תכשיטים, הריון ושופינג | שירי תם מעצבת את ניו יורק

שניה לפני שמתחילים – spoiler – יש הנחה על התכשיטים בסוף …..

 

את שירי הכרתי דרך בן זוגה. בשלהי ערב רומנטי ניו יורקי רווי אלכוהול עם בן זוגי שלי מהבית. ערב כזה שבו כבשנו את דרום מנהטן אכולים ומתנדנדים קצת לעוד יעד אהוב. אם לא הכי אהוב במנהטן. מסעדת Timna של ניר מסיקה. ישבנו על הבר, התמזמזנו קלות ואחרי 4 דקות הוא הביט לי לתוך הלבן של העין ושאל בקול שרמנטי אך תקיף ״What would you like?" שכמעט המיס אותי מכסא הבר הגבוה.(רק להבהיר – התמזמזתי עם בעלי, הקול השרמנטי היה של בן זוגה של שירי). מפה לשם, שלושה דרינקים אח״כ, השיחה קלחה ושמה של שירי עלה ואת כל הטוב שהיא עושה למעוצבי העולם, או יותר ספציפית – ניו יורק.

נשים בניו יורק
שירי תם נוצצת במנהטן

שירי מעצבת תכשיטים, מגלה את דרכה בעיר, ועבודות ידיה נהדרות. הכרתי וישר אהבתי. הזמנתי אותה לספר קצת איך בכלל התגלגלה ל׳זה׳ – וב׳זה׳ אני מתכוונת לניו יורק, תכשיטים, עיצוב ועוד. אז כמו חברותיה לבלוג, שבחרתי בפינצטה, קבלו את שירי.

בבקשה,

הפרטים היבשים:

שירי תם בן חמו
נשואה פלוס אחת.
בניו יורק כבר שנתיים וחצי (סיבוב שני)
גרה בהלס קיטשן והיא לגמריי הארד קור.

אז למה עברת לכאן? ואיך היה המעבר?

רצון עז לממש את עצמי מקצועית וסגירת מעגל… חיינו פה בעבר וחזרנו לארץ מסיבות משפחתיות אישיות, אבל ניו יורק רק
השאירה טעם לעוד.
ידענו לקראת מה אנחנו הולכים, ולמרות זאת לא היה פשוט…זה להתחיל מאפס או יותר נכון ממינוס 2.

התגלגלות ההצלחה המקצועית

עבדתי כשכירה אצל מעצב תכשיטי יוקרה חודש אחריי שהגענו לניו יורק למשך כמעט שנה.  לקראת התפטרותי מהעבודה קבלתי הצעת עבודה מבית האופנה של אלי טהרי,  יומיים אחריי הראיון השני שלי שם, בעודי בדרכי חזרה הביתה מהעבודה, עצרה אותי ברחוב אישה(מי שלתמיד תזכר כהשראה שלי לפתיחת העסק) ושאלה אותי על שתיים שענדתי. דבר שהוביל לארוחת ערב במלון בו היא מתגוררת, מכירה של שתי טבעות בעיצובי ושיחת מוטיבציה שעלי להיות עצמאית. (דבר שרק בניו יורק יכול לקרות). על העבודה בבית האופנה אפשר לנחש שכבר וויתרתי. משתיי סיבות עיקריות.  אחת- היה לי הסכם עם בעלי לפני המעבר לניו יורק, שעד שנה מהמעבר אנחנו צריכים לנסות להכנס להריון… ( היינו אז בני 32 והשעון הביולוגי תקתק )ועבודה מהסוג הזה אם להיות כנה- דורשת בתמורה את חייך . הסיבה השניה היתה, בעקבות השיחה עם אותה אישה נהדרת ודחיפות בלתי פוסקות (בקטע טוב) מצד בעלי לצאת לעצמאות ולהפסיק לעצב עבור מעצבים בעליי שם שיוכלו למתג את שמם על העיצובים שלי.  החלטתי לנצל את ההזדמנות, לקפוץ למים העמוקים ולפתוח יד ביד עם בעלי את העסק המשותף שלנו יחד- לעיצוב תכשיטים.

