סיור יום בפארק סלופ, ברוקלין | מאיה קושניר, הפאשניסטה של השכונה מתארחת בסטייל

את מאיה קושניר הכרתי בעקיפין, ישר הבנתי עם מי יש לי עסק, רציתי להיות ׳ה׳חברה הניו יורקית שלה ושהיא תחשוב שאני הרבה יותר coolית ממה שאני באמת. חוץ מזה היא גרה באחת השכונות המתוקות של העיר. פארק סלופ. שכונת פארק סלופ בברוקלין. כאשת מנהטן, לפעמים קשה להוציא אותי מהאי אבל כשמאיה הסכימה לעשות לי סיבוב בה, ישר התייצבתי. לא סתם פניתי למאיה, סטייליסטית ניו יורקית ישראלית שעפה על העיר כמוני וכותבת את הבלוג pieceofstyle שכולו אופנה וחוויות. הפרספקטיבה שלה פלוס העין החדה לכל דבר פיין ועיצובי, מעיפה. אז במקום הקישקושים שלי – לפניכם פירוט מדויק, מעוצב, אופנתי וגם אימהי על שכונת פארק סלופ מהמקור.

 

Take it away Maya:

 

לפני שנה וחצי ארזנו עשר מזוודות והמראנו אל על אל הלא נודע. כלומר, היעד, ניו יורק אהובתי, היה נודע ביותר, אבל להעביר את כל חיינו אליו היה קצת פחות. לטיסת שתים עשרה השעות הזאת קדמה עבודת הכנה קדחתנית ואובססיבית (מצידי) במציאת אחר השכונה המושלמת, שתהיה גם קרובה למנהטן (אם כבר רילוקיישן לניו יורק, אז שגם נהנה מכל הטוב הזה), גם שכונתית וידידותית לילדים אך במקביל, שתסביר פניה לאדם המבוגר והשטחי: בתי קפה, חנויות ומסעדות או במילים אחרות – שיהיו לי בה חיים. לאחר שנפרדנו לשלום מנהג ההובר ועמדנו עפוצים על המדרכה מול הבראונסטון שבו נמצאת דירתנו החדשה, עם עשר מזוודות ופרפרים בבטן, ידעתי שזוהי תחילת של ידידות מופלאה. סיור יום בפארק סלופ

שופינג ושיטוט יום בפארק סלופ

אז נכון, זו לא מנהטן, אבל היי- זו ברוקלין וברוקלין אם עדיין לא שמעתם – שווה. ואחרי שחפרתם במנהטן חזור וחפור, הגיע הזמן לעלות על ה Q (היא Express!) ולשים פעמיכם למקום שכנראה כף רגלכם עוד לא ביקרה בו, אבל כדאי לה מאוד. שנתחיל?

Prospect Park

פרוספקט פארק ברוקלין בשכונת פארק סלופ. באמאשלי
פרוספקט פארק.  נהדר לילדים ולגדולים

אם מעולם לא שמעתם על פרוספקט פארק, עוד לא מאוחר. הוא גם הנקודה הגבוהה ביותר בברוקלין, סתם לידע כללי, וגם פארק מהמם ביופיו שנותן פייט רציני לסנטרל פארק הטחון. פרט שחשוב לדעת על תושבי פארק סלופ – הם ספורטיביים להחריד. לא משנה אם מדובר ב-113 בצל עם 90% לחות או ב-15 פרנהייט שמרגישים כמו 2, הם בפארק, רצים. אז אם אתם מאלה שבכושר, פתחו את היום שלכם בריצה בפארק, בין צבעי השלכת המדהימים והסנאים המקפצים. אם אתם פחות, שכרו אופניים באחת העמדות שמסביב לפארק ודוושו להנאתכם בין אותה שלכת ועלים ואם פדלאות של ממש אתם, הביאו כרבולית מפנקת שרכשתם מבעוד מועד ב- West Elm, הסתלבטו על אחד מכרי הדשא העצומים והתהפנטו מהשלכת המהממת שאוטוטו נעלמת. הפארק מלא באטרקציות. כדי לא לפספס אף אחת, מומלץ להיכנס לאתר הפארק: www.prospectpark.org

LeFrak, Carousel ו ה- Zoo

האטרקציה האטרקטיבית ביותר לכל המשפחה לזמן הקרוב הוא ה- LeFrak Center at Lakeside,
מגרש החלקה על הקרח בחלקו הדרומי של הפארק. אם הילדים עדיין לא בקטע של החלקה, אפשר לדלג ל-Carousel, קרוסלה גדולה ומרשימה בלב הפארק שתעסיק את הילדים שלכם לפחות לכמה סיבובים טובים, או את Prospect Park Zoo, גן החיות החמוד ביותר בצידו המזרחי של הפארק.

