המלון הישראלי הכי ניו יורקי שיש והשותפה בו, ליהי גרסטנר ו WOM

ליהי ואני הכרנו בלובי של מלון שיקי וקטן בלואר איסט סייד. זאת היתה הפגישה הראשונה המקצועית שלי אחרי מעבר לניו יורק וכשסוף סוף יצאתי מהבית גיליתי שובל של פליטה של תינוקת בת 4 חודשים על האאוטפיט שקיוויתי שתראה כמו ׳ככה קמתי בבוקר מהממת ומתוקתקת׳. ליהי בדיוק סיימה פגישות עם משקיעים ניו יורקים למיזם Splacer, שיתוף חללי אירו ואירועים, הwe work של המסיבות.

ליהי גרסטנר, אדריכלית, שהיתה מעורבת בתכנון אנדרטנת 9.11, למדה ועבדה בניו יורק, יזמית בארץ ובעולם, כיום שותפה ומנכל״ית משותפת של רשת מלונות WOM של קבוצת מלונות Brown. מלון בגישה ועיצוב חדשנים שמאפשר את השקט והרוגע ועדיין מזמין את העיר, תל אביב (הפעם לא ניו יורק), ממש עד למפתן שלו ומעבר.

כשנחשפתי למלון WOM התל אביבי, ראיתי בעיני רוחי את המקום על רחוב ריווינגטון פינת אסקס. מעין מלון Arlo הסטייליסטי שמתמזג עם מלון Yotel החדשני. מקום שכולו עיצוב חדשני שמצד אחד מעודד אותך לבלות בחלל המרכזי שלו ולהכיר עוד אורחים ומצד שני מיקומו ההורס התל אביבי נותן לך בעיטה (קלה) לצאת ולחגוג את העיר. הפעם לא ניו יורק, אלא תל אביב.

אז הזמנתי את ליהי לדבר על ההמצאה הזאת – המלון שהוא כולו עיצוב, סוג של אכסניה, משחק טטריס בגודל עצום, מזמין וקהילתי מאוד:

מלון WOM הוא חלק מרשת מלונות פודים חדש. היוזמה שלי ושל אחי דין גרסטנר בשיתוף עם רשת מלונות בראון . המלון משלב עיצוב מתקדם, טכנולוגיה חדשנית, נוחות מקסימלית ופרטיות של מלון עם שיתופיות, קהילתיות וחווייה של הוסטל –  במחירים ידידותיים ונגישים. הופה!

מה זה בכלל מלון פודים?

Feel Wom | מתכרבלים בחדר ניו יורקי בתל אביב


הרעיון מאחורי המלון הוא לאפשר לכמה שיותר אנשים לבקר, לשהות, לגור – במרכזי ערים לזמן קצר במחירים ראליים, בנוחות ובסטייל.  חדרים קטנים בלי כל מיני שירותים מסביב שלא ממש צריך ומייקרים את השהות. הרעיון שלנו היה לאפשר ליותר מיטות, יותר חדרים פרטיים בתוך שטח מרובע מצומצם. סטייל טטריס Tetris. החדרים אמנם קטנים אבל בכל חדר יש מיטה כמובן, מקום לאיחסון בגדים, שולחן עבודה, כיסא, כיור, כספת ועוד קטע שכל החדרים נישלטים על ידי אפליקצייה. האווירה מאוד חיובית ומשוחררת… 

למה החלטת להיות מעורבת בפרויקט?

אחרי שחייתי 5 שנים בין ניו יורק לתל אביב, וישנתי כמעט בכל המלונות בניו יורק שרובם היו סופר יקרים, ושהיתי בהם פחות מ 8 שעות ביום, הבנתי שיש בעייה בהיצע בשוק המלונואות. הנדל״ן בערים גדולות צפופות – הוא בלתי מושג ומאוד יקר ועם זאת אנחנו כמעט ולא משתמשים בשטחים הציבוריים במלונות (מי באמת אוכל בחדרי אוכל ישנים, או בברים של בתי מלון, והלובי הענק בכלל מיותר), והאורחים, כמעט ולא נימצאים בחדר. מחירי הלינות בערים אלו מאוד יקרים – ויש צורך בלינה ומיטות זולות בערים הגדולות. הבנו שיש פה שוק, שיש צורך ושלנו יש פיתרון. 

שניה, ספרי קצת על עצמך


אני אדריכלית , יזמית , מנהלת רשת מלונות. תל אביבית במקור, חייתי 14 שנים בחו״ל (ניו יורק, פאריז, בריסל) וגרה בתל אביב מזה 10 שנים עם משפחתי ושני ילדי. מה עוד? מנכ״לית משותפת של רשת מלונות WOM כשאני אחראית על המותג, השיווק, מכירות ויחסי הציבור, ועל כל הפן העיסקי, כספים וניהול הצוות מלמעלה . במקביל עובדת על העיצוב ותיכנון המלון יחד עם אחי, דין גרסטנר שהוא האדריכל והמפקח בפועל ושותף שלי למייזם הזה.

ועכשיו ניו יורק, כמובן

עברתי לניו יורק בגיל 22 ללמוד אדריכלות. סיימתי תואר ראשון באוניברסיטת Pratt בברוקלין ותואר שני באדריכלות באוניברסיטת קולומביה במנהטן. עבדתי בעיר במשרדים גדולים ולימדתי אדריכלות בקולומביה. גרתי כמעט בכל העיר – בצ׳לסי, סוהו, נוהו, ברחוב 110 במעונות של קולומביה ובמיטפקינג Meatpacking – לפני שעזבתי את העיר. לפני 7 שנים הקמתי סטארטאפ SPLACER יחד עם שני שותפים ואחרי שנה גייסנו כסף ופתחנו משרדים בניו יורק. בהתחלה בצ׳לסי בוויוורק ואחכ בוויליאמסברג ברוקלין. 

עזבתי את ניו יורק ב-2004 כסטודנטית ומרצה לאדריכלות וחזרתי אליה ב-2014, 10 שנים אחרי עם שני ילדים וכיזמית חברת סטארטאפ ישראלית. המעבר היה חד, שונה, ניו יורק השתנתה וגם אני התבגרתי. אחריות אחרת, שינויי מאוד גדול. העבודה בעיר הייתה מאוד אינטנסיבית ומעניינת. המון שיתופי פעולה ואפשרויות שהשמים הן הגבול. אני מאוד אוהבת את העיר הזו וחושבת שיש בניו יורק אינסוף הזדמנויות – רק צריך להחליט מה לקחת ולהשקיע בו וזה יפרח. אוסף של אנשים מוכשרים במוטיבציית שיא – מאוד מדרבן ומשרה כוחות של יצירה ואופטימיות.

אילו החלטות קלות או קשות היית צריכה לקבל בדרך המקצועית? 

אני חושבת שבפאן האישי והעיסקי יש החלטות קשות בכל יום. ברמת המיקרו והמקרו. ואנחנו לומדים לבחון אותם בפרספקטיבה של טווח קצר וארוך – צריך תמיד לחשוב מה נכון להיום ומה יהיה נכון לחברה בעוד שנה ויותר. ולקחת החלטות שהן פשרה ביניהם. ההחלטה לסגור את המלון בעיקבות הקורונה היתה משבר גדול. וגם ההחלטה לפתוח עכשיו כנגד כל הסיכויים – אין תיירים השמיים סגורים והישראלים סגורים בבתיהם. בסופו של יום, בעסקים יש כל הזמן החלטות קטנות וגדולות שבסוף עושות לנו את סך כל הדרך להצלחה….

אז מה הסדר יום שלך, מה שנקרא, איך את עושה את הכל?

אני עושה פעילות ספורטיבית כמעט כל יום בבוקר מוקדם (ריצה, יוגה, פילאטיס) ומנסה לקחת זמן לשקט למדיטציה, מביאה את הילדים לבית ספר ואז לעבודה. אני מחלקת את הזמן בין המלון לבין המשרדים שלנו. כשאני מנסה לבלות כמה שיותר זמן במלון עם הצוות והאורחים. 

אוקי, ות׳כלס, את אוהבת את מה שאת עושה?

אני אוהבת ליצור חלומות, לתכנן, למתג, לשווק. אני אוהבת לראות איך מרעיון שחשבנו עליו – אנשים נהנים, מרוויחים, חווים חוויות ויוצרים עניין. אני אוהבת את האיטרקצייה עם הצוות ועם האורחים כשהכל הולך חלק. זה מרגש אותי כשאנשים נהנים מהחלום שיצרנו עבורם. 

נקודות אור מקצועיות

כל יום יש נקודות חדשות. כשאנחנו מוצאים עוד לוקיישן למלון. כשהחדר לדוגמא יוצא כמו שחשבנו, כשאורח מתלהב ומספר על החוויות שלו במקום. כשהצוות שלנו מרוצה מעצמו. וכרגע הנקודת אור שלי היא הפתיחה המחודשת לאחר הסגירה הגדולה בתקופת הקורונה.

איזה כלים מקצועיים עוזרים לך במהלך העבודה

יש לי מאמנת אישית שאני חווה לה הרבה מאוד בתקופה האחרונה שעוזרת לי להכניס הכל לפרופורציות. אני עושה הרבה ספורט ומדיטציות ומאוד מנסה לשים הכל בפרספקטיבות ובעיקר לא לקחת דברים יותר מידי אישית וריגשית. להשאר מקצועית, ממוקדת מטרה ומפוקסת. 

המלצות עירוניות – בניו יורק ובתל אביב

בניו יורק

  1. הכי אוהבת את ה highline hotel ואת רחבת הקפה בכניסה, לטייל על המסילות ולהסתכל על העיר והנהר.
  2. soul cycle – כמה אני מתגעגת לאנרגיות שיש בשיעורים שלהם.
  3. לטייל בוויליאמסבורג – ברחובות לשבת ב blue bottle קפה וסתם להסתובב בחנויות יד שנייה וברחובות – יש שם אנרגייה צעירה ולא מחייבת כמו במנהטן. מזכיר לי את הווילג׳ כשגרתי שם בתור סטודנטית לפני 15 שנה. וגם כי המשרדים שלנו היו בבדפורד תקופה ארוכה, זה היה כמו בית שני עם מלא חוויות וזיכרונות טובים… 

ובתל אביב

  1. הכי אוהבת לרוץ בבוקר בפארק הירקון, להמשיך לטיילת על הים 
  2. לאכול בהוטל מונטיפיורי על הבר בשישי בצהרים 
  3. ולטייל בשוק הכרמל

אם את כבר פה, עם אבק כוכבים של יזמות וניו יורק…תוכלי לתת לנו כמה טיפים  למי שבצעדיה הראשונים המקצועית כיזמית

  1. להאמין בעצמך ולא לתת לאף אחד להוריד את הביטחון העצמי  – בעצמך ובחלומות שלך. כולם מפחדים, המשקיע הכי גדול מת מפחד (גם אם הם לא מראים את זה), בסוף כולנו בני אדם וכולנו שווים. ורק אדם אחד יכול באמת לקדם ולשנות אותנו – וזה אנחנו עצמנו – אז הכי הכי חשוב – להאמין בעצמנו. 
  2. לא להתייאש מ״אומרי הלא״ – רק עם אמונה וביטחון ברעיון במוצר ובעמנו – אפשר להמשיך להתקדם ולהצליח.

Amen Sister!

עכשיו, גם אם ניו יורק עוד לא בהישג יד או שמהכיוון ההפוך אתם מתכננים חוויה תל אביבית, מלון WOM זה הלוקיישן הבא שלכם. ואם אתם רואים את ליהי, תגידו שלום או Hello.

אז בין ביקור ב WOM לשיטוט בניו יורק, הנה כמה המלצות ניו יורקיות שאפשר לחוות, עדיין, מהספה:

ניו יורק מהספה

Mr Purple
הנוף ממלון אינדיגו בדרום מנהטן

דבר אחרון על מלון WOM למתעניינים : המלון כבר הוכרז כמאתגר את תעשיית ההוסטלים והמלונות המסורתית על ידי יצירת היברידיות יוקרתית ודיגיטלית.  האורחים מבצעים את כל הפעילויות דרך האפליקציה ייחודית שפותחה במיוחד עבור הרשת: שירות עצמי של צ'ק-אין / צ'ק-אאוט, שליטה בכל שירותי הפוד (תאורה, מערכת סאונד, אינטרנט אלחוטי,טלוויזיה ותקשורת), שיתוף קבוצות צ'אט עם אורחים אחרים ועם צוות המלון ואפשרות להתעדכן על הפעילויות השונות שמציעים המלון והעיר. חדשני ומגניב מאוד מאוד.

בקיץ 2020 תושלם בנייתו של מלון WOM השני בבית הטקסטיל על טיילת תל אביב שטופת השמש, והוא יציע 115 פודים.
Lihi Gerstner Co-CEO & Co-Founder WOM POD Hotel+972.54.2658.994 lihi@staywom.com

7 שעות אחורה
מדריך לאוהבי ניו יורק

ספר עם מסלולים יחודיים ומקומות נסתרים,

מניו יורק אליכם ישר למייל

בואו לחוות איתי את ניו יורק
הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

חנות מוצרים ומסלולים

תכנון מסלולים

משפחות, ילדים, זוגות, אמנות ועוד

הרצאות

סודות ניו יורקים ומסלולים ייחודיים
השראה, מהרילוקיישן לכתיבת הספר

ניו יורק עם הילדים

העיר שלא מפסיקה, בהחלט גם לא מפסיקה להפתיע ילדים ואת הגדולים שאיתם.
הצטרפו וקבלו את כל ההמלצות אליכם למייל

אמא, אשתו של, באלגניסטית והייטקיסטית.

קצת פולניה, טיפה אמריקאית אבל לגמרי ישראלית בניו יורק המדהימה. מג'נגלת ילדים, קציצות, שופינג, אמנות וחוויות בעיר הגדולה עם הרבה כייף, תסכול, אהבה וקומץ בדידות.

קרי ברדשאו היר איי קם!!

פוסטים מומלצים

אפשר למצוא אותי גם פה

רוצים את ניו יורק אצלכם במייל?
הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים באותו נושא

גלילה למעלה