מועדוני ג׳אז בניו יורק

לא מבינה כלום במוזיקה. זאת אומרת אני מבינה שאני אוהבת אותה אבל לא אתיימר להגיד משפטים כמו שאיזה אמא מטרייבקה פעם אמרה לי בשיא הפלצנות עם אף מורם טיפה לכיוון הנברשת הזהובה אצלה בפנטהאוז, 'we are music lovers׳, כאילו היא ובן זוגה עכשיו פיצחו את האטום והם בראש צוות המחקר ואין עוד אף אחד כמוהם. לא, אני ממש לא מרירה כלפי הבחורה שמכינה, זאת אומרת מסתכלת על הנני שמכינה, דייסת קווקר אורגנית מזולפת עם גרעיני צ׳יאה לבן המושלם שלה שמיודע להארווארד כבר בגיל שנה וחצי. אבל לעיניינו.

 

הייתי, ניסיתי, אהבתי. ביג טיים.

 

לא מבינה אבל מאוד אוהבת, בטח כשהמוזיקה פוצחת מאיזה מרתף אפל או מרפסת בקומה ה 43. ובטח ובטח כשהיא מוקפת בעיר הזאת שכל כולה קופצנית, מפתיעה, צורמת וזורמת לוורידים, בדיוק כמוהה. בדיוק כמו מוזיקת ג׳אז.

אז, כשאני ב mood הזה של ג׳אז או סצינה מפרק 34 מהעונה השלישית של סקס והעיר הגדולה, אני בוחרת אחד ממועדוני הג׳אז שהכרתי, חוויתי ושנמסתי בהם לצלילים, לנוף  ואפילו לאוכל.

אז ככה

 

The Jazz Standard

מוזיקה בניו יורק
מועדון ג׳אז The Jazz Standard

פה אתם לא תטיילו במקרה ותחליטו לבדוק מה קורה במרתף הזה. לפה אתם תזמינו כרטיסים מראש אחרי שבדקתם מי בדיוק מופיע (אפשר לנסות פשוט להגיע, ללא הזמנה מראש, להופעה אבל לא בטוח שיהיו מקומות פנויים). מקום שמכבד את עצמו ובוחר בפינצטה נגנים שיעיפו לכם את המוח, לא משנה כמה אתם מחוברים לג׳אז. ואם אתם במקרה פריקים של הדבר, אז ההנאה מובטחת. לפני ובזמן ההופעה ניתן להזמין אוכל בסגון הדרום העמוק של ארצות הברית  – צלעות, לחם תירס, פירה אסלי ועוד מאכלים אופיינים ומתאימים לסגנון המוזיקה. לא חובה להזמין אבל אני בהחלט ממליצה. מה עוד? המקומות לא מסומנים וזה first come first seated אבל דלתות המקום נפתחות שעתיים לפני ההופעה 116 E 27th St. New York, NY 

 

Small's

מוזיקה בניו יורק
מועדון Small's בניו יורק

בר ג׳אז אותנטי. כזה שאליו יורדים מהרחוב כמה מדרגות למטה לחלל קטן וצפוף. יושבים איפה שיש מקום, אי אפשר להזמין מקום מראש. יש פה שתייה, לא יותר מזה אבל ג׳אז משובח ומוקפד. תוכלו באתר שלהם תמיד לראות מה יש מתי ובאיזה שעה. כניסה עולה 20$ וכל ערב במהלך השבוע יש 3 סטים של הופעות. בסופ״שׁ 4. החוויה פה ממש משגרת אתכם לתקופה אחרת בעיר ולמוזיקה שכבר לא שומעים בכל מקום.145 West 10th Street BSMT L-1

 

Dizzy's

מוזיקה בניו יורק באמאשלי
Dizzy's Jazz Club NYC

או שלום. אז לפה אתם כבר התחגגתם קצת יותר, כמובן שהזמנתם מקום מראש, התיישבתם ליד שולחן עם מפה לבנה, אכלתם ויחד עם הלהקה מולכם נהנתם מנוף הצופה לסנטרל פארק בניצנוצי הערב.
בפינה הדרום מערבית של הפארק הגדול של ניו יורק, בקומה החמישית של קניון Time Warner, בחלל שלו דופן שלמה של חלונות ענק הצופים אל העיר ישנו בר ג׳אז מאוד מוקפד, מואר ומחייב סטנדר לבוש הולם שיעניק לכם ערב מיוחד במינו ולא מיקרי.  המועדון נמצא בחברה טובה של מתחם המוזיקה של Lincoln Center, אפילו שכמה רחובות דרומה. בחירת המוזיקה מצויינת, האוכל מעולה וכל האווירה פשוט כ״כ משמחת אלגנטית שבאותו הרגע ממש אתם יודעים שסימנתם לעצמם עוד ׳וי׳ ברשימת ׳הדברים שחייבים לעשות בניו יורק׳. Broadway at 60th Street, New York

 

כמובן שיש עוד. (למשל, יש את הבלו נוט האגדי) אבל לי יש את שלי, מוזמנים לבדוק, להנות ולרוץ לספר לחבר׳ה.

 

לעוד כמה חוויות ניו יורקיות מיוחדות:

מועדון איגרוף לכל המשפחה

מרתפי ניו יורק

 

ולעוד המלצות במיוחד עבורכם:

שלחו לי מייל annie@dudkiewicz.com

וגם בדקו בחנות – אולי תמצאו בדיוק אם מה שחיפשתם

7 שעות אחורה
מדריך לאוהבי ניו יורק

ספר עם מסלולים יחודיים ומקומות נסתרים,

מניו יורק אליכם ישר למייל

בואו לחוות איתי את ניו יורק
הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

חנות מוצרים ומסלולים

תכנון מסלולים

משפחות, ילדים, זוגות, אמנות ועוד

הרצאות

סודות ניו יורקים ומסלולים ייחודיים
השראה, מהרילוקיישן לכתיבת הספר

ניו יורק עם הילדים

העיר שלא מפסיקה, בהחלט גם לא מפסיקה להפתיע ילדים ואת הגדולים שאיתם.
הצטרפו וקבלו את כל ההמלצות אליכם למייל

אמא, אשתו של, באלגניסטית והייטקיסטית.

קצת פולניה, טיפה אמריקאית אבל לגמרי ישראלית בניו יורק המדהימה. מג'נגלת ילדים, קציצות, שופינג, אמנות וחוויות בעיר הגדולה עם הרבה כייף, תסכול, אהבה וקומץ בדידות.

קרי ברדשאו היר איי קם!!

פוסטים מומלצים

אפשר למצוא אותי גם פה

רוצים את ניו יורק אצלכם במייל?
הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים באותו נושא

גלילה למעלה