פארק סלופ בברוקלין. באמאשלי
פארק סלופ משפחתית

Brooklyn Museum

*ממש חמש דקות מהפארק, על Eastern Pkwy , עומד בתפארתו ה –Brooklyn Museum, מוזיאון משכמו ומעלה. תערוכות מרתקות וביום מקפיא אפשר בקלות לבלות בו יום שלם. שווה מאוד בדיקה וסיור. www.brooklynmuseum.org

Botanical Gardens

*ממש חמש דקות מהמוזיאון, נמצאים הגנים הבוטניים של ברוקלין. מקום יפייפה, מלא בצמחייה מהממת ובאופן מפתיע, מלאה בפעילויות משפחתיות גם בחורף ואם תגיעו לכאן גם באפריל, תוכלו להתענג על פריחת עצי הדובדבן המהממת ביופייה, ששווה לחכות את כל החורף המעיק הזה בשבילה.

*ואחד אחרון ממש ליד המוזיאון והפארק, בכל יום ראשון ב-Grand Army Plaza, שוק איכרים המציעים את מרכולתם הבאמת שווה : פירות, ירקות, ביצים, לחמים, מאפים, ריבות וממרחים והכל – אורגני. זה כדאי.

שנמשיך? לכו צפונה על Prospect Park west לכיוון רחוב 3, הרחוב הרחב ביותר בפארק סלופ וללא ספק היפה ביותר. שוב, אותה שלכת מקסימה ממקודם, העצים מכסים את כל הרחוב והבראונסטונים, כאילו לקוחים מציור. החלונות של הקומות הראשונות פונים לרחוב ותמיד נראה שהדיירים כאילו מתחרים ביניהם בעיצוב פנים הבית. אחד התחביבים הגדולים שלי הוא להציץ בחלונות הבתים ולקנא.

Shopping

מרחוב 3, פנו ימינה לשדרה השביעית. שם, הוציאו את הארנק והתחילו להתפנק (בנות, הכוונה אליכן):
Eric shoes – חנות נעליים שלא תוכלו לצאת ממנה. גם איכותיות וגם מעוצבות עד הפרט האחרון. אני יודעת בכל רגע נתון אילו נעליים מוצגות בחלון הראווה וכמה שעות עבודה יידרשו ממני כדי לרכוש את כולן.

KIWI – הסטיילינג שמוצג בחלון הראווה של החנות המדהימה הזאת, עוצר אותי בכל פעם שאני יוצאת מהבית. תחכום, ייחוד, קצת וינטג' וקצת לא הם מה שהופכים את החנות הזאת למושלמת. רוצה הכל. (ובצמוד יש גם את הגרסה הגברית שלהם, FIG).

• אם אתם לא רוצים שהילדים ישנוררו אתכם, אל תעברו מול חלון הראווה של .Norman&Jules. חנות קטנה ומטריפה של צעצועי עץ שבכל פעם שאני נכנסת אליה, אני תוהה אם זה לא יהיה מוזר לקנות לעצמי מתנה משם. באמת שאני רוצה שם הכל. בקצה החנות יש חצר אחורית קסומה עם משחקים מעץ, אידיאלית ליום יפה. כניסה לחצר: 10$.

׳ה׳מסעדה בשכונה Al Di La

זה הזמן שהבטן שלכם קרוב לוודאי תתחיל לקרקר. מצוין. לא רחוק מכאן, על השדרה החמישית, נמצאת הפייבוריטית שלי בשכונה, האיטלקית Al Di La. מסעדה קטנה, עיצוב אותנטי, חמים ונעים וחומרי גלם מהמשובחים שטעמתי. אפשר להזמין מקומות רק משישה אנשים ומעלה, אז התאזרו בסבלנות בתור, כי הוא שווה את זה.

אחרי שהתענגתם והודיתם לי, מומלץ להוריד את האוכל בהליכת חמישה צעדים ל- Annie's Blue Ribbon, חנות של קשקושים מושלמים שלא ידעתם שבכלל חסרים לכם, אבל הו, כמה שהם חסרים. חנות שלא תרצו לצאת ממנה לעולם, גם לקטנטנים וגם למבוגרים.