קצת על התכשיטים

את התכשיטים שלי אני יוצרת בעבודת יד בעיקר. לרוב מגלפת בשעווה ויוצקת בזהב . התכשיטים משובצים ביהלומים ואבנים יקרות ונעים בין סגנון וינטג/ קלאסי למודרני עם טוויסט קטן . אני עדין לומדת את השוק ובמקביל מנסה להביא את הקו שלי.( תמיד צריך לעקוב, ללמוד והיות עדכני).
 לרוב אני מוכרת מפה לאוזן ואונלין אבל מציעה גם שירות בו אני מגיעה לבית הלקוח (או למקום מפגש אחר) מציגה את קולקציית התכשיטים, לוקחת מידות, מקשיבה לחשקים העיצוביים של הלקוח(ולא רק) ולפעמים אנחנו גם מחליטים יחד על עיצוב אישי בהזמנה. היחס הוא מאוד אישי ואינטימי והאווירה תמיד נעימה וקלילה. היתה לי גם לקוחה שרצתה להציע נישואין לבן זוגה – היא אמנית במקור והצעתי לה שבמקום שאצור עבורה את הטבעות, אני אדריך אותה שלב אחר שלב יחד איתי בסטודיו והיא תיצור בעצמה את טבעות הנישואין. את יכולה לתאר לעצמך שהתוצר הסופי קיבל עבורה הרבה יותר משמעות וערך.
שבע שעות אחורה
מעצבת את מנהטן

אז איך בכלל להתגלגלת לזה?

למדתי בשנקר 4 שנים תואר בעיצוב תכשיטים את התואר סיימתי בהצטיינות למרות שמלכתחילה בכלל התכוונתי ללמוד עיצוב פנים פה בניו יורק בFIT-עוד בסיבוב הראשון שלנו.  אבל, החיים כמו החיים לוקחים אותך למקומות שונים משתכננת. הפידבקים החיוביים שקבלתי מהמסגרת בשנקר תגברו את הביטחון והאמונה שלי בעצמי וכך לאיטו נרקם לו חלום לעבור לניו יורק ולממשו. השאיפה היתה לעבוד עבור מעצב אופנה גדול ובעצם לעצב עבורו את ליין תכשיטי האופנה לראן וואי שואו. דבר שלא קיים בארץ ולכן ניו יורק היתה היעד הממוקד. מפה לשם…. נעים מאוד קוראים לי שירי ואני אוטוטו משיקה את הקולקציה השנייה שלי!

ולפעמים קשה? אבל חייבים

איזון-חודש אחריי שפתחנו את העסק גיליתי שאני בהריון . למסע הזה שנקרא הורות מעבר לברכה שבדבר מתווסף קושי אדיר לחזור לאיזון מכל בחינה שהיא ובעיקר לדעת לשלב בין אמהות לקרירה. אני עדין לומדת…
שיחרור- עם פתיחת העסק כזוג התעוררו  מחלוקות. זה בהחלט לא דבר פשוט, לא לפתוח עסק לכשעצמו או לבד ובטח ובטח לא כזוג,  אך צריך לדעת לשחרר ולתת לכל אחד את מקומו בעסק מבלי להתערב, לסמוך אחד על השנייה ולדעת שאת הויכוחים לא לוקחים הביתה ובטח שלא ללב.
למידה- אומנם עבדתי בתעשיה בהיותי שכירה אך עדין היו המון דברים חדשים להתמודד איתם, דברים שהדרך היחידה ללמוד אותם היא על בשרך.
ארץ זרה- העובדה שזו לא המדינה ולא השפה שלי גם לא הקלו אבל הזמן עושה את שלו.

ויש גם נקודות שבירה

רגעים שאתה שואל את עצמך אם בחרת נכון, אם מתאים לך בכלל להיות עצמאי,
קושי במציאת ספקים טובים שניתן לסמוך עליהם או לעבוד איתם.
דברים לא צפויים ולגמריי לא בשליטתך שקורים בדרך ופוגעים בעסק שלך.
לקיחת סיכונים (כספיים בעיקר) שלא תמיד לטובתך.
כסף…אין משכורת קבועה כפי שהורגלת והיציבות הכלכלית(הנפשית והפיזית) מתערערת.

