מנהלת עסק, תאומים, רילוקיישן | Paz Interactive and the City

אני יושבת מולה במשרד Paz Interactive, או יותר נכון בחלל מעוצב ע״י מיטב הטרנדים המובילים בעולם – קירות עלי בננה ענקיים, סקיצות אופנה, אביזרים מנצנצים זהובים, תמונת ענק פרובוקטיבית – שאני כל הזמן פוזלת אליה במהלך הפגישה, אבל הכי הכי מול חברה חדשה שאני פשוט רוצה להיות ׳היא׳. לא מתנצלת – אני רוצה להיות מירב פז, בעלת סטודיו אינטראקטיב, פז אינטראקטיב בשבילכן, חולשת על שתי יבשות, סטודיו בן 8 שנים, 10 עובדים, ה מ ו ן  לקוחות, הרבה יותר פרויקטים ולוק לא מתנצל ובטוח בעצמו אש!

מירב פז לגמרי אינטראקטיבית

paz interactive
הכל בעשר אצבעות
מירב פז חוגגת השבוע שנה. שנה לרילוקיישן, שנה לעסק בעיר חדשה, שנה להיותה בעלת עסק בינלאומי. והצליח לי, תפסתי אותה לשמוע ממנה על איך זה לנהל עסק? להעביר משפחה לצד השני של העולם (מוכר, לא?! יאללה תפרגנו!), איך היא עפה על מנהטן וכמובן גם על הקשיים. אז לכבוד יום האישה, הנה עוד אחת, סקס אנד דה סיטי כזאת, שעושה לי את זה – והיא גם נראית מ ע ו ל ה not that there is anything wrong with that….
מירב עובדת מגיל 15. עם אמא שמהווה לה מודל להשראה וכמה משפטי מחץ, שהיא משננת כל יום, שאפשר לתלות על הקיר (ולמסגר בכיתוב שחור על רקע נצנצים) כמו ״אני מנוע רועש״, ״preparation meeting opportunity" וכמובן ״למצוא את הלייק״ היא כמו בולדוזר מעודן שאוהב ורוד ומטורפת על הילדים שלה (אבל לשמחתי גם היא לעיתים לא יכולה לסבול אותם…לעיתים….).
מוזמנות לקרא, לקבל השראה ולהפנים שאנחנו רק צריכות להושיט את היד להזדמנויות.

מצב משפחתי

נשואה +3 (תאומים (בן – יונתן, בת – שקד) בני כמעט 10, ועוד אחת בת 4 יובל. 

כמה זמן בניו יורק

עוד שנייה שנה, אבל סבב שני שלי – הייתי פה כילדת שליחות עם אבי מטעם משרד האוצר, כך שבעצם כבר 5 שנים סה"כ.

שכונת מגורים בניו יורק

אפר איסט סייד

למה עברת לכאן

היו כמה סיבות,
1. לתת לילדים שלי את החוויה שאני עברתי כילדה, ושנראית לי חשובה מכל כך הרבה בחינות – הן הסתגלות של ילדיי לסביבת מגורים שונה לחלוטין, אנגלית שתקדם אותם בחייהם הבוגרים בטוח, וההיכרות עם סוגי אנשים אחר מאשר "רק ישראלים".
2. כדי לצמוח כלכלית, כדי להיות מבוססת מספיק שלא יהיו לי דאגות לעתיד שלי או של ילדיי,
3. ו ה כ י  ה כ י ……תמיד רציתי לגור במנהטן! חלק מהחלומות ילדות שלי.

מעברים הם לא פשוטים 

מאתגר זאת מילה יפה!
לא באנו לכאן מטעם חברה שעשתה לנו את הויזה, או שקיבלנו ישר משכורת בטוחה פה, או ביטוח רפואי.
הגענו קודם כל שני עצמאים.
אני בעלת העסק בארץ, עם הדרכון הגרמני, לכן הייתי אני שעבדה על הויזה לבד, כלומר הייתי צריכה לבנות תכנית עסקית שלמה לבד, מסמכים הכל לבד, ניסוח, עורך דין.
היה יקר! והיה קשה! זה לפתוח חשבון בנק, LLC – חברה, להציג ניתוחים כספיים ל5 שנים הקרובות, שבפועל, אין לך באמת מושג איך יהיה, וחוץ מלקוח אמריקאי אחד – לא הייתה לי פרנסה פה.
אחרי זה את לוקחת בחשבון את כל האתגרים של – אין לך משפחה פה, אין לך מישהו שבאמת יעזור בתהליך, איך בכלל מוצאים דירה מרחוק, איפה את תגורי.
מירב פז
בסטודיו של פז אינטראקטיב