אקססוריז, אמנות, ועוד קצת אוכל

ילד מצייר בפארק סלופ. באמאשלי
ילד מאושר בפארק סלופ

מוקדי עליה לרגל נוספים לשיטוט של אחר הצהרים שדרה החמישית:
BIRD – בגדים ותכשיטים שמסתכמים במילה אחת: פיין. קווים נקיים, אלגנטיים, פריטים לנצח נצחים. לא זול אבל שווה את ההשקעה.
Private Picassos – חנות אמנות מתוקה מתוקה לילדים ופתרון כייפי ליום קר: המון פעילויות אמנותיות לקטנטנים וגם לגדולים יותר: ציור עם פלטת צבעים על קירות, Arts & Craft ועוד הרבה. פעילות אחת 15$, 30$ ללא הגבלה.
• לילדים ולמבוגרים שלא משחררים את האובססיה לגיבורי על: Brooklyn Superhero Supply Company. משהו שלא כולם יודעים על החנות המיוחדת הזאת, שהיא משמשת במה ל- 826NYC, ארגון ללא מטרות רווח שכל פעילותו היא תמיכה בילדים עם קשיי למידה, במיוחד כתיבה. אז בזמן שאתם קונים ריבועים בבטן של סופרמן, עוד ילד מרוויח שיעור פרטי.
• במקרה של צניחת סוכר: Du Jour Bakery. הפטיסרי המושלם לכל שעה ביום. מאפים ותופינים שלא מהעולם הזה, בראנצ'ים שווים ובקיצור – מקום חובה בביקור שלכם בשכונה.

ארוחת ערב

את היום בשכונה מומלץ לסגור בארוחת ערב באחת משלוש מסעדות אהובות:
J-PAN מסעדה יפנית קטנה וצנועה שהסושי שלה הוא בטופ 5 שלי. מומלץ ביותר.
TALDE – מסעדת שף אסייתית עם טעמים מיוחדים, חריפים ואוירה מעולה.
FONDA – מקסיקנית משובחת שרק מלהסתכל בגלריית התמונות באתר שלהם יגיר מכם ריר.

ויש עוד המון מה לעשות. אז בואו, טיילו, תחוו ותודו בקול רם שפארק סלופ היא דווקא אחלה. תיהנו.

 

מסקנות: יש סיבות לצאת  ממנהטן, מאיה ידעה לבחור את המקומות הכי הכי ששווה לבדוק וכן לעשות יום לימודים ארוך עבורם בפארק סלופ, ומסתבר שלא צריך רק את טיימז סקוור (יאק!) כדי להכיר את ניו יורק היפה.

מה עוד עושים בברוקלין?
סיור יום מ ה מ ם בווילאמסבורג

רוצים להכיר על עוד נשים מדהימות בניו יורק?

דנה

נעמה

טלי

ליאת

 

 

 

 

7 שעות אחורה
מדריך לאוהבי ניו יורק

ספר עם מסלולים יחודיים ומקומות נסתרים,

מניו יורק אליכם ישר למייל

בואו לחוות איתי את ניו יורק
הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

חנות מוצרים ומסלולים

תכנון מסלולים

משפחות, ילדים, זוגות, אמנות ועוד

הרצאות

סודות ניו יורקים ומסלולים ייחודיים
השראה, מהרילוקיישן לכתיבת הספר

ניו יורק עם הילדים

העיר שלא מפסיקה, בהחלט גם לא מפסיקה להפתיע ילדים ואת הגדולים שאיתם.
הצטרפו וקבלו את כל ההמלצות אליכם למייל

אמא, אשתו של, באלגניסטית והייטקיסטית.

קצת פולניה, טיפה אמריקאית אבל לגמרי ישראלית בניו יורק המדהימה. מג'נגלת ילדים, קציצות, שופינג, אמנות וחוויות בעיר הגדולה עם הרבה כייף, תסכול, אהבה וקומץ בדידות.

קרי ברדשאו היר איי קם!!

פוסטים מומלצים

אפשר למצוא אותי גם פה

רוצים את ניו יורק אצלכם במייל?
הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

1 מחשבה על “סיור יום בפארק סלופ, ברוקלין | מאיה קושניר, הפאשניסטה של השכונה מתארחת בסטייל”

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים באותו נושא

גלילה למעלה