אבל אז יש נקודות אור מקצועיות

ניו יורק תמיד נותנת לך להרגיש שמתישהו משהו טוב יקרה גם לך! זה הקסם שלה. אפשר להרגיש את זה אפילו מרק להסתובב ברחוב .זו עיר עם אנרגיות מטורפות. וכשאני מציגה באיזה תערוכה מפוארת או שהזדמנויות גדולות קורות כמו שעיתון  Vanity Fair /GQ פונה אליך בכדי לפרסם דברים שלך.  או אפילו מפגשים לא שיגרתיים עם אנשים שמעולם לא הייתי נפגשת איתם במקום אחר בעולם, רגעים מהסוג הזה, נותנים לי את הכוח והידיעה שאני בדרך הנכונה ושלא משנה כמה קשה, הרגעים האלו שהלב מחסיר פעימה מאושר ובלב אתה אומר אלף פעמים תודה, אלו נקודות האור שלי.

למה השכונה שלך?

לא בחרתי אותה. ככה התגלגלו הדברים אבל היום אני מבינה בידיוק למה זה קרה. לכל דבר סיבה. ראשית, אני גרה שניי בלוקים מהדיימונד דיסטריקט ב47 , מקום שאני נמצאת בו לצורכיי עבודה כמעט כל יום בשבוע מה שהופך את הכל לנוח מאוד.  שנית, זו שכונה מאוד חייה שמלאה במסעדות ובעלי אנין טעם לא קטן.

מה ההבדלים העיקרים שאת רואה בין ניו יורק לארץ – מקצועיים ואישיים

מבחינה מקצועית יש פה הרבה יותר הזדמנויות וגדולות פי כמה מבארץ.
וכמו שלכל דבר השלכות זה גם מה שמוביל בעצם לניכור ולכך שלאנשים כאן אכפת בעיקר מעצמם ומהחומר. בהשוואה לארץ,  שבארץ יותר חם(תרתי משמע) אנשים יותר אכפתיים ותיקשורתיים ולמעשה המשפחה והחברים שם.. אין דבר שיכול להתחרות בזה. הארץ זה הלב אבל אני לגמריי מאמינה שכל אחד חייב אפילו לשנה אחת לגור במדינה אחרת (אחריי שניסה את ניו- יורק כמובן;)))זה מעשיר ברמות.

איך את מתחברת לאנשי מקצוע אחרים?

חלק הכרתי מסטאז שעשיתי פה בעבר וחלק מעבודתי הקודמת אבל אני בעיקר שואלת….המון… את מי שרק אפשר ודבר מוביל לדבר. צריך להתערבב מתי ואיפה שרק ניתן.

׳ה׳מקום שלך בעיר – פרטי ונמקי

עד כמה שזה ישמע קלישאתי , המקום שלי בעיר זה הסטודיו שלי שממוקם אבל בידיוק, מול האמפייר סטייט בילדינג .שמה אני זה הכי אני. בקומה עשירית, בין ביניינים גורדיי שחקים שמזכירים לי במיוחד ברגעים הקשים להרים את הראש, להזכר איפה אני , ולהתקדם הלאה.

חברות ניו יורקיות- ישראליות או אמריקאיות?

יש הכל מהכל. אבל ישראליות מזכירות את הבית, ( למרות שאין על החברות של הבית)אבל זה מאוד נעים כשקר ושבלב אתה מרגיש רחוק. זהו אינטרס אישי של שניי הצדדים אני מאמינה.

הדבר הכי משמעותי|כייפי|מדהים|שעשית בעיר בזמן המגורים פה

יש כמה למעשה אבל בשל היותי אמא היום, הדבר הכי משמעותי היה- לחוות פה את תקופת ההריון, הלידה ומה שבא אחריה . את הנסיעה לבית החולים עם צירים עשיתי בפאקינג מונית.(סליחה על המילה אבל היא אחת המילים היותר מושמעות פה).  אני זוכרת שכל כך פחדתי שירדו לי המים באמצע הנסיעה. הבאתי איתי שקית זבל ענקית וישבתי עליה( מזל שבית החולים 12 בלוקים מאיתנו),הלידה עצמה היתה בידיוק בקריסמס איב  (בשעה 20:20 בערב ). המסדרונות היו מעוטרים בעצים מלאיי ממתקים וקישוטים מנצנצים ומוזיקת החג התנגנה ברקע (אשכרה יכלתי להקשיב לה כי בית החולים היה ריק כמעט לחלוטין באותו היום. היינו רק אני ועוד בחורה וצוות מצומצם של רופאים).. אחריי 9 שעות( קצר יחסית לא?) יצאה לה תינוקת קטנה ומתוקה. החוויה הזו  לכשעצמה עוצמתית וכשזה בניו יורק ורק בעלי ואני אחד לצד השניה… החוויה פי אלף יותר עמוקה ומרגשת…. תחשבי על זה … רחוק מהמשפחה והבית …..יצרנו לנו משפחה.
נשים בניו יורק
כובשת את העיר עם יהלומים וזהב

הזדמנויות שנוצרו בעקבות עבודה או חיים בניו יורק?

