות בעיר הגדולה עם הרבה כייף, תסכול, אהבה וקומץ בדידות.

קרי ברדשאו היר איי קם!!

פוסטים מומלצים

אפשר למצוא אותי גם פה

רוצים את ניו יורק אצלכם במייל?
הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

1 מחשבה על “בוקר ב Morningside Heights ו Harlem | סיבוב רגלי”

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים באותו נושא

גלילה למעלה