לדעת לבקש עזרה

את האמת, שציינתי כמה פעמים כבר, אבל הקהילה בפייסבוק של מאמאנהטן – היא ממש הצילה אותי. דנה הכניסה אותי ישר לעניינים. וממש התרגשתי, ביקשתי עזרה מהקבוצה וקיבלתי המון בחזרה. זה עזר לי להבין שאני בכיוון ויצרתי חברויות שם, שעזרו לי אחרי זה בתהליך ההבנה של מגורים, בתי ספר, ועוד.
כמובן היה את התהליך עצמו של המעבר, מאוד רגשני, לעזוב מקום שגרת בו שנים.
אבל בסוף אני סוג של צוענייה, מהביוקר והפינוקים צוענייה, אבל כזאת שאוהבת לטעום ולחוות – כי החיים קצרים מידי להישאר במקום אחד ולעשות את אותו הדבר כל יום.

הדרייב שלי בעסק

אני לא מסתכלת על עצמי אף פעם בעיניים של "הצלחתי" אף פעם!
אבל לפעמים כשאני נפגשת עם אנשים, או טלפונית והם אומרים, אני מכירה את הסטודיו שלך, ואיזה עבודות יפות יש לכם, ושמענו מכמה אנשים שהמליצו עליכם, אני מתרגשת עד צמרמורת, אני מתמלאת בגאווה שאני ממש יכולה לבכות.
כי אני לא באמת חושבת שאני אחשוב ש"הצלחתי" אני לא בדיוק יודעת מה זה אומר עדיין, אבל אלו סימנים שאני בדרך הנכונה לשם.
השירות שאני נותנת הוא הכי חשוב בעיני, כי אני מסבירה הרבה פעמים, גם בהדרכות שאני לא צריכה להיות הראשונה או היחידה בשוק, אבל מאוד חשוב לי בחיי האישיים, וגם בעסקיים להיות "נייס" אני גם מסבירה שזה החלק הכי חשוב בעסק של כל לקוחותיי.
ושוב, אפילו אם אתה אתר מסחר אלקטרוני – ה"נייס" שלך הוא בדרך שבו אתה עוזר ללקוח לרכוש את המוצר, וכמובן הדרך עד אליו, שהיא אמורה להיות רצופה בנחמדות וקלות.
פז אינטראקטיב
הכל יפה בורוד

על העסק

בפועל לכל אחד יש את האופי שלו, אני והאופי שלי ניזונים מהכרה ובעיקר מלרצות.
ככה אני, אני מאוד אוהבת לרצות, הייתי שכירה שנים רבות ועצם ההעצמאות שלי, לא נבעה מאיזה רצון גדול להיות לבד, או שלא יגידו לי מה לעשות, להיפך מאוד אהבתי שאומרים לי מה רוצים ואני יכלתי לרצות את אותם בקשות.
היום במקום שיהיה לי בוס אחד, אני יכולה לרצות מאות בוסים, שהם בעיני הלקוחות שלי.

One Stop Shop

הם שוכרים אותי לשירותים שונים ומגוונים, כגון עיצוב המותג החדש שלהם, לתת להם את השפה הנדרשת להצליח בדרכם המקצועית החדשה, או לחדש את הישנה. אני עוזרת להם בבניית האתר, אבל יכולה להציע מגוון רב ונרחב של עצות על מנת שהאתר יוכל להתרומם מים האתרים שנמצאים ובכך אני מרצה את הלקוח במגוון רב של מישורים.
שיווק, זה באמת החלק האהוב עלי, כי שם כל ליד – איש קשר שפונה באמצעות העבודה שאני עושה גורמת לי לאושר רב!
זה בעצם היכולת שלי, להגדיל את העסק של האחר.
היום המשרד שלי, מתכסק בעצם בלתת ללקוח את חווית הONE STOP SHOP, נהנית משירותי המיתוג שלנו? אז בואו נמשיך בתהליך, עיצבת אתר מצליח כבר, בואו נגדיל את זה הלאה. התחלת עם קמפיין גוגל, ועכשיו יש לך תקציב לפייסבוק או פינטרסט = אנחנו כאן.