 השותפות בגידול הילדה(אנחנו מחליפים משמרות ביננו ויום בשבוע נמצאים יחד עם הילדה) ופתיחת העסק שלי ביחד עם בעלי. זה מעולם לא היה קורה בארץ.

מה הכי חשוב לך בעיר כאשת מקצוע?

להרגיש חייה! אני לגמריי בן אדם של ריגושים שיגרה יכולה לשעמם אותי בקלות. אני אוהבת לחזור ברגל הביתה מהסטודיו לפעמים זה אפילו בחצות וגם אם זו אותה הדרך, תמיד תמיד יש משהו חדש. זו עיר של 24/7 וגם אם אתה חי פה הרבה פעמים אתה מרגיש כתייר.

ולזוגיות- מה ניורק עשתה לכם?

בשלביי ההסתגלות ניו יורק  בעיקר הכבידה מאוד על הזוגיות. אבל אם אתה מחזיק מעמד ועובר את השלב הראשוני הזה, הקבלה והחיבור החדש שנוצר עובר למימד עמוק יותר ולגמריי מחזק את הזוגיות.

ועכשיו שאלה עמוקה אבל הכרחית – פריט הכי שווה שרכשת בעיר?

תיק קטן עם ריצרצ׳ זהוב, בצבע מנטה מטמטם  מ- other story .

המקום אליו את בורחת

הדסון ריבר, כי הוא קרוב אלי – 3 בלוקים ממני, מים מרגיעים זה כבר ידוע ויש שם טיילת נדירה וברגע אחד אתה מנותק מהעיר. בתקופה כשרק הגענו והיינו מאוד לחוצים, היינו יוצאים לריצות שם. אני זוכרת שהינו מחכים לשעה הזו ביום בכדי שהגוף והנפש יוכלו כבר להשתחרר .

ולסיום, לטובת הקהל, המלצות ניו יורקיות –

רוף טופ- The press Lounge (ברחוב 48 ואחד עשרה אבניו). רוף טופ בקלאס
Aire Ancient Baths ספא מהמם חובה חובה חובה . 88Franklin st
מסעדה יוונית בדיטמרס אסטוריה בקווינס- Taverna Kyclades פשוט וטעים!

זהו, שירי, פייר, ריגשת. הכנות, ההודיה, הניצוץ בעיניים בכל מה שאת עושה.

זהו האתר www.shiritam.com.
וישנו גם דף אינסטוש עסקי שאפשר לעקוב –
 ShiriTam_jewelry
ונהנה עוד נשים שוות ניו יורקיות ישראליות שעושות את זה בניו יורק

 

7 שעות אחורה
מדריך לאוהבי ניו יורק

ספר עם מסלולים יחודיים ומקומות נסתרים,

מניו יורק אליכם ישר למייל

בואו לחוות איתי את ניו יורק
הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

חנות מוצרים ומסלולים

תכנון מסלולים

משפחות, ילדים, זוגות, אמנות ועוד

הרצאות

סודות ניו יורקים ומסלולים ייחודיים
השראה, מהרילוקיישן לכתיבת הספר

ניו יורק עם הילדים

העיר שלא מפסיקה, בהחלט גם לא מפסיקה להפתיע ילדים ואת הגדולים שאיתם.
הצטרפו וקבלו את כל ההמלצות אליכם למייל

אמא, אשתו של, באלגניסטית והייטקיסטית.

קצת פולניה, טיפה אמריקאית אבל לגמרי ישראלית בניו יורק המדהימה. מג'נגלת ילדים, קציצות, שופינג, אמנות וחוויות בעיר הגדולה עם הרבה כייף, תסכול, אהבה וקומץ בדידות.

קרי ברדשאו היר איי קם!!

פוסטים מומלצים

אפשר למצוא אותי גם פה

רוצים את ניו יורק אצלכם במייל?
הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים באותו נושא

גלילה למעלה