גלידה, חלום אמריקאי והדרך המושלמת להתחיל יום טיול בניו יורק | גלידריה והרבה מעבר

יש מקום אחד בעיר שכשהילדים מקבלים מנדט חופשי ויכולים לתכנן את היום שיטוט (וזה לא קורה הרבה….הרי אצלינו כמו בהרבה בתים, יש דמוקרטיה, ואני הדמוקרטור) הם תמיד אבל ת מ י ד בוחרים להתחיל אותו פה. ככה שאת כל ענייני הלקטוז, סוכר, דביקות אנחנו סוגרים כבר בתחנה הראשונה ואחרי זה הם קצת יותר נינוחים וקופצניים להמשיך את היום.

 

Frozen Sweet

באמאשלי, חוויות משפחה בעיר הגדולה
Frozen Sweet לא רק לילדים | שבע שעות אחורה. צילמה סיון אסקיו

 

סיפורי ניו יורק

זה מקום עם סיפור מהגרים טיפוסי ומיוחד, על בחורה אחת והדורות הקודמים לה, על עוז, אורך רוח, יזמנות, אהבה אמביציה וכח רצון מדהים. סיפור שהתחיל כבר לפני 30 שנה אבל עוד הרבה קודם ביבשת אחרת. יש פה שושלת משפחתית עשירה, אמא בלי גרוש ועם חזון, אבא שנטש הכל בשביל המשפחה, אחים בדם שוויתרו על הילדות בשביל ההורים, חתן שלמרות הכל לא ויתר על אהבת חייו וילדה-אישה אחת עם חיוך נצחי וחוש עסקי מפתיע.
כל זאת, כמובן מעניין לילדים שלי את הקצה השערה בכף הרגל השמאלית שלהם. (שאמנם כרגע זה משהו פיקטיבי לחלוטין, אבל עם החומר הגנטי…אני ממש לא שוללת עוד כמה שנים…)
כל מה שמעניין אותם זה גלידה, קופים, סוכריות, מרשמלו ולראות איך כל הקסם הזה קורם עוד וגידים ממש מולם. וכמובן שזה בהחלט עוזר שיש גם חיבוק לפני ואחרי.

נו…אז יאללה.

ג׳ן וונג. יפה ומתוקה, בדיוק כמו הגלידה שלה. בספר שבע שעות אחורה שצילמה סיון אסקיו

גלידה תאילנדית שהגיעה מסין

מקום פיצפון של גלידה תאילנדית, על גבול נוליטה והלואר איסט סייד בואך צ׳אינטאון. בוחרים בו טעם ואת כל התוספות ואז ממש מולך מכינים על מגש קפוא משהו שנראה כמו גליליות, בלינצ׳סים וזיקוקי דינור (בלי האש – רק כל הקשקושים שמקשטים) מגלידה טבעית והו כה ט ע י מ ה. כמובן שלא ישר אוכלים – מתעדים באינסטוש, פייס וסנאפצ׳ט ורק אז יושבים על כסאות הבר בפנים (כשתוך כדי אפשר לצייר על המראה עם טושים) או על הספסל הקטנטן בחוץ ולראות איך העוברים ושבים מזילים ריר.

מה יש בגלידה – שמנת, חלב, סוכר, תוספות והחלק הכי שווה הן  העוגיות שג׳ן, בעלת המקום, מעצבת ואופה בעצמה – של קופיף או דובי.

אז מה הסיפור פה בעצם?

ג׳ן, בחורה חייכנית ומאוד צעירה, היגרה מסין לברוקלין בגיל 10 .אבא שלה עלה חמש שנים לפני כן בעקבות החלום האמריקאי, ולחפש חיים טובים יותר לו ולמשפחתו מאשר ב-Fujho בסין. ג'ן לא ידעה אנגלית, ומיד נזרקה למערכת חינוך חדשה ולמציאות שחייבה אותה להצטרף במהירות לאמה בעסק המשפחתי, אבל היא למדה מהר. בבוקר הלכה לבית ספר, ואחרי הלימודים, בשעות אחר הצהריים והערב, בסופי השבוע ובחגים, היא עזרה להורים.  אז ילדה ממש צעירה, ג׳ן, ניהלה את כל שיחות הטלפון מול הספקים, כי היא היחידה בבית שדיברה אנגלית. לא היה לה זמן לחברים, בקושי לשיעורים ובטח לא לחוויות ילדות. אבל היא סיימה את בית הספר ואפילו הלכה לקולג׳, ומשם למשרה חלקית בגן ילדים בטרייבקה. בינתיים הכירה בחור חמוד ומאוד מקועקע. את ירח הדבש שלהם הם בילו בטיול שורשים בסין, וטיילו גם בתאילנד, שם נחשפו לרעיונות ולמאכלים שלא הכירו, ועדיין לא הגיעו לניו יורק. כשחזרו הביתה בברוקלין, התחילו לבשל רעיון לחלום צבעוני, טעים וחדשני: גלילות גלידה שמערבבים בהן כל מרכיב שרוצים.