איך הכל התחיל

למדתי מנהל עסקים בגיל יחסית מאוד צעיר, כלומר באותה השנה שהשתחררתי מהצבא כבר הייתי במכללה (אמא פולנייה וזה).
ובתכלס בגיל כזה לא באמת ידעתי מה אני רוצה ללמוד, אבל אמא שלי אמרה לי מה לעשות באותם ימים.
אבל זה מה שהיה, וכחלק ממנע"ס הייתי בהפתעה מוחלטת אגב טובה מאוד בסטטיסטיקה, ושיווק ומשאבי אנוש, בעצם תואר שנותן מגוון רחב של אופציות התעסקות.
בשנה השלישית והאחרונה של התואר שלי, פגשתי את בעלי בבית הקפה בו עבדתי כבריסטה, יריב שמבוגר ממני ב-11 שנה, אמר לי "מה את עושה פה" לאחר כמה חודשי דייטינג.
בהתחלה לא הבנתי את השאלה – אני סטודנטית (בוקר יש לציין) אני עובדת בבית קפה לשלם על המחייה שלי וללמוד.
הוא אמר לי, לכי תמצאי עבודה אמיתית – ופשוט "בעט" אותי לשוק העבודה האמיתי בגיל 24.
הוא התעסק ביח"צ וראיתי מה שהוא עושה, אז התחלתי לשלוח קורות חיים למשרדים שנראו לי מעניינים.
אני דוברת אנגלית שפת אם, כך שמאוד שמחתי להתקבל למשרד בינלאומי, שהתעסק בפרויקטים מעניינים כגון ייצוג של מרכז פרס לשלום, אירועים כגון האניברסרי של אדמונד ג'. ספרא והסיקור התקשרותי של אובמה דאז בארץ

ואז ילדים….

מהר, תוך כדי עבודה במשרה מלאה, סיימתי כמובן את התואר uאחרי שנתיים החלטנו להביא ילדים, ויצא לנו תאומים.
ידעתי שאני לא אמשיך בחיי היחסי ציבור יותר, כי ידעתי שאת ילדיי אני מאוד רוצה לגדל, לראות לחוות, ולא מהאמהות שיגיעו כדי להשכיב לישון, אז עזבתי במהלך החופשת לידה, נשארתי עם שקד ויונתן 1 וחצי עד שנכנסו לגן, ואז חיפשתי עבודה – משרה שמתאימה לאמא עם קישורים כמו שלי.
חייבת לציין שהיה לא פשוט, אבל אני זוכרת שקראתי את המודעה בALLJOBS של תפקיד חלומותיי, ואמרתי לעצמי שאין יותר מתאימה ממני, זה היה מנהלת שיווק בהיכל תרבות בעיריית רעננה, כלומר השעות היו נוחות, התפקיד היה מאתגר ומלא בכובעים ותיאטרון ותרבות זה הכי אני!
סיגלית סלובסקי קיבלה אותי לעבודה ובלי שהיא שמה לב היא הכווינה אותי, בצורה נפלאה לעשות את מה שאני טובה בו, שיווק דיגיטלי, התחלתי מלעצב פיזית את האתר של המשכן בלי שום ידע מוקדם או עזרה, ומשם זה התפתח לעשות למשפחה.
אתר ללא קידום, לא עוזר לאף אחד, ופשוט למדתי אוןליין את כל מה שהייתי צריכה לעזור למשכן להתפתח, הגיעו אנשים פרטיים ששמעו, כי ב2010 היה מאוד קשה למצוא מישהו נורמלי. מצאתי את וויקס וTHE REST IS HISTORY הם התחילו להפנות אלי הרבה עבודה.
ובחופשת הלידה של יובל העסק נעשה רווחי פי 3 מהעבודה במשרה המלאה שלי.
שירות טוב + מוצר טוב הניבו לקוחות מרוצים.

לוקחת הכל באופן אישי

אני מאוד מאוד רגישה, אני אוהבת את זה בי כבן אדם, שאיכפת לי מספיק, ואני נותנת מכל הלב. אבל לפעמים בעסקים כעסקים אני לוקחת הכל מאוד אישי, כי זה לא רק עסקי.
נגיד אם שכרתי מישהו והוא לא טוב לי לעבודה, אני ממש נהיית חולה מהעובדה שאני אצטרך לפטר אותו.
ויש את הפריטים הטכניים והביקרותיים שאני צריכה להתמודד איתם שאני ממש שונאת!!!! כגון הנהלת חשבונות לשני עסקים, למרות שיש מישהי שמטפלת בזה גם פה ומישהי אחרת וגם בארץ, אני רואה את התמונה הגדולה וזה חייב להיות חלק מההתעסקות שלי.

נקודות שבירה

נקודות שבירה הם כשאני עייפה.
אני מרגישה שאני רודפת חלומות, ולפעמים אני לא יודעת אם יש איזה נקודת סיום שאני אגיד לעצמי – "מירב, הנה החלום – הוא פה" ואני חוששת לפספס מרוב חיים.
יש נקודות שבירה שמגיעות מהיותי אמא ל3 ילדים, וכשיש איתם אתגרים של לימודים, של גידול, של מיון פתאומי, אני קצת נשברת מרגשות אשם – שאולי אני לא מספיקה גם אותם. 

תפרגני לעצמך

אני חושבת שהגעתי להישגים מטורפים. באמת.
העובדה שכל שנה המחזור הכנסות עולה, היא העובדה שאני כנראה עושה משהו נכון, אני עובדת בעבודה שאני מאוהבת בה, לפעמים יותר מהכל – ואני מצליחה לפרנס בכבוד את משפחתי, זה וואחד נקודת אור.
נקודות אור שזורות בחיי, כשמישהו שולח לי איזה הודעה, של איזה עבודה יפה, ווואו, ושאני מתרגשת מהמילים שכותבים לי אנשים שמכירים אותי שנים.
נקודה אחרונה – שזה היילייט שלי – עפה על עצמי, מישהי אמרה שהיא אמרה לגרפיקאית שלה, לקחת דוגמאות מהאתר שלי – לחקות אותי, היא פחדה להערכתי שאני אתעצבן, במקום זה התלהבתי כמו איזה ילדה.
פז אינטראקטיב
גם ביזנס וגם פלזר

קצת על ג׳ינגול ביזנס ופרסונל (בית, זוגיות, ילדים וכו)

שם זה הנקודות שבירה האמיתיות שלי.
אני לא מוצאת כל פעם את האיזון, אני מוצאת נקודות מסוימות שאני מרגישה אותם, אבל כאילו לא מרגיש לי אפשרי לתת את כל כולך לגדילה וצמיחה של משהו שכרגע זה ממש העסק, וכמו שעשיתי לצורך העניין עם ילדיי שהיו תאומים ראשונים עד 6 לפחות -וגם את יובלי עד גיל 2 לפחות ואז הם עוברים לבעלי.
בית, קל יותר – כי יש עוזרת, שמבשלת, ואני מזמינה סימלס – סימלסלי! אני כן מוותרת על דברים שנראים לי מיותרים שאני אעשה לבד.
הילדים והעבודה דווקא בארה"ב נהיית קלה יותר, למרות שאין לנו עזרה עבורם בתשלום, אני ובעלי מתחלקים והסופי שבוע ארוכים יותר, לכן כן מבלים יחד.
אני חושבת שהחלק הכי חשוב שאני מנסה למצוא זה את המכנה המשותף שלי עם הילדים ושלי עם בעלי.

למה השכונה שלך?

אני גרה באפר איסט, אבל על האיסט ריבר, זה מזכיר לי את רעננה (רעננה???)- מצד אחד עיר, ומצד שני לא כל הרעש, אני אוהבת לגור במקומות עם גנים ציבוריים קרובים, משפחות עם ילדים, מרגישה שייכת וקרובה למשרד שלי, ככה אני מנסה לשמור על האיזון המשפחתי – אם חלילה משהו יקרה אני רבע שעה נסיעה, גם בפקקים.

מה את עושה בניו יורק ?

אני מנהלת פה את פז אינטראקטיב, מעניקה לילדיי חוויה של פעם בחיים, ותישאר להם לחיים, ובונה את העתיד שלנו. (!say amen)

׳ה׳מקום שלך בעיר – פרטי ונמקי

עוד לא יודעת שיש לי אחד, יש לי כמה קבועים- על קייזר מייסון, על הווינג – מועדון הנשים שלי, על מסעדות בדאון טאון

חברות ניו יורקיות- ישראליות או אמריקאיות?

יש לי חברות שיש להם זיקה לישראל, ולמרות שהן מאוד אמריקאיות – הן יודעות עברית, כי למרות שהאנגלית שלי ממש טובה – אני אוהבת לתקוע מילים כמו "חופרת", "סבבה", "יאללה כבר" ולהסביר משהו דחוף בעברית.

הדבר הכי משמעותי|כייפי|מדהים|שעשית בעיר בזמן המגורים פה

את האמת אני אגיד אבל הכל. שאני פה. שאני גרה איפה שאני רוצה, עובדת במה שאני רוצה, מגדלת ילדים איפה שאני רוצה.
זה מדהים!

הזדמנויות שנוצרו בעקבות עבודה או חיים בניו יורק? 

רוב הלקוחות שלי היום מפה, נראה לי שזאת ההזדמנות שרציתי. אני בעיקר עובדת עם ישראלים אמריקאים או ארגונים יהודים, ככה שעצם היותי כאן, יצרה לי המון הזדמנויות.

החנויות שלך ולאן את בורחת

על אנתרופולוג'י ועל CB2. ועל REISS והכי חולה על טייגר!
כל מסעדה עם חלונות לבחוץ, ג'אז בצהריים וכוס יין, אני אוהבת להסתכל על העיר התוססת, ולהירגע.

המלצות ניו יורקיות 

קייזר מייסון לארוחת בוקר / סמית / קווליטי איטס  – לבוקר.
סנטורי 21 לקניות וטיג'י מקס והשדרה השלישית למעלה מרחוב 55, כל החנויות הכיפיות שלי.
קפה נורמלי – רק בצרפתיות.
בקיץ מופעים בפיר על הגג.
Paz Interactive
הפוגה של שניה וחצי
so there you have it……
גם עסק, גם ילדים, גם לקוחות, גם חיוכים וגם סטייל. גם אני רוצה! ועם קצת קיטשיות… המסר העיקרי שקיבלתי ממירב הוא שבאמת כל אחת מאיתנו יכולה, יכולה להגיע לטופ – כן, זה כולל הרבה עבודה קשה, כולל הרבה התמדה, כוח נפשי וגם כמה אקססוריז ורדים עם נצנצים יכולים לעזור.

יום האישה מעצים ושמח.

לעוד נשים שהתראיינו ל׳באמאשלי׳ שכדאי לשמוע מהן (לחצו על התמונה ההורסת)
new york city women
נשים בניו יורק

7 שעות אחורה
מדריך לאוהבי ניו יורק

ספר עם מסלולים יחודיים ומקומות נסתרים,

מניו יורק אליכם ישר למייל

בואו לחוות איתי את ניו יורק
הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

חנות מוצרים ומסלולים

תכנון מסלולים

משפחות, ילדים, זוגות, אמנות ועוד

הרצאות

סודות ניו יורקים ומסלולים ייחודיים
השראה, מהרילוקיישן לכתיבת הספר

ניו יורק עם הילדים

העיר שלא מפסיקה, בהחלט גם לא מפסיקה להפתיע ילדים ואת הגדולים שאיתם.
הצטרפו וקבלו את כל ההמלצות אליכם למייל

אמא, אשתו של, באלגניסטית והייטקיסטית.

קצת פולניה, טיפה אמריקאית אבל לגמרי ישראלית בניו יורק המדהימה. מג'נגלת ילדים, קציצות, שופינג, אמנות וחוויות בעיר הגדולה עם הרבה כייף, תסכול, אהבה וקומץ בדידות.

קרי ברדשאו היר איי קם!!

פוסטים מומלצים

אפשר למצוא אותי גם פה

רוצים את ניו יורק אצלכם במייל?
הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

1 מחשבה על “מנהלת עסק, תאומים, רילוקיישן | Paz Interactive and the City”

  1. מעוררת השראה. תודה על תזכורת חשובה. וגם אנינחולמת מאותן 3 סיבות… הלכתי לשפצר את החלום שלי

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים באותו נושא

גלילה למעלה