באמאשלי, סיפור מהגרים ניו יורקי משבע שעות אחורה
מגלגלים. גלידה תאילנדית בחנות קטנה ומטריפה בניו יורק | מהספר שבע שעות אחורה

כשפגשתי את Crazy Monkey ואת Panda Bear

הגלידות שלהם מוגשת בצורה כל כך יפההטעמים הכי מבוקשים, מספרת ג'ן, הם Bear Panda ו Monkey Crazy השילוב הכי מוזר בעיניה הוא קפה ותות שדה, ויש גם גלידה בלי לקטוז וגלידה טבעונית. ג'ן מספרת איך בעשר אצבעותיה היא למדה איך מכינים גלידה, מה עובד לקהל, איך מקימים עסק ולא פחות חשוב – איך עובדים עם בן זוג לטובת חלום משותף. מה שמעניין ומרגש אותי הוא שכשאני שואלת אותה, היא אומרת שהיא בכלל לא כועסת על הוריה שאילצו אותה לעבוד גם כילדה. להפך, היא טוענת, בזכות זה היא הצליחה ומצליחה להקים ולנהל בעצמה עסק בניו יורק סיטי ולחיות חיים מתוקים וקפואים, לא רק בחורף, אלא כל השנה. דווקא עכשיו היא משלימה חוויות ילדות כשהיא מתעסקת בגלידה – מוצר כייפי ומשמח, סוג של חגיגה קטנה, באופן קבוע.

 

אז, עכשיו שאתם מכירים את המרכיב הסודי ליום מושלם עם הילדים (שלי לפחות). ממליצה! ובאיזור יש עוד כל מיני פעילויות שוות עם הילדים (אבל אפשר גם בלי). כן, את כל השאר תוכלו למצוא בפירוט, ב….טטטדם…בספר הניו יורקי שבמשך 6 שנים ליקטתי ואצרתי בו את הפייבוריטים שלי. שבע שעות אחורה

Frozen Sweet

184-186 Mulberry St
Ste 2
New York, NY 10012

Nolita, Little Italy

 

 

עוד כמה דברים שכיף לעשות באזור:

סיור בלואר איסט סייד

מוזיאון הסטוריה עם קטע לילדים

סיורי חברות ומוזיאון אחד קטן וניו יורקי מאוד

עוד הרבה סיפורי נשים בניו יורק

 

באמאשלי, מקומות נפלאים בספר ניו יורקי חדש שבע שעות אחורה
Frozen Sweet בספר ׳שבע שעות אחורה | מדריך לאוהבי ניו יורק׳

 

*עדכון – ג׳ן שלחה לי תמונה בוקר שלה עם הספר (לא בדיוק שלה – של האצבע שלה) כי תיירים ישראלים שרכשו את הספר באו לבקר אותה בחנות. יש!!!

 

7 שעות אחורה
מדריך לאוהבי ניו יורק

ספר עם מסלולים יחודיים ומקומות נסתרים,

מניו יורק אליכם ישר למייל

בואו לחוות איתי את ניו יורק
הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

חנות מוצרים ומסלולים

תכנון מסלולים

משפחות, ילדים, זוגות, אמנות ועוד

הרצאות

סודות ניו יורקים ומסלולים ייחודיים
השראה, מהרילוקיישן לכתיבת הספר

ניו יורק עם הילדים

העיר שלא מפסיקה, בהחלט גם לא מפסיקה להפתיע ילדים ואת הגדולים שאיתם.
הצטרפו וקבלו את כל ההמלצות אליכם למייל

אמא, אשתו של, באלגניסטית והייטקיסטית.

קצת פולניה, טיפה אמריקאית אבל לגמרי ישראלית בניו יורק המדהימה. מג'נגלת ילדים, קציצות, שופינג, אמנות וחוויות בעיר הגדולה עם הרבה כייף, תסכול, אהבה וקומץ בדידות.

קרי ברדשאו היר איי קם!!

פוסטים מומלצים

אפשר למצוא אותי גם פה

רוצים את ניו יורק אצלכם במייל?
הצטרפו לרשימת התפוצה שלי

1 מחשבה על “גלידה, חלום אמריקאי והדרך המושלמת להתחיל יום טיול בניו יורק | גלידריה והרבה מעבר”

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים באותו נושא

גלילה